Nieuwe lease-auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Nieuwe lease-auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 22:06

Ja, ja,...een waar luxe probleem. Ik mag een auto uitkiezen.

Maar nu,...keuze stress.

We mogen kiezen de volgende merken Volkswagen concern(Seat, Volkswagen, Skoda, Audi) Peugeot, Citroen en BMW/Mini

Ik heb een short-list gemaakt met auto's

Audi A3 Sportback (minste voorkeur)
BMW 116d M Sport
Volkswagen Golf Business Edition automaat.

Ze verschillen niet zo veel qua prijs waarbij de BMW wel de duurste is en de Volkswagen de goedkoopste en wel het meest luxe qua uitrusting.

Alle 3 met sportstoelen(vind ik belangrijk) navigatie en airco. En alle 3 20% bijtelling.

De golf is uiteraard de meest rationele keuze.
Maar ja die BMW zat echt naar mij te lonken.

Wat zouden jullie doen? En waarom?

De overige merken,...zou je die liever kiezen en zo ja waarom?

Ik rij nu een Peugeot 308, vrij kale uitrusting. Die navigatie vind ik niet prettig en die stoelen zitten voor geen meter. Ook het weggedrag vind ik niet prettig. Ik denk echter dat de 308sw luxer en beter zal zijn....maar door deze bak ben ik echt afgeknapt op Peugeot.

Zoals ik al zei,...een luxe probleem.

benangelique

Re: Nieuwe lease-auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:08

De audi omdat ik verknocht ben aan de 4 ringen, de bmw vanwege het comfort, de looks en het rijplezier

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 22:10

Okee, comfort en rijplezier. Ik rij de hele dag auto dus dat is erg belangrijk.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:13

Bij mij in de straat zijn ze erg te spreken over de Skoda, van groot tot klein. Ze schijnen heerlijk te rijden . Mijn voorkeur gaat uit naar BMW, maar ik ben ook BMW gek.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:15

Wat ik belangrijk vind voor mezelf (rij ook veel; heb een merc) is: geluid, plezier, comfort in die volgorde.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 22:16

Boheme schreef:
Bij mij in de straat zijn ze erg te spreken over de Skoda, van groot tot klein. Ze schijnen heerlijk te rijden . Mijn voorkeur gaat uit naar BMW, maar ik ben ook BMW gek.

Ik heb zelf 2 jaar een Skoda gehad,...maar daar vond ik dus niet zo veel aan qua rijden.
De Golf vond ik fijner.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:22

Met zo een gelimiteerde lijst zou ik vragen naar mobiliteitsbudget xD Is mijn volgende actie hier ook, maar ja, wil ook mentrailer kunnen trekken. Jammer dat een Mercedes A er niet tussen staat, leuke auto... maar zonder de ster, zou ik voor de Audi A3 gaan. Veel te veel lol gehad van mijn A3 cabrio, dus sentiment :P

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:23

Ik vind de golf fantastisch! Laatst is mij ook uitgelegd door een tussenpersoon waarom de volkswagen vaak goedkoper is. Zij zijn het meest waardevast. Het bedrijf kan deze auto als jij hem inlevert voor een redelijke prijs verkopen. Veel andere auto's minderen vaak sneller in de waarde (kwaliteit, kosten onderdelen, extra onderhoud enz) Daarom is de leaseprijs hoger. De verleaser wil er uiteindelijk dezelfde winst uithalen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 22:24

Dannon schreef:
Met zo een gelimiteerde lijst zou ik vragen naar mobiliteitsbudget xD Is mijn volgende actie hier ook, maar ja, wil ook mentrailer kunnen trekken. Jammer dat een Mercedes A er niet tussen staat, leuke auto... maar zonder de ster, zou ik voor de Audi A3 gaan. Veel te veel lol gehad van mijn A3 cabrio, dus sentiment :P

mee eens,...als Mercedes er tussen had gestaan was die het geworden.

Ik hoef er geen trailer mee te trekken. Manlief heeft een Mitsubishi pajero longbody....mag 3500 kilo trekken.

Verder vind ik het prima om hier uit te kiezen. Mijn voorkeur is toch een Duitse auto.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:48

Oh, Pajero! Ja, dan zijn jullie goed voorzien ;) Zou ik dus de Audi kiezen!

Hoewel de navigatie van een Audi gemeen is...

Zet je navigatie aan. "Nog 60 minuten". Ga je 150 over de snelweg. Paar minuten later: "Nog 61 minuten". Euh, Audi... hoe hard verwacht je dat ik rij met je inschatting? Moet ik 200 rijden of zo? Had dat ding al-tijd xD

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:00

Ik zou degene kiezen waar jij het lekkerst in zit en die jij het beste vind sturen.
Bedieningsgemak aan de binnenkant vind ik ook een pre. Als ik ergens een schurfthekel aan heb zijn het knopjes waar je amper bij kan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:03

Dannon schreef:
Zet je navigatie aan. "Nog 60 minuten". Ga je 150 over de snelweg. Paar minuten later: "Nog 61 minuten". Euh, Audi... hoe hard verwacht je dat ik rij met je inschatting? Moet ik 200 rijden of zo? Had dat ding al-tijd xD

:')

Ik probeer het ook altijd van mijn navigatie te "winnen". Maar heeft dat niet te maken met het Traffic informatie systeem,...als er wat file is dat hij de tijd aanpast. Alleen dan ben jij nog lang niet bij de file.

Tja na een nachtje slapen neig ik toch naar de Golf vanwege de luxe uitrusting(had je 15 jaar terug ook niet gedacht,...een Golf en een luxe uitrusting gingen echt niet samen) en de automaat.

De Pajero is ook ook een automaat,...ohhh zo fijn om lekker in de auto in de file je koffie weg te slokken en niet te hoeven schakelen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:04

blackstar schreef:
Ik zou degene kiezen waar jij het lekkerst in zit en die jij het beste vind sturen.
Bedieningsgemak aan de binnenkant vind ik ook een pre. Als ik ergens een schurfthekel aan heb zijn het knopjes waar je amper bij kan.

Ik heb in alle al mijn kont geplaatst maar nog niet gereden. De Golf ken ik goed. Die heb ik al gehad.

De andere 2 moet ik nog een proefrit in maken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:13

Als alleen de Golf een automaat is en de rest niet zou ik ook voor de Golf gaan.

Had nooit verwacht een aantal jaren terug dat ik automaat boven manueel zou verkiezen maar als je veel km maakt is het echt een gemak vind ik. Rijdt zelf in een A4 automaat, zalige auto!

A3 sportsback rijdt mijn vader ook in, afhankelijk van de motor is dat wel een erg fijne wagen hoor. Zit heerlijk, rijdt heerlijk enz. Maar goed, ben ook fan van Duitse auto's en dan vooral van Audi dus heb een wat gekleurde mening ;-)

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:13

Aangezien je zelf al aangeeft dat je vaak en veel op weg zit zou de Golf denk ik de beste keuze zijn. Helemaal vanwege het vele comfort wat deze wel heeft en de rest van de auto's niet.

En het voordeel van een automaat is dat je inderdaad wel gewoon lekker je koffie kan drinken zonder dat je zit te rotzooien met schakelen haha. Overigens zal je met een automaat wel vaker bij de benzinepomp staan dan met de handgeschakelde auto's (mits je geen zware rechtervoet hebt, dan gaat het wel ongeveer gelijk op).

Zelf ben ik geen fan van Duitse auto's. Ik vind ze te stug en weet na een half uur niet meer hoe ik moet zitten. Op het moment rijd ik Volvo (staat helaas niet op je lijstje :P ), maar heb daarvoor 2 jaar met heel veel plezier in een Peugeot 307SW gereden. Deze heeft me nooit in de steek gelaten en vond ik persoonlijk echt heerlijk rijden. Heb er in 2 jaar tijd met veel plezier en gemak 150.000 km mee gereden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:16

Kijk als ik jou was zou ik goed kijken naar de uitrustingen van de Golf, BMW en Audi. Dikke kans dat de golf een luxere uitvoering is dan de audi en bmw en dat je bij die laatste twee gewoon een basic auto krijgt.

Zelf ben ik helemaal weg van volkswagen. Bmw vind ik te hysterisch rijden voor lange afstanden (wel leuk hoor, gewoon even een half uurtje knallen, maar te agressief om lange dagen in te zitten). Audi geeft in mijn ogen weinig voordeel t.o.v. de Golf behalve de net iets mooiere afwerking en luxer design.

Ow en die DSG automaat in de Golf is echt god-e-lijk! Ik heb 2 a 3jr bijna dagelijks in een Golf met DSG gereden, dit was 10jr geleden maar nog steeds is dat 1 van de fijnste auto's waar ik ooit mee heb gereden.

(Jammer dat je niet voor Volvo kan kiezen, de nieuwe Volvo V40 is ook helemaal geweldig en rijdt fantastisch!)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:20

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:21

MarliesV schreef:
Als alleen de Golf een automaat is en de rest niet zou ik ook voor de Golf gaan.

Had nooit verwacht een aantal jaren terug dat ik automaat boven manueel zou verkiezen maar als je veel km maakt is het echt een gemak vind ik. Rijdt zelf in een A4 automaat, zalige auto!

A3 sportsback rijdt mijn vader ook in, afhankelijk van de motor is dat wel een erg fijne wagen hoor. Zit heerlijk, rijdt heerlijk enz. Maar goed, ben ook fan van Duitse auto's en dan vooral van Audi dus heb een wat gekleurde mening ;-)

Nou de rest is uiteraard ook in automaat te krijgen alleen die zijn veel duurder. Dan wordt de bijtelling zo veel.

Op zich heb ik qua leasebedrag die ruimte nog wel. Maar het wordt bij die auto's al snel 25% bijtelling en 52% tarief.

Niesse,..de BMW heeft ook een zeer hoog comfort niveau. Het enige verschil is eigenlijk de automaat.

De A3 is in dit verhaal het minst luxe maar nog steeds ruimschoots voldoende.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:22

Tsja, als golfrijder ben ik misschien wat bevooroordeeld. Maar ik zou persoonlijk absoluut weer voor een Golf gaan, beter kun je bijna niet zitten. VL heeft een A3, maar persoonlijk rij ik daar niet heel graag in. Comfort van de Golf vind ik veel beter, zeker voor lange afstanden :j BMW weet ik niet eigenlijk hoe die is qua comfort e.d.
Maar goed, ik ben net zoals Nelleke helemaal weg van Volkswagen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:24

_Nelleke_ schreef:
Kijk als ik jou was zou ik goed kijken naar de uitrustingen van de Golf, BMW en Audi. Dikke kans dat de golf een luxere uitvoering is dan de audi en bmw en dat je bij die laatste twee gewoon een basic auto krijgt.

(Jammer dat je niet voor Volvo kan kiezen, de nieuwe Volvo V40 is ook helemaal geweldig en rijdt fantastisch!)

Qua uitrusting zijn ze redelijk vergelijkbaar. Wel is de BMW dan ruim 2000,-- duurder.

Ja,..de Volvo V40 had er van mij ook tussen mogen staan.

BTW,..erg bedankt voor jullie input....fijn verschillende inzichten te lezen. :)
Kan ik weer meenemen in de beslissing.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:29

PowerReiner schreef:
Ik zou voorheen nooit voor een Citroen gekozen hebben, maar na er vorige week een keertje in gereden te hebben is dat veranderd. Wat een lekker bakkie:

https://www.google.nl/search?q=citroen& ... itroen+ds3

Hoe is het rijgedrag?

Typisch Frans?

Want dat mis ik nu bij de Peugeot.

Denk overigens dat ik hem niet meeneem deze. Al is hij uiteraard een meer financieel verantwoorde keuze.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:32

Ik vind zelf het comfort van een BMW erg hoog en hysterisch rijden en op lange afstanden niet te doen daar deel ik je mening niet Nelleke.
Ik rijd zelf een oude BMW (1996) en een nog oudere BMW cabrio (oldtimer, 1986) en een BMW motor (maar das niet te vergelijken :') ) en ik heb ook in andere BMW's gereden (X5, 4 serie, 1 serie, Z3) maar stuk voor stuk een topafwerking en zeer goed rijgedrag. En zeker voor de lange afstanden.

Even een voorbeeld.
Mijn teammanager is fervent VW rijder en helemaal leip van alles wat met VW te maken heeft (Porsche, Audi enz). Hij heeft 1 keer bij mij in de auto gezeten en dit kwam letterlijk uit zijn mond. Goh dat ding rijd goed (auto heeft dik 3 ton gedraaid, is nu 19 jaar oud en je hoort nergens een rammeltje, piepje of kraakje)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:38

blackstar schreef:
Even een voorbeeld.
Mijn teammanager is fervent VW rijder en helemaal leip van alles wat met VW te maken heeft (Porsche, Audi enz). Hij heeft 1 keer bij mij in de auto gezeten en dit kwam letterlijk uit zijn mond. Goh dat ding rijd goed (auto heeft dik 3 ton gedraaid, is nu 19 jaar oud en je hoort nergens een rammeltje, piepje of kraakje)

Dat zei een vriendin van mij ook. Die heeft nu een A3 en voorheen een BMW.
Nu gaat ze weer voor de BMW.

Ze blijven gewoon beter. Ook het interieur blijf mooier ondank intensief gebruik.

hmmmm ik denk dat het nu nog voor mij tussen de BMW gaat en de Golf.
Ondanks de vele Audi fans hier :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:44

Ik rijd zelf in een Golf (Variant, meest luxe uitvoering, automaat) die ik zelf nooit gekozen zou hebben (opties zijn net zo veel waard als de basis uitvoering :o ), maar wat wen je er snel aan zeg.

Mijn man rijdt in een BMW 5 serie, iets minder opties, ook automaat.

Qua comfort wint de BMW net, maar ik mis toch de extra's nu (nooit gedacht dat ik het zou zeggen, vond ze in het begin namelijk maar overbodig). Dan heb ik het vooral over keyloze entry (dus nooit meer sleutel uit je zak halen) en het fijne navigatiesysteem in de Golf (touchscreen). Ook heeeeel fijn (en in beide aanwezig): het systeem waarbij je automatisch afstand houdt van je voorganger ( <3 ). Bij mij zit er nog een 'zelf parkeer stand' op (die ik nooit gebruik), fijne bijkomstigheid daarvan is dat je als je zelf parkeert ook info krijgt over de afstand tot de auto's naast je (zitten sensoren rondom), dus je prakt hem in het kleinste plekje.

Ideaal: de BMW met alle opties, zoals je al eerder aangaf. Maar ja, die prijs he........ Alhoewel: als je er elke dag inzit heb je er ook wel plezier van *\o/*

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:49

Heb je daar keuzestress van???? Had dat gezegd joh!

Dat is namelijk geen keuze. BMW! Ik ben nooit merkentrouw geweest. Tót ik een BMW kreeg hahaha. Die auto van mij rijdt fijner dan vele andere jongere auto's van andere merken. Bovendien is ie hufter-paardenmeisjes-proof (ik ben totaal niet voorzichtig namelijk).

Los daarvan. Ook de andere (Duitse!) merken zou ik niet verdrietig van worden als het van m'n baas moest. Maar BMW is gewoon ook nog eens stylish verantwoord.