Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tieme schreef:vreemd dat ze hem al over hebben laten spuiten.. de verzekering wil ook de schade zien. ik moest toendertijd echt wachten totdat de verzekering toestemming gaf en ze mn auto hadden bekeken en foto''s hadden gemaakt. dit ging toen via een schade-bedrijf wat samenwerkt met de verzekering. heb je foto's gekregen/gezien van de schade?
laat ze die eerst maar eens zien. en vraag eens aan de garage wat precies de schade is. zij kunnen zo zien of het verse of oude krassen zijn.
en de hele zijkant geschuurd en gespoten voor 500 euro???
ik had een kras aan de zijkant van mn aygo, op zijbumper en 2 deuren en dit koste ruim 1300 euro via een officieel schade-bedrijf. vind 500 euro wel erg weinig voor de hele zijkant..
ingvdh schreef:Onder een bepaald bedrag hoeft de verzekering het niet te zien, €500 is peanuts voor een verzekering. Ik vermoed dat ze gewoon de offerte opvragen en goedkeuren. De rekening wordt dan weer verhaald op jouw aansprakelijkheidsverzekering. Daar merk je niets van.
Ik zou gewoon die papieren tekenen, ik neem aan dat dit een schadeformulier is, in laten dienen bij de verzekering en het door hun laten afhandelen.
Het kost jou niets als de verzekering uitbetaald en ik zou het er verder bij laten zitten.
Betaald de verzekering niets dan is het hun probleem.

betadine schreef:500€ voor haast onzichtbare krassen, no kidding ?
Ze waren op privé terrein en wisten heel goed dat er honden losliepen. Je wou het netjes oplossen, maar op die manier zou ik in geen geval hun papieren tekenen.
Naar je verzekering bellen en zeggen dat de schade door nalatigheid van hun tot stand kwam, want een auto op een terrein plaatsen waar dieren vrij rond lopen valt echt wel onder "nalatigheid" net zoals uw wagen boven een berg parkeren zonder de handrem...
Als ze je terugbellen, kun je ze dan ook vriendelijk naar je verzekeraar verwijzen
Je hoeft je hiervoor echt niet schuldig te voelen omdat het jouw hond was. Hij liep op privé eigendom en daar hoef je je dus niet om te verantwoorden.
Iris82 schreef:De allrisk verzekeraar gaat geen expert sturen voor een schade van 500 euro.
Raiza schreef:betadine schreef:500€ voor haast onzichtbare krassen, no kidding ?
Ze waren op privé terrein en wisten heel goed dat er honden losliepen. Je wou het netjes oplossen, maar op die manier zou ik in geen geval hun papieren tekenen.
Naar je verzekering bellen en zeggen dat de schade door nalatigheid van hun tot stand kwam, want een auto op een terrein plaatsen waar dieren vrij rond lopen valt echt wel onder "nalatigheid" net zoals uw wagen boven een berg parkeren zonder de handrem...
Als ze je terugbellen, kun je ze dan ook vriendelijk naar je verzekeraar verwijzen
Je hoeft je hiervoor echt niet schuldig te voelen omdat het jouw hond was. Hij liep op privé eigendom en daar hoef je je dus niet om te verantwoorden.
Sorry hoor, maar dit is echt geen nalatigheid. Als je je auto zonder handrem op een steile helling zit gaan hij 100% zeker rollen. De kans dat je auto beschadigd wordt als je bij mensen op bezoek gaat is is veeeeeel lager. Wij gaan zo vaak bij mensen op bezoek met loslopende honden en die brengen geen schade aan mijn auto toe.
Honden horen niet tegen auto's op te springen en daarbij bij jij als eigenaar verantwoordelijk voor de gedragingen van je hond, en dus ook aansprakelijk als ze schade toebrengen aan eigendom van anderen (ongeacht of dit op eigen terrein is of niet).
TS: Je hoeft het niet zelf te betalen toch en 500 euro voor een deur overspuiten is echt geen groot bedrag. Kwestie van formulier invullen, en de verzekering regelt het verder.
Weet niet of het goede kennissen van je ouders zijn, maar ik zou geen ruzie willen veroorzaken tussen je ouders en hun vrienden omdat jouw honden hun auto beschadigd hebben.
Daarbij komt voor 500 euro echt geen expert kijken maar gaat het altijd dan op basis van een reparatienota met eventueel foto ter aantoning.