overstappen op een andere telefoon en abbo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

overstappen op een andere telefoon en abbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 23:19

Hallo allemaal.

Nu sinds een jaartje heb ik de Samsung s4, maar hij begint me toch wel te vervelen en ben er ook niet erg weg van. Ik heb me telefoon los gekocht en een simonly van telfort erbij gedaan, 14 euro in de maand (geen geld).

Nou zit ik voor een iphone 6 te kijken kost los geloof ik 750 euro. Mij wat te duur. Dus zou ik een abbonement moeten afsluiten waarbij ik een iphone6 kan krijgen.

Maar helaas zit ik nog met dat simonly abbonement, die pas volgend jaar april verloopt.
Weet iemand of je zo'n simonly abbonement per direct kan opzeggen.

En wat is de gemiddelde abbo prijs van een iphone6. Ik heb zelf wel al wat gezocht en kom dan al gauw op de 50 euro p maand uit. Dat is wel ff andere koek dan mijn simonly.

Ik ben benieuwd.

Anoniem

Re: overstappen op een andere telefoon en abbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:33

Toevallig mijn simonly 3 maand terug laten wijzigen, ook bij Telfort. Had nog een oude Nokia die alleen deed bellen en smsen :)
Gewoon bellen met de klantenservice, even uitleggen wat je wilt, zetten ze je abonnement om naar eentje met een nieuwe telefoon.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:24

S8903N schreef:
Toevallig mijn simonly 3 maand terug laten wijzigen, ook bij Telfort. Had nog een oude Nokia die alleen deed bellen en smsen :)
Gewoon bellen met de klantenservice, even uitleggen wat je wilt, zetten ze je abonnement om naar eentje met een nieuwe telefoon.

Oehh oké. Heb jij toevallig de iphone6 of iets in die richting?

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:26

Als je zegt ik betaal nu 14 euro, en je vind 50 teveel, dan wacht je tot volgende jaar dan is de telefoon ook goedkoper.

Op telfort site, kun je de prijzen zien. En anders bellen!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:31

principal schreef:
Als je zegt ik betaal nu 14 euro, en je vind 50 teveel, dan wacht je tot volgende jaar dan is de telefoon ook goedkoper.

Op telfort site, kun je de prijzen zien. En anders bellen!

Ja idd,maar bij mij is het probleem.. als ik iets wil, wil ik het meteen haha. Zag net een aanbieding van 39 euro voor 1000 mb en 150 belminuten. Alleen komt ee nog wel een toestel prijs bij van 90 eurie's pff zo jammer weer.

Zoek echt iets van rond de 45 euro MET 1000 mb en toestel gratis. Ben bang dat die nog niet tevinden zijn.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:33

Die is idd nog niet te vinden.. Of nog even wachten en een goedkopere Iphone nemen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:35

Uiteindelijk is sim-only met een los toestel goedkoper als je over 2 jaar berekend.
Dus je kunt nu beter een los toestel kopen. De iphone 5s is ook een mooi toestel en is wat goedkoper als de 6.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:36

Ik heb een iPhone 6 met abonnement.
Onbeperkt bellen en sms'en en 4gb internet.
Hier betaal ik dan 49,- voor.

Als ik jou was, zal ik niet naar Tele2 gaan. Nergens bereik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:37

Ik heb een Mobiel [Iphone?] 4G van KPN,abbo kost me per maand rond de 50,- maar ik heb dan wel onbeperkt bellen,smsen,appen en internet.Toestel,een Nokia Lumia 930 was gratis.[2 jarig contract].
Ik weet alleen niet of dit ook een Iphone is?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:38

JCDJK schreef:
Ik heb een iPhone 6 met abonnement.
Onbeperkt bellen en sms'en en 4gb internet.
Hier betaal ik dan 49,- voor.

Als ik jou was, zal ik niet naar Tele2 gaan. Nergens bereik.

Zoo als je het zo bekijkt is het geen geld. Maar geen bereik hebben is ook koelote. Jij zit bij telen neem ik aan?
En klopt het ook als je over gaat naar een andere netwerk systeem dat je een ander nummer krijgt?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:40

laat ik even voorop stellen, dat je een mobiel nooit krijgt. Ook in een abbonement niet. Dus als ze zeggen ''ohja, je kunt binnenkort weer gratis een nieuwe telefoon uitzoeken'', onzin. Daar betaal je mee in je abbonment en (dit weet ik niet zeker) denk dat je er óók nog eens meer voor kwijt bent uiteindelijk.

Ikzelf heb sim-only abbonement, dus een toestel moet ik dan zelf kopen, maar dat abbo kost me €15 en dan heb ik 1g internet en 300 belminuten/sms.

Misschien toch nog iets om over na te denken :)

Verder ben ik van vodafone naar ziggo gegaan, kon gewoon m'n telefnummer houden :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:41

Maartje1990 schreef:
laat ik even voorop stellen, dat je een mobiel nooit krijgt. Ook in een abbonement niet. Dus als ze zeggen ''ohja, je kunt binnenkort weer gratis een nieuwe telefoon uitzoeken'', onzin. Daar betaal je mee in je abbonment en (dit weet ik niet zeker) denk dat je er óók nog eens meer voor kwijt bent uiteindelijk.

Ikzelf heb sim-only abbonement, dus een toestel moet ik dan zelf kopen, maar dat abbo kost me €15 en dan heb ik 1g internet en 300 belminuten/sms.

Misschien toch nog iets om over na te denken :)

Verder ben ik van vodafone naar ziggo gegaan, kon gewoon m'n telefnummer houden :)

Nou inderdaad! Zat ook al een beetje op marktplaats te kijken.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:43

Ik zit bij tele 2, heb daar nooit problemen mee gehad ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:44

Ik heb echt overal bereik met KPN,zelfs midden op het water.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:45

Hmm lastig lastig

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:46

Kijk wel uit dat je op marktplaats niet voor de gek gehouden wordt. Als het té goed is om waar te zijn.... dan is het dan ook.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:46

Ik vraag mij af wat voor meerwaarde zo'n verschrikkelijke dure smartphone kan hebben. Voor minder dan € 100,- heb je al veel keuze. Of heeft de jeugd geld teveel? Whattsapp doe ik met WiFi, lang bellen met Skype of VoIP, en zie de kosten zijn gemiddeld, met prepaid KPN Simyo, ongeveer € 2,- per maand. *\o/*

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:48

Maartje1990 schreef:
Kijk wel uit dat je op marktplaats niet voor de gek gehouden wordt. Als het té goed is om waar te zijn.... dan is het dan ook.

Ja klopt zou het ook niet zo snel doen idd. En zoveel verschilt het niet met de nieuwe 6 qua prijs.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:49

Dirkjohannes schreef:
Ik vraag mij af wat voor meerwaarde zo'n verschrikkelijke dure smartphone kan hebben. Voor minder dan € 100,- heb je al veel keuze. Of heeft de jeugd geld teveel? Whattsapp doe ik met WiFi, lang bellen met Skype of VoIP, en zie de kosten zijn gemiddeld, met prepaid KPN Simyo, ongeveer € 2,- per maand. *\o/*

Ja erg hè, ik ben altijd zo'n achter loper met telefoons en het heeft me nooit zo geboeid haha. Maar ik vind die iphone6 toch echt wel super tof.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:05

TS miss. moet je wat providers bellen en vragen wat voor aanbieding ze voor je hebben? dan kan je altijd nog zelf kiezen wat jij wil.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:07

gohya schreef:
TS miss. moet je wat providers bellen en vragen wat voor aanbieding ze voor je hebben? dan kan je altijd nog zelf kiezen wat jij wil.

Ja maar ik heb nog een abbo lopen bij Telfort dus ik denk dat ik daar dan ook moet blijven

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:11

Wie weet valt er wat te regelen met een andere provider?
Niet geschoten is altijd mis.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:15

Zou eens heel goed gaan rekenen (na info overal gevraagd te hebben) wat je nu eigenlijk voor die telefoon betaalt in totaal over de hele periode.
Dus een gelijkwaardig SimOnly uitzoeken (qua minuten en MB's) en dan het verschil tussen met en zonder keer het aantal maanden doen. Dat betaal je feitelijk voor het toestel extra.

Ik betaal 15 euro voor 300min/sms en 1gb bij Simyo (KPN netwerk) en zou toen voor een beetje "hip" toestel echt 150E minstens meer betalen voor het toestel dan de daadwerkelijke toestelwaarde.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:20

Over kopen/sim-only versus abbo met telefoon: ik heb het toevallig net naast elkaar gezet voor Kpn met de Samsung S5 en S6 (tweejarig contract). Maakt echt bijna niets uit, het scheelt op de totale abbonnementsperiode (24 maanden) soms 20/30 euro. Afhankelijk van de gekozen telefoon (grootte van het geheugen) en abbo (onbeperkt vs aantal minuten) is dan weer sim only, dan weer abbo het goedkoopste.

Voor de rest bestaan 'gratis toestellen' inderdaad niet, het zit gewoon allemaal in de totaalprijs.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:25

Hou eens de website van leapp in de gaten, tweede hands iPhones met garantie. Ik heb er goede ervaringen mee, je moet alleen regelmatig op de website kijken omdat ze van elke aanbieding vaak maar eentje hebben.