Help! Waar mijn gas/water/licht en verzekeringen afsluiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Help! Waar mijn gas/water/licht en verzekeringen afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 17:44

Hallo :)

12 mei a.s. krijg ik de sleutel van mijn huurwoning! Ik ga voor het eerst helemaal alleen wonen en aangezien exlief toendertijd alles geregeld heeft mbt gas/water/licht afsluiten en verzekeringen uitkiezen zoek ik een beetje advies waar ik op moet letten.

Ik kom te wonen in een tweekamerappartement in Zeist. Het gebouw zelf is goed geisoleerd en het appartement heeft energielabel B gekregen, zit ook over dubbele beglazing in. Het duizelt me alleen een beetje wat ik bijvoorbeeld aan moet geven als verbruik.
Daarnaast verzekeringen, ik heb al een beetje op independer gekeken en kon best voordelig uit als ik een inboedelverzekering met aansprakelijkheidsverzekering afsluit (9 euro per maand), maar moet ik nou ook een opstalverzekering afsluiten of is dat voor de woningbouw bedoeld?

Dan volgende punt, internet en televisie. Ik heb geen telefonie nodig want ik doe alles mobiel. Ik dacht zelf aan KPN, daar ik daar ook mijn mobiele abbo heb en je dan verdubbeling van je MB's krijgt :D Maar als iemand andere suggesties heeft, heel graag!

Zijn er hierin nu nog dingen die ik vergeet of waar ik verder op moet letten?

Onali

Re: Help! Waar mijn gas/water/licht en verzekeringen afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:46

Ligt heel erg aan je regio, ik had kwa energie/ gas geen andere keus dan Eneco en kwa tv/ internet was ik ook zeer beperkt in mn keuze. Heb uiteindelijk Telfort gekozen.
WA en inboedel had ik al.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:47

Gaslicht.com even raadplegen :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:49

voor je internet moet je even kijken welke providers er uberhaubt beschikbaar zijn in je nieuwe woning. Daar kun je een postcode check voor doen bij kpn zelf maar ook bij een vergelijkings site.
Zelfde geld eigenlijk voor je energie, via een vergelijkings site of een leverancier zelf. Vaak als je een energie contract af sluit moet je invullen wat voor woning je hebt, en hoeveel mensen etc, dan geeft ie aan wat de gemiddelde verbruik voor jouw woningsoort is. Daarnaast kun je bij meerdere energie leveranciers je verbruik tussendoor checken en evt aanpassen (bijv met de verbruiksmeter van essent)
Ik heb zelf een inboedel en een aansprakelijkheidsverzekering. die loopt bij mij bij interpolis omdat ik korting krijg als rabobank klant.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:49

Tip, ga niet bezuinige op je energie kosten. Vaak moet je aan het einde van het jaar bij betalen omdat je in het begin te zuinig bent geweest. Wij zitten boven ons normale gebruik, zo krijgen we altijd lekker wat geld terug wat je misschien anders al had uitgegeven.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:10

Via Easyswitch even goed vergelijken (via de totaalprijs per jaar geen onverwachte kosten). Zelf heb ik ervaring met Energiedirect en Budgetenergie, beide prima! Stel inderdaad je maandbedrag een beetje hoog in, stel zij schatten het op €80, dan zou ik 'm op €120 zetten. Als het goed is krijg je lekker veel terug en anders hoef je niet als een gek binnen 14 dagen bij te betalen.
Ook qua verzekering kan je prima vergelijken. Je kan ook kijken of ze je een leuke aanbieding kunnen doen bij de maatschappij waar je nu met je aansprakelijkheidsverzekering zit.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:27

RenskeLap schreef:
Tip, ga niet bezuinige op je energie kosten. Vaak moet je aan het einde van het jaar bij betalen omdat je in het begin te zuinig bent geweest. Wij zitten boven ons normale gebruik, zo krijgen we altijd lekker wat geld terug wat je misschien anders al had uitgegeven.

Je voorschotbedrag niet te laag instellen bedoel je dan lijkt me? Als je zuinig bent krijg je júist terug..

Ik bekijk jaarlijks via prizewize.nl wie de goedkoopste is, daar sluit ik een contract af. Voorschot gemiddeld of iets meer, ik ben erg zuinig dus krijg altijd wel terug.
Verzekeringen moet je even kijken wat handig is, sommige verzekeraars hebben pakketkortingen, evt. studentenkortingen etc. Opstalverzekering is alleen voor de eigenaar :)
TV/internet heb ik ook via prizewize gedaan, daar is Telfort al tijden het goedkoopst voor mij, dus ik heb die + een mobiel abo van telfort wat me nog extra combikorting oplevert :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:21

Ah super allemaal!
Heel erg bedankt voor de tips :)