Welke computer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amy495

Welke computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:17

Voor onder andere school ben ik opzoek naar een computer. Ik heb niet heel veel eisen, maar heb zelf niet heel veel verstand van computers haha.
Ik moet de "standaard" dingen voor school kunnen opslaan en maken etc. ( denk aan powerpoints maken bijvoorbeeld dus een computer die al dat soort programma's aankan :+ ). Gewoon internet, hoeft niet super snel te zijn maar wil wel gewoon normaal internet kunnen hebben. Als laatste wil ik simpele games er op kunnen spelen ( niet veel bijzonders, heb niet gelijk een gamepc nodig).
Ik heb dus geen idee waar ik naar moet kijken en hoeveel ik dan dus moet sparen. Hopelijk kan een van jullie mij helpen.
Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:47

Met jouw eisen voldoet praktisch iedere computer die er te koop is.

Quad

Re: Welke computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:26

Als je een vaste PC zoekt, dan komt er ook randapparatuur als een monitor, toetsenbord/muis en speakers bij kijken.
Wellicht is een laptop interessanter voor je?

Ook niet onbelangrijk, wat is je budget momenteel? Als je over 4 maanden pas voldoende hebt voor aanschaf van een laptop/desktop dan kan je beter dan terug komen met de vraag omdat er dan weer andere interessante opties zijn.

Momenteel heeft de MediaMarkt met zijn PeaQ model een interessante optie voor €400,00: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/PE ... 08403.html

Passief gekoeld, dus geen ventilator. FullHD scherm en lekker dun. Ook is 3 jaar garantie wel zo fijn.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:58

Het ligt eigenlijk een beetje aan de prijs die je in gedachten hebt :j
Maar wil je echt een vaste computer of een laptop?

Een vrij simpele laptop kan je al hebben vanaf 200, maar veel geheugen hebben ze niet. Als jij zegt dat je er (simpele) games op wil spelen kan je de meeste simpele laptops (notebooks, chromebooks ed) al weg kan strepen, ervan uitgaand dat je games op cd staan. Ik heb zelf laatst de Hp stream gekocht (x360 versie), hiervoor had ik een Compaq. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg moet wennen aan het weinige geheugen (films kan ik hier absoluut niet op opslaan) en mis toch wel de cd/dvd opening.

Dat is misschien het enige puntje waar je op moet letten, dat ze een opening hebben voor cd's/dvd's en dat ze genoeg geheugen hebben (minstens 100 a 200 GB).
Verder naar persoonlijke voorkeur letten op de grootte van de laptop waarvan jij denkt dat hij niet te groot maar ook niet te klein is.
Je beschrijft word, powerpoint e.d., dus ik denk dat je windows gewend bent. Bij veel windows gestuurde laptops krijg je geloof ik een jaar lang gratis office 365 (het hele pakket), dus dan hoef je dat niet apart nog te kopen voor eerst.

Een laptop vind ik persoonlijk een stuk fijner omdat je die mee kan nemen, je kan op de bank zitten met je laptop etc. Maar als je echt een vaste computer wil kan ik je niet verder helpen :o