otto: ervaring bestellingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

otto: ervaring bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 12:00

even een vraag over jullie ervaringen met bestellen bij otto.

24 maart heb ik een vloerkleed besteld bij otto. Levertijd was 7 werkdagen.
Tot op heden hebben we geen vloerkleed ontvangen.
Vorige week heb ik gebeld met klantenservice. Na een half uur in de wacht te hebben gehangen werd mij verteld dat het kleed 25 maart uit hun distributiecentrum is gegaan en dat deze is aangemeld bij postnl.
Ik kreeg een tracktrace nr. Als ik op deze inlog staat er pakket aangemeld. bezorgdatum onbekend.
In de online gegevens van otto( waar je zelf je bestellingen kan terug zien) staat geen bestelling van ons. Wel dat we betaald hebben.
Ik wil tot eind deze week wachten of het kleed nog binnenkomt, maar vind het een rare gang van zaken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:22

Otto hebben wij geen goede ervaringen mee. In t verleden ging t goed en bestelde we af en toe wat. Maar de beloofde verzendtijd kwam eigenlijk nooit goed... soms weken op spullen moeten wachten die wel gewoon op voorraad waren. Zo hadden wij bijvoorbeeld ook al betaald, maar moesten we volgens hun even (nog een keer met acceptgiro) betalen...afschrijving gemaild en details en toen was het toch wel goed. Ik vertrouw otto helemaal niet meer en heb er ook nooit meer besteld.

edit: via google kom je al dingen genoeg tegen om nooit meer daar te bestellen:

https://beoordelingen.feedbackcompany.n ... /OTTO.html

https://nl.trustpilot.com/review/www.otto.nl

http://www.reviewspot.nl/otto-nl

magicmist

Re: otto: ervaring bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 12:26

ik had idd al gegoogled en werd niet vrolijk van de recensies en verhalen.
Helaas is dit de enige plek waar dit kleed verkrijgbaar is. Ik hoop nog op een goede afloop, maar twijfel behoorlijk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:27

Ik heb echt nog nooit ellende of problemen gehad. Niet in verzenden, ontvangen of retourneren. Wel erg vervelend!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:28

Enige oplossing bij otto is op je standpunt blijven staan en blijven mailen en dergelijke. En anders melden dat je niks binnen hebt gehad, en hun moeten zorgen dat t pakket er komt of melden waar t geleverd is. Als verzender, zeker als bedrijf, kunnen hun dat navragen. Ze hebben anders een verzekering en kunnen dat geld terug krijgen dat ze nu kwijt zijn en jouw een nieuw kleed sturen. Goed op je punt blijven staan en dingen zoals wetten en feiten noemen, anders kan je wel schudden naar je geld en kleed...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 08:08

Alsof ze dit gelezen hebben. Gisteren bericht van verzending gehad. Dus als het goed is wordt het kleed vandaag geleverd!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:03

Ik bestel heel veel bij otto en ben er zeer tevreden mee. Levertijden kloppen altijd en klantenservice is zeer vriendelijk en denken goed mee

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:08

Ook ik heb problemen met Otto: ik heb mijn bestelde product twee weken later dan afgesproken binnen gekregen. We pakten het uit, bleek het kapot te zijn.
Gebeld om het weer op te laten halen, afgesproken voor vorige week vrijdag: product staat nog steeds hier in de gang.

Intussen wederom contact gehad, nu wordt het dinsdag opgehaald. Het zal mij benieuwen.

Het mooiste is dat ik intussen al drie verzoeken tot betaling heb gekregen. Beste Otto; how about no?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:36

Ook wij hebben problemen gehad met Otto. Bij toeval kwamen we erachter dat we een negatieve BKR-registratie hadden t.a.v. Otto. Nooit een schrijven of iets dergelijks van gehad. Bleek dat ze een foutje hadden gemaakt en per ongeluk ons klantnummer hadden gebruikt, terwijl de BKR-registratie dus van iemand anders was. Het heeft een tijd geduurd voordat we de registratie ongedaan hadden. Er was niet bepaald medewerking vanuit Otto, terwijl het toch echt aan hun kant fout was gegaan. (Sterker nog, het dateerde van ergens vorig jaar terwijl onze laatste bestelling bij Otto drie jaar terug was o.i.d.)

Wij bestellen dus nooit meer daar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:19

Ondanks alle slechte recensies heb ik laatst 2x een grote lading kleding besteld (en daarvan ook weer heel veel terug gestuurd, maar dat lag niet aan Otto, maar ik had gewoon niet alles nodig, maar wilde kiezen). Allemaal super snel bezorgd en ook de retour perfect verlopen. Geen klagen dus.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:34

Hier is het altijd goed gegaan met bestellingen van de otto.

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:38

Heeft mijn buurmeisje gehad met haar galaschoenen.
Zijn uiteindelijk op de dag van gala nog bezorgd, maar heeft 2 maand geduurd..!

Zelf heb ik 1x er een shirtje ofzo besteld, was binnen 3 dagen in huis. Dus waar het mis gaat?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:47

Ik heb een aantal jaar geleden een vloerkleed besteld bij Otto, direct betaald en ik hoorde verder niets meer. Ik heb toen zelf contact opgenomen en kreeg te horen dat ze het kleed niet meer in het assortiment hadden, dus ik heb mijn geld terug gevraagd waarop ik 7 maanden niets gehoord heb je krijgt ze dan ook niet meer te pakken overigens. Na die 7 maanden kreeg ik bericht dat het kleed verstuurd was. Nu ja, ook prima want ik wilde dat kleed echt heel erg graag hebben. Ik kreeg een track&trace code maar die werkte niet, dus Otto gebeld maar de fout zou bij PostNL liggen. Dus ik heb PostNL gebeld en die gaven aan dat de verzending klaargemaakt was door Otto maar nog niet bij hen aangeleverd was. Na een hoop, inmiddels boze, telefoontjes van mij naar Otto is het kleed na 5 weken toch geleverd.
Probleem opgelost zou je denken.

Helaas... Ik had ruim €300 betaald voor een goede kwaliteit, er was ook een goedkopere variant. Bij het uitpakken bleek het een flut ding te zijn van een synthetisch materiaal. Het woog niks, voelde erg plastic aan en als je hem op de parketvloer legde gleed je onderuit omdat de onderkant gewoon van plastic was.
Otto blijft volhouden dat ze het juiste vloerkleed hebben opgestuurd. Na 4 jaar touwtrekken was ik er klaar mee. Ik heb mijn verlies genomen.

Ik bestel daar echt nooit meer iets. Ik heb zelden zo'n onprofessioneel bedrijf meegemaakt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:47

Wat kan ik doen tegen Otto? Ik heb een gasfornuis staan dat defect geleverd is en al drie weken opgehaald moet worden. Door omstandigheden ben ik geneigd het ding bij het vuil te zetten vanavond.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:02

Blijven bellen eventueel aangetekende brief en blijven mailen, helaas moet je bij otto is de ervaring er elke dag bovenop zitten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 16:16

idd blijven lastig vallen! niet opgeven!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:37

Hier ook slechte ervaring.
3 weken gewacht op een paar schoenen, verkeerde maat.
Kan gebeuren, teruggestuurd en weer 3 weken wachten. Toen goede maat maar... Verkeerde kleur.
Toen gebeld dat het weer fout was, kreeg ik een chaggrijn op mijn dak dat ik maar goed moest bestellen.

Dus maar weer teruggestuurd en erbij gezet dat ik mijn geld terugwil, duurde ook 2 maand ofzo..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:07

Gelukkig heb ik nog niks betaald en ook dat alleen maar omdat ideal die dag niet werkte via de site.

Ik heb inmiddels al behoorlijk wat geld uitgegeven aan die *** klantenservice, als dat kreng niet op de nieuwe afgesproken dag opgehaald wordt verpats ik m op de koningsdag markt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:15

Hier ook alleen maar PIEPervaringen, voor mij nooit weer.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:11

Ik heb in 2010 twee jurkjes voor mijn afstudeergala besteld en betaald.
Toen iedere dag er achteraan geweest, bellen, mailen, ik kreeg alleen maar valse beloftes.
Uiteindelijk na 6 maanden de moed opgegeven, nooit mijn jurkjes gehad, maar ook niet mijn geld terug. Was toch bijna €200,- :(

Stomme is ik krijg steeds mailtjes of ik hen een beoordeling wil geven.
Heb al op meerdere sites slechte reviews geschreven over ze.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:52

Tip; Facebook! Vaak vinden ze dat helemaal niet leuk als je wat negatiefs op hun pagina zet!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:02

Vandaag 3x (!!!!) telefonisch contact gehad met Otto om mijzelf ervan te verzekeren dat mijn pakket toch echt opgehaald zou worden.

Niet dus. Nu kan ik dinsdag op zijn vroegst weer bellen en dan zal de nieuwe ophaaldag volgende week vrijdag zijn...

Ik zit hier met een invalide in huis, die doordat het pakket in de gang staat niet zelfstandig naar buiten kan. Al 3 weken lang.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:07

Ik had na een paar weken mijn bestelling nog niet. Nadat ik gebeld had bleek dat de bestelling zonder reden niet doorgekomen was en ik daar niet over bericht ben. Toen hebben ze hem opnieuw geplaatst, moest ik opnieuw verzendkosten betalen wat ik geweigerd heb omdat ik daar ook een kortingscode van had toen ik eerst bestelde en gezegd dat de bestelling er binnen x dagen moest zijn. Dat kom deze slecht Nederlands sprekende meneer niet garanderen dus toen heb ik gezegd dat ik m anders zou annuleren omdat ik op reis ging dan en dan en daarom ook 2 of 3 maanden van re voren besteld had. Binnen 2 dagen waren mijn bikini's er maar ik bestel daar nooit meer wat!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:42

Volgens mij gaat er bij Otto achter de schermen veel fout, afdelingen die niet kunnen samenwerken.
Een raar bedacht systeem waardoor de klantenservice je niet kan helpen. Mijn moeder werkt ergens anders bij een klantenservice, maar als afdelingen niet goed werken. Dan kan een klantenservice je niet goed helpen. (Weet niet hoe het daar achter de schermen gaat)