Zojuist mijn vaste garage aan de telefoon gehad om een afspraak te maken voor de jaarlijkse APK. Vanaf 29 april hebben ze weer tijd. Allemaal leuk en aardig zou je denken, ware het niet dat het koekblik uiterlijk de 24e gekeurd moet zijn
Dan kan ik twee dingen doen...
1. Een andere garage zoeken die wel tijd heeft (en dus geen flauw idee hebben wat voor garage je treft)
2. Het risico nemen en het ding pas de 29e laten keuren. Ik laat hem dan wel staan want ik heb geen zin om een ongeluk te krijgen en dan niet verzekerd te zijn.
Nu vond ik op internet dit:
Citaat:Het voertuig mag tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan, zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn. In het laatste geval mag het voertuig niet op de openbare weg staan.
Betekent dit dat ze 2 maanden te laat als het ware door de vingers zien of begrijp ik het verkeerd? Ik weet dat je na 2 maanden automatisch een bekeuring krijgt door de registercontrole maar dit gaat om 3 werkdagen...
Ik heb jullie advies nodig
als jij ze geen reden geeft om je aan de kant te zetten dan zal het geen bezwaar zijn. Hoe vaak ben jij nu al zomaar aan de kant gezet?
Bedankt!
Dan zet ik hem er de avond van tevoren wel neer, dan kan ik binnendoor en kom ik geen kip tegen. Goeie les voor de volgende keer, op tijd bellen.