Internet tijdens 2 maanden stage in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Internet tijdens 2 maanden stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 09:59

Hoi allemaal,

Zondag ga ik voor ongeveer 2 maanden naar Duitsland om stage te lopen. Omdat het een groot bedrijf is ging ik er van uit dat daar wifi was, maar dat is helaas niet zo.

Er bestaan dingen als een dongel enzo, maar ik wil naast mijn laptop ook graag internet op mijn telefoon om via whatsapp contact te kunnen blijven houden. Nu heb ik een telefoonabonnement van Tele2, maar deze bieden alleen kleine bundels aan voor veel geld. Eigenlijk ben ik meer op zoek naar iets wat ik in Nederland heb, zodat ik gewoon kan blijven internetten.

Een klasgenoot had al bedacht om een abonnement af te sluiten op een telefoon en een hotspot aan te maken zodat iedereen hier gebruik van kan maken. Wij gaan met 8 studenten die kant op, dus ik vraag mij af of een hotspot dit aan kan als iedereen met telefoon en laptop wil internetten. We weten niet of we samen gehuisvest worden, dus het is niet zeker of iedereen deze hotspot dan kan bereiken.

Ik heb ook echt geen verstand van dit soort dingen, dus ik vroeg mij af of iemand hier een geniale ingeving heeft en mij hierover advies kon geven.

Mungbean

Re: Internet tijdens 2 maanden stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:01

Je kan daar toch lokaal een prepaid kaart kopen?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:04

Het beste kun je gewoon in Duitsland een Internet- en/of telefoon prepaid kaart nemen.
Is in Duitsland ook veel voordeliger dan hier.
Laatst bijgewerkt door perdjes op 13-04-15 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:06

Bij prepaid is internetten toch best duur?

Daar zat ik ook aan te denken perdjes, maar kan dat voor maar twee maanden? Meestal sluit je iets af voor een jaar ofzo toch..

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:10

Heb mijn berichtje even aangepast.
Bedoelde inderdaad ook prepaid. Een abonnement is wat huiverig voor 2 maanden.

Prepaid valt reuze mee qua kosten.
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt. Wil je er ook bellen en SMS bij of is alleen internet genoeg?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:20

Mijn ouders hebben ook een pre-paid sim als ze bij mij op bezoek zijn.
Goed vergelijken, bij sommige krijg je het internet haast gratis bij het bellen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:26

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:40

Misschien is de whatsapp sim van e-plus iets voor jou. Mijn man heeft die besteld omdat hij voor zijn werk naar Duitsland moet.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:41

perdjes schreef:
Heb mijn berichtje even aangepast.
Bedoelde inderdaad ook prepaid. Een abonnement is wat huiverig voor 2 maanden.

Prepaid valt reuze mee qua kosten.
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt. Wil je er ook bellen en SMS bij of is alleen internet genoeg?

Het gaat mij vooral om het internetten, maar in mijn telefoon kunnen twee simkaarten. Ik wil wel graag kunnen bellen, maar daarvoor kan ik mijn huidige simkaart blijven gebruiken en zou alleen internet prima zijn. Bellen doe ik niet heel veel, dus ik vind het niet nodig om daar een apart abonnement voor af te sluiten.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:46

CrazyCat schreef:
http://www.lidl.de/de/internet-stick/s3603

En dan je op je computer je internetverbinding delen.

Ik ga er eens naar kijken! Alleen moet je dan steeds je laptop aan hebben om (ook via telefoon) erop te kunnen?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:46

Emma_s_girl schreef:
Misschien is de whatsapp sim van e-plus iets voor jou. Mijn man heeft die besteld omdat hij voor zijn werk naar Duitsland moet.

Oh dat klinkt wel goed, hier ga ik eens naar kijken :) Bevalt het jouw man goed?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:54

Jets schreef:
CrazyCat schreef:
http://www.lidl.de/de/internet-stick/s3603

En dan je op je computer je internetverbinding delen.

Ik ga er eens naar kijken! Alleen moet je dan steeds je laptop aan hebben om (ook via telefoon) erop te kunnen?

Er staat bij inkl. sim karte dus andersom kan natuurlijk ook dan gebruik je de stick gewoon niet en maak je een hotspot van je telefoon.

Of je wisselt de sim volgens mij is high speed mobiel internet via usb net even sneller dan als je via je mobiel doet.

Maar het bedrijf waar jullie heen gaan hebben geen wifi, maar hebben ze ook geen vaste internet waar je een access point in zou mogen pluggen. Dat is natuurlijk de allergemakkelijkste oplossing.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:56

Mogelijkheden genoeg, maar check de dekking van het adres waar je heen gaat!! Hint: Netzabdeckung in het Duits.

De mogelijkheden zijn:

T-Mobile/T-Mobile D1/Telekom.de
Vodafone D2/vodafone.de
E-Plus
O2

Sims zijn goed verkrijgbaar voor de volgende netwerken:

T-Mobile: Congstar, zie eBay
Vodafone: Gewoon Vodafone CallYa/CallNow, zie eBay
E-Plus: Blau.de, zie eBay
O2: Geen ervaring. Meen dat Lidl/AldiTalk op O2 zitten maar kan ook E-Plus zijn.

En vooral: ALLEMAAL EIGEN SIM. Die 3GB die je meestal krijgt is echt zo op als je het als écht internet gebruikt..!!

Wel één ding: Ik zie dat je een dual SIM toestel hebt. Welke? Niet alle Dual SIM toestellen (voornamelijk de Wolfgangs en alle Chineesjes) ondersteunen 3G900. En da's wel nodig als je in Duitsland zit.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:58

Citaat:
Oh dat klinkt wel goed, hier ga ik eens naar kijken :) Bevalt het jouw man goed?

Helaas nog niet, hij vertrekt pas aan het einde van deze maand.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 11:04

Choiix schreef:
Mogelijkheden genoeg, maar check de dekking van het adres waar je heen gaat!! Hint: Netzabdeckung in het Duits.

De mogelijkheden zijn:

T-Mobile/T-Mobile D1/Telekom.de
Vodafone D2/vodafone.de
E-Plus
O2

Sims zijn goed verkrijgbaar voor de volgende netwerken:

T-Mobile: Congstar, zie eBay
Vodafone: Gewoon Vodafone CallYa/CallNow, zie eBay
E-Plus: Blau.de, zie eBay
O2: Geen ervaring. Meen dat Lidl/AldiTalk op O2 zitten maar kan ook E-Plus zijn.

En vooral: ALLEMAAL EIGEN SIM. Die 3GB die je meestal krijgt is echt zo op als je het als écht internet gebruikt..!!

Wel één ding: Ik zie dat je een dual SIM toestel hebt. Welke? Niet alle Dual SIM toestellen (voornamelijk de Wolfgangs en alle Chineesjes) ondersteunen 3G900. En da's wel nodig als je in Duitsland zit.

Bedankt allemaal voor de reacties! Heb het topic even doorgestuurd naar klasgenoten, dan kunnen ze meelezen. Ik ga me er vanavond even in verdiepen, haha. Ik heb een Honor Holly. Weet jij zo of dat kan? En gaat het dan om het ondersteunen van twee simkaarten, of überhaupt een buitenlandse simkaart?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:03

Ik kan het niet vinden, dus het blijft proberen. Ik zou als ik jou was voor Congstar gaan, T-Mobile heeft over het algemeen het beste bereik in DE.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 23:33

Ik heb Belsimpel gebeld, waar ik mijn telefoon gekocht heb en zij geven aan dat mijn telefoon de netwerkfrequentie wel ondersteund. Morgen ga ik denk ik een Lebara Duitsland simkaart bestellen, dat is gewoon prepaid waarbij je losse internetbundels kan kopen van bijv 1 of 3 gb.

Nu zit ik alleen nog te kijken naar hoe ik dat met mijn laptop moet gaan doen. Dus als daar tips over zijn dan hoor ik het graag.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:01

Goede optie! Voor je laptop gewoon de hotspot functionaliteit van je telefoon gebruiken. Let er wel op dat je de Lebara sim dan in het WCDMA slot doet en niet in het GSM slot, daar mag dan je NL kaartje in.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 09:25

Ja, ik ga vandaag bestellen, dan zou ik hem zaterdag in huis moeten hebben, dat hoop ik dan maar :') Thanks voor de tip, dat kreeg ik inderdaad ook te horen van Belsimpel, goed om te weten :)

Als ik een hotspot aanmaak ben ik bang dat ik weer te veel internet ga verbruiken. Als je bundel eenmaal op is kun je namelijk niet opnieuw een inschakelen, dat kan maar ik een keer in de 30 dagen. Zit dus nog even uit te zoeken hoe ik dat ga doen :)