Samsung Galaxy s4 kapot of nog te redden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Samsung Galaxy s4 kapot of nog te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:30

Hoi bokkers,

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik heb een samsung s4 van inmiddels bijna 2 jaar oud. Hij wordt inmiddels wat langzamer en accu gaat minder lang mee dan voorheen.
Vanochtend was hij helemaal vol en ik vertrok van huis en halverwege de weg is hij uitgevallen (zag ik aan de bluetooth van de auto, dat het contact met telefoon is verbroken).

Vanaf dat moment krijg ik hem met geen mogelijkheid meer opgestart. Ik heb van alles geprobeerd (ook met een volle accu van iemand anders met een S4, terwijl hij aan de lader lag etc.). Enige wat hij doet is even trillen en dat schermpje laten zien van Samsung Galaxy s4 en typenummer en dan valt hij meteen weer weg.

Ik kan eigenlijk geen acute aanleiding vinden waarom hij het nu niet meer doet? Hij is niet gevallen ofzo.

Iemand tips om hem aan de praat te krijgen? Heb ik nog recht op garantie? Ik heb een abonnement met toestel, is mijn provider (T-Mobile) nog verplicht om iets te doen?
Als iemand in mijn omgeving woont en handig is met reparatie van mobiele telefoons of iemand in mijn omgeving weet, is dat ook welkom!

En stel dat hij echt kapot is, is er dan nog een manier om de nummers/foto's etc die op mijn telefoon zelf stonden eraf te halen zodat ik dat in ieder geval nog heb?

lianne304

Re: Samsung Galaxy s4 kapot of nog te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:34

het kan zijn dat het aan de bedrading licht bij de baterij zelf die zo je voor een paar tientjes kunnen laten reareeren.

als ik jou was even snel bij een telfoon mannetje langs die kan je zo vertellen wat er is dan kun je zelf bepalen of je hem wil laten maken of niet.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:37

Ik had precies hetzelfde als jou. Heb je een verzekering afgesloten? Ik had dat wel en heb hem opgestuurd. Binnen 1 week weer terug. Was wel alle foto's kwijt.. :( Nu doet ie het weer top!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:44

Nee, helaas geen eigen verzekering afgesloten apart voor de telefoon.. Dus alleen de fabrieksgarantie is er dan over denk ik..

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:46

Zou vooral balen zijn als ik verder alles kwijt ben.. Ik las ook op site van T Mobile dat ik vervroegde contractverlening kan doen voor 70 euro... dat klinkt ook wel makkelijk.
Eigenlijk zou ik over 10 weken aan de beurt zijn voor een nieuwe.. maar nu heb ik dus echt niets en moet ik wel wat bedenken.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:59

als je er een sd kaart in had dan zouden daar automatisch al je foto's op moeten zitten.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:01

Ik heb er idd een sd kaart in maar die was niet zo groot, dus veel heeft hij helaas op het eigen geheugen opgeslagen.
Iemand tips voor als ik een nieuw toestel wil? Samsung S6, S5? Iphone 6? Iets anders?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:57

JustLizz schreef:
Ik heb er idd een sd kaart in maar die was niet zo groot, dus veel heeft hij helaas op het eigen geheugen opgeslagen.
Iemand tips voor als ik een nieuw toestel wil? Samsung S6, S5? Iphone 6? Iets anders?

zelf vind ik den note 4 rn samsung s6 supper telfoons.
maar het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:39

Deze lekker laten repareren, je hebt twee jaar garantie via T-Mobile. Dan de gerepareerde (zal gereviseerd worden met nieuw moederbord) lekker verkopen en een S5/S6 nemen :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 10:42

Ik wil deze inderdaad ook laten repareren als dat mogelijk is.
Hij is nu bij een gsm reparatie centrum en kreeg gister te horen dat de powerchip kapot zou zijn en dat die te vervangen is en dat ik dan in principe 90% kans heb dat alle gegevens gewoon bewaard zijn gebleven. Als het goed is, is hij morgen weer klaar, dus ik ben heel benieuwd!

Over ongeveer 10 weken mag ik mijn abo verlengen, dus nu langzaam ook orienteren op iets anders. Voor nu gaat voorkeur weer uit naar Samsung. Weet niet of ik dan een S5 of S6 zou willen.. qua kosten maakt het niet zoveel uit want mijn abo wordt betaald door mn werkgever :).

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 13:28

Ik kreeg vanochtend een mail dat het helaas toch nog niet helemaal werkt :(. Ze zijn er druk mee bezig.
Heb in ieder geval gevraagd dat, mocht hij even aan gaan, dat ze meteen mijn foto's eraf willen halen alvast. Of hij het daarna gaat doen zie ik dan wel weer.

Mocht hij het niet gaan doen, stuur ik hem alsnog naar T-mobile want denk dat hij nog in garantie zit, maar dan ben je hem zo lang kwijt, dus vandaar eerst even naar monteur gebracht om te kijken of het daar sneller klaar zou zijn (plus bij t mobile zouden ze zeker mijn gegevens gewist hebben zeiden ze).

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:00

Ja nu niet meer natuurlijk als een derde aan je toestel heeft lopen klooien... ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:00

Oei niet handig waarschijnlijk. Je had gelijk naar T-mobile moeten gaan.

Nu heb je kans dat ze bij T-mobile zeggen dat je monteur de telefoon kapot gemaakt heeft

Mag je zulke dingen regelen buiten je werkgever om? Aangezien zij het abonnement betalen?

Over een nieuwe - ik ben heel tevreden over mijn Sony Z3-compact

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 23:53

Ja wellicht had ik meteen naar T Mobile moeten gaan, maar daarbij hebben ze aangegeven dat ik mijn gegevens zeker niet meer terug zou kunnen krijgen omdat ze standaard alles wissen en daar gaat het me voornamelijk om, want die 10 weken tot verlening red ik nog wel met een leentoestel.
Moest dan maar een back up maken zeiden ze daar, maar dat gaat natuurlijk niet als hij het niet meer doet, dus dat werkte ook al niet. In een poging om toch mijn gegevens terug te krijgen, dus naar een derde gebracht omdat T Mobile hier geen moeite voor wil doen.

Ik wacht wel af hoe T Mobile gaat reageren als hij het nu niet gaat doen en ik hem opstuur. Hij is vanuit het niets uitgevallen dus naar mijn mening gaat het hier om productaansprakelijkheid.
Scherm is ooit ook vervangen omdat er een barst in zat, dus grote kans dat ze sowieso moeilijk gaan doen en zeggen dat het daardoor komt, ondanks dat dat al meer dan 1 jaar geleden is. Heb daar namelijk op diverse fora ook al veel berichten over gelezen. Maar goed, we gaan het zien.

Mijn werkgever vergoedt mijn abonnement, maar het staat gewoon op mijn naam en ik betaal dat eerst ook gewoon zelf en krijg later pas mijn abonnementskosten betaald als telefoonvergoeding, dus mijn werkgever staat hier los van.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:02

Gewoon doen alsof je neus bloedt. Scherm zien ze niet zo snel, die soldeeractie vermoedelijk wel of ze moeten het HEEL goed opruimen. Maar ach hij doet het nu ook niet, toch? ;)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 07:39

Jep, zo denk ik er ook over.. Hij is nu toch al kapot en tuurlijk is het fijn als het onder garantie enzo zou vallen en als die weg is doordat ik hem nu eerst weg heb gebracht in een poging om mijn gegeves te redden.. So be it :).
Het bedrijfje werkt wel samen met verzekeraars em fabrikanten en gebruikt enkel officiele onderdelen dus wellicht helpt dat om, mocht het nodig zijn, aan te tonen dat het wel netjes em deskundig geprobeerd is te reparen.. We zien het!