Hoe staat het er bij jullie voor? Hoe groot is je tuin? Heb je hem bij huis of op een complex? Wat voor producten verbouw je? Tips en tricks?
Ik ben opgegroeid met dat we altijd een moestuin hadden ongeveer 1,5 km van ons huis af. Heerlijk elk jaar mijn papa helpen en niets lekkerder dan je eigen producten kunnen eten. Door omstandigheden moesten we de tuin opzeggen toen ik een jaar of 15 was.
Op mijn 18e ging ik op mij zelf wonen en mijn balkon stond helemaal vol met bakken met aardbeien, bloemen, tomaten, kruiden en nog veel meer. Toen ik 3 jaar geleden tijdelijk stopte met mijn opleiding besloot ik via een vereniging een moestuin te huren, nog geen km van mijn flat af. Best pittig om het nu zelf te doen en hing geregeld met mijn papa aan de telefoon met vragen als, wanneer iets erin mocht of hoeveel cm het onderling afstand moest hebben.

Vorig jaar kreeg ik een nieuwe buurman in de tuin en hij bood toen aan mijn tuin te frezen, daar zei ik uiteraard geen nee tegen. Dit jaar heb ik een appje gestuurd en gister heeft hij mijn tuin weer gefreesd! Vanochtend heb ik de aardappels, spinazie, peulen, wortel, sla, andijvie en spitskool erin gedaan. Start is weer gemaakt!
Producten van afgelopen jaren.

Tuin vandaag.