Studeerkamer inrichten: geen inspiratie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gittta

Studeerkamer inrichten: geen inspiratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 21:12

Help!

Mijn vriend en ik zijn samen gaan wonen in een mooi appartement. Zo ruim dat we een hele kamer in kunnen richten als studeerkamer! Hier ben ik ontzettend blij mee :D Heerlijk alle 2 een eigen werkplek.
Ik wil het alleen heel graag leuk inrichten. Nu voelt het een beetje als een bij elkaar neergezet zooitje.. :o

We hebben nu gewoon beide de werkplekken die we thuis hadden in de kamer geschoven. Van we zien later wel hoe we het neer gaan zetten.

We willen beide graag een ruime werkplek. Er zijn bij IKEA hele leuke werkplekken te vinden, alleen allemaal vrij klein. Zodra je een grotere werkplek wil is het meteen zakelijke en strak.

Dit is de studeerkamer nu:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Mijn vragen aan jullie: Hebben jullie ideeën? Hoe ziet jullie studeerkamer eruit? Hoe zouden jullie dit inrichten?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:00

Mooie ruimte, kan je veel kanten mee op! Hoe heb je de rest van je huis ingericht? Wil je ook andere meubels of alleen de indeling veranderen?

Ik ga mijn werkkamer binnenkort ook inrichten, staat nu nog leeg. Heb veel op pinterest gekeken om te bepalen wat ik nou mooi vind.

Dit is mijn inspiratie:
Afbeelding

Afbeelding
Steekwoorden zijn bij mij licht, wit, Scandinavisch, rustig en gezellig.
Bureau ga ik zelf maken.

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:28

Dank voor je reactie Plien91! Dat ziet er erg gaaf uit! Ik ga ook eens op pinterest kijken. Wit en licht vind ik zelf ook erg fijn mijn vriend wil het alleen niet te wit.:P We hebben de muren al wit en de vloer blijft zo als hij is.
De woonkamer is ook overwegend wit met dezelfde vloer en groene accenten. De schouw hebben we donkergroengrijs geverfd. Ik ga proberen vanavond foto's te plaatsen. Ik moet alleen helaas een hele bult voor school doen en dat gaat voor.

De meubels mogen wel vervangen worden. Mijn tafel gaat uiteindelijk sws vervangen worden, die is al aardig wat keren op maat gezaagd :P

Ik ga dus proberen vanavond even foto's te plaatsen, maar de kans is groot dat dat van het weekend wordt :o

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:41

Laatst bijgewerkt door __denise op 08-04-15 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:43

Ik zou persoonlijk de lamellen vervangen voor (vouw)gordijnen. Het ziet er nu wel heel erg uit als een kantoorgebouw zeg maar :P
Verder zou ik denk ik niet de bureaus zo naast elkaar laten staan, maar elk tegen een andere muur. Het linker bureau laten staan waar ie staat, het rechter bureau op de plek van de kast zetten. En dan naast beide bureaus een kast in dezelfde stijl als het bureau. Al moet je dan wel uitkijken dat het niet te veel een pijpenla wordt.
Of juist wel de bureaus naast elkaar, en dan van de andere muur een mooie kastenwand maken. Al zou ik zelf dan wel de twee bureaus allebei in een hoek zetten en daar tussenin een mooi ladekastje of iets dergelijks.

En iets leuks aan de muur hangen helpt de sfeer ook al een stuk :)