iPhone 4 geblokkeerd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

iPhone 4 geblokkeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:01

Mijn oude iPhone 4 (zonder simkaart) schijnt geblokkeerd te zijn. Mijn moeder wilde het apparaat verkopen aan een vriend van haar maar wist de code niet. Zij heeft dus te vaak de code ingevuld en nu is de volledige iPhone geblokkeerd.

Het toestel is niet gesynchroniseerd met iTunes omdat het al geruime tijd in de kast ligt.

Als ik het toestel aan mijn MacBook hang, zegt iTunes 'To allow access, please respond on your iPhone'. Dat zou ik dus graag willen, maar dat gaat niet omdat ik alleen het noodoproep scherm krijg, of het scherm waar staat dat de iPhone is geblokkeerd.

Ik heb geprobeerd om dat truucje te doen waar je de iPhone uitschakelt, aan de computer hangt en de homebutton ingedrukt houdt. Echter werkt dit niet want de homebutton is kapot. Deze reageert helemaal niet meer.

Ook heb ik de iPhone al uit Zoek mijn iPhone gegooid.

Wat kan ik nu nog doen?

Destination

Re: iPhone 4 geblokkeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:01

Even de klantenservice bellen of een berichtje op hun facebook zetten? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:04

Klantenservice van wat? Apple? Ik weet niet of zij mij nog kunnen helpen omdat het toestel geen garantie meer heeft (Zit een schermpje op wat niet van Apple is etc.)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:05

Destination schreef:
Even de klantenservice bellen of een berichtje op hun facebook zetten? :)

Ik denk niet dat dat echt gaat helpen :+

Normaliter (en dan spreek ik uit ervaring) krijg je als je 3x/4x de verkeerde code invoert een ‘time-out’ van 5 minuten volgens mij dat je er niks mee kan. Volledig blokkeren is enkel via ‘Find my iPhone’ echt mogelijk als ik me niet vergis, dat de eigenaar dit extern doet. Laat ‘m anders even een uurtje liggen en probeer het dan nog eens?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:09

Klantenservice van Apple ja.
Courses, de klantenservice kan je wel degelijk helpen als hij geblokkeerd is. Een facebookvriendje van me had ook een geblokkeerde iPhone en een berichtje op hun Facebook deed wonderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:10

@Courses, de iPhone is een week geleden al geblokkeerd maar mijn moeder zat in het buitenland en ik heb de iPhone pas nu in handen. Hij is dus al voorbij zijn time out en volledig geblokkeerd.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:14

Destination schreef:
Klantenservice van Apple ja.
Courses, de klantenservice kan je wel degelijk helpen als hij geblokkeerd is. Een facebookvriendje van me had ook een geblokkeerde iPhone en een berichtje op hun Facebook deed wonderen :)

Tja, dat kan van een heleboel factoren afhangen. Wat voor model het was, compleet origineel model, hoe oud de telefoon is en als het bij de winkel zelf is geweest bijvoorbeeld (reseller of Apple zelf).

Allicht dat ze in een van de Apple Stores nog wel wat kunnen doen, maar normaliter kost de klantenservice een x bedrag voor een telefonisch consult en voor de Apple Stores die in Nederland aanwezig zijn (Amsterdam, Haarlem en Den Haag uit m’n hoofd) moet je echt afspraken inplannen anders kom je er niet echt makkelijk tussen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:16

Ja... En aangezien ik hem gratis ga weggeven vind ik het niet zo'n strak plan om het onding nu nog voor zo'n bedrag te laten maken.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:19

Wellicht kan je het ook even vragen op onemorething.nl op hun forum.
Daar zitten heel veel "Apple Freaks" die mij in heel veel lastige situatie's (ook vergelijkbaar met deze) verder op weg geholpen hebben en samen het probleem opgelost hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:21

Ik had hem ook al op iCulture gezet in de hoop dat iemand me zou kunnen helpen. Courses is nu voor mij bezig en als zij niet kan helpen zet ik hem daar ook even op! Dankjewel Ricie!