Gister heb ik met bokker Corelli een loopbrug voor mijn kat gemaakt! Mijn kat is nu nog een 5 weken oud kitten dus het duurt nog minimaal 7 weken voor hij gebruikt gaat worden, maar het knutselen was hartstikke leuk!!

(Pinguin for scale
)Men neme:
1 rolborder (ik heb 1 meter gebruikt)
12 m touw
Een draadtang
Een aansteker
2 uur tijd

Proces:
Knip de rolborder op de gewenste maat met de draadtang.
Brand 2 stukken van ong 1,50m van het touw. Dit word de 'leuning'
De rest van het touw mag 1 keer gevouwen worden om het midden te vinden, zet daar desnoods met stift een streepje.
Nu kan het echte werk beginnen:
Houd ongeveer een lus van 60cm over, brand dan in het midden door.
Begin dan aan 1 van de kanten. Wurm het touw tussen de eerste en tweede plank van de brug, vervolgens draai je het touw 1 keer om de eerste plank en maak je een knoopje om het touw dat er al zit, dan mag het touw terug naar de buitenkant (onderlangs) en is het begin daar!.
Nu kun je met het lange deel van het touw boogjes gaan maken om elke 2 plankjes. Zorg dat de boogjes ongeveer even groot zijn.
Als je bij het einde aankomt kun je weer een extra rondje en knoopje leggen om de laatste plank!
Met de andere kant precies hetzelfde verhaal!
Als dit klaar is is het tijd om de leuning te bevestigen:
Eerst knoop je het uiteinde van de leuning aan het touw dat de brug ondersteund.
Vervolgens maak je bij elk boogje een knoopje met het touw. Aan de andere kant uiteraard hetzelfde en dan..
Tadaa je loopbrug is klaar! Hierna nog even schuren en evt schilderen of lakken!
Deze kleine poeperd mag er bij mij straks mee spelen!