Welke hete lucht frituurpan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Welke hete lucht frituurpan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 18:01

Op internet zie ik verschillende staan zoals die van Philips en Tefal. Maarja welke is nou goed en is het sowieso wel lekker? :')

ikkedus

Re: Welke hete lucht frituurpan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:08

De airfryer is echt goed!
Bij die van Tefal moet je er nog olie bij gooien.
De airfryer bakt prima, zonder olie. Alleen de hoeveelheid die je in 1 x kan vakkennis minder dan bij een frituurpan. Dus he kunt niet 4 p in 1 x een bord geven.
Mijn Fam bakt er al jaren mee.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:25

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:26

Wij hebben een Actifry. Ook errug lekker om gewoon in te koken. Al heerlijke pastasauzen in gemaakt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:30

Ik vind het een ramp om met meerdere mensen patat te eten (maakt niet uit of je die van teval of Philips hebt): de helft moet dan lang wachten. Kroketten en bitterballen kwamen er ook zeer bleekjes uit :') smaak was prima maar om te serveren was het een beetje sneu gezicht. Dus puur voor als frituur vervanging vond ik het erg tegenvallen.

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:32

Tefal actifry! Ik zweer er bij
Het enigste nadeel is dat het zo lang duurt, maar dat is bij allemaal denk ik?
Ben er dus wel over aan het twijfelen om er een 2de bij te kopen haha :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:37

xjamilla schreef:
Tefal actifry! Ik zweer er bij
Het enigste nadeel is dat het zo lang duurt, maar dat is bij allemaal denk ik?
Ben er dus wel over aan het twijfelen om er een 2de bij te kopen haha :+

Wij eten met z'n drieën uit een anderhalve liter, zetten 'm op 27 minuten en dan met kleine frietjes.

Kroketten en frikandellen zien er inderdaad errug zielig uit _O- Maar voor bitterballenhapjes op een feestje zet ik gewoon een frituurpan op hoor.

Wij eten wel graag loempia uit de Actifry, evenals kippenpoot. Sowieso word kip er vreselijk lekker mals in klaar. En speklapjes zijn ook een aanrader in de Actifry te bakken!

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:41

Ik vind de krieltjes en zelfgemaakte friet enz enz uit de actifry veel lekkerder. en zeker als je het gewend bent zonder al die boter.
Maar het vlees is ook super lekker en heerlijk mals als het eruit komt.
En met avond eten een kwartier later pas de krieltjes krijgen is ook niet echt lekker :P
Dus dan zit er voor mij dan maar een ding op.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:46

Ik heb een actifry, duurt idd wel lang, maar je gooit de aardappels of patat erin, timer aan, en je hebt er geen omkijken meer naar. Hoe doe jij dat met die speklapjes Janine1990? Gooi je die er gewoon in met een beetje olie, loopt ie dan niet vast? Ik bak er eigenlijk alleen aardappelprodukten in en soms mini loempias en kipnuggets.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:57

Wij hebben de xl airfryer. Fijn ding, hij is snel warm, paar minuten, veel sneller dan een normale oven. Er gaat bij ons net zoveel friet in als bij de normale frituurpan. Ik vind hem zijn geld echt wel waard

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:31

Tinka schreef:
Ik heb een actifry, duurt idd wel lang, maar je gooit de aardappels of patat erin, timer aan, en je hebt er geen omkijken meer naar. Hoe doe jij dat met die speklapjes Janine1990? Gooi je die er gewoon in met een beetje olie, loopt ie dan niet vast? Ik bak er eigenlijk alleen aardappelprodukten in en soms mini loempias en kipnuggets.

Geen olie hoor... Speklapjes komt zoveel vet uit, daar heb je geen olie meer bij nodig :P Bak ik in de koekenpan ook nooit met olie.
Gewoon de mengarm erin, speklapjes in een paar stukjes (gemarineerd is vaak kleiner die doe ik in twee stukjes) en dan aan zetten. Door de constante beweging bakken ze sowieso niet vast :)