Clueless studente wilt muur verven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Clueless studente wilt muur verven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:24

Hoi! Daar is ze weer, de domme studente die helemaal nada van huishoudelijke ondernemingen af weet.

Ik wil een van mijn muren donkerbruin verven. Niet super donker, maar anders dan wit. Mijn muur is op dit moment dus wit en niet egaal, zitten zeg maar van die 'deukjes' in.
Hoe kan ik dit het best met een zo laag mogelijk budget aanpakken?

Concrete vragen; hoe veel liter verf heb ik nodig om een muur van iets meer dan 2 meter lang en ongeveer even hoog te verven? Lijkt me dat 1 liter daar niet genoeg voor is, 2.5 wel? Moet ik er nog andere verf onder doen of is dat niet nodig?

De groeten!

Kiwipitje

Re: Clueless studente wilt muur verven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:28

Het ligt er ook erg aan of het in één keer dekt of niet. Vaak moet je wel meer dan één keer verven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:29

Ik heb nu een pot verf van 1 liter gevonden waar bij staat dat hij 12 m2 kan dekken.. Dan lijkt het me dat ik mijn muurtje er wel twee keer mee kan verven.

Kan ik een muur met van die 'gaatjes' erin uberhaupt wel makkelijk verven?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:31

Wat voor een gaatjes bedoel je?
Want gaten in je muur zou ik eerst even dichten alvorens het te verven. :D

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:32

Gebruik je wel muurverf? De gewone blikken verf, zgn lak, moet je niet op je muren smeren hoor! Ga gewoon eens naar de gamma bijv. en vraag naar muurverf/latex, dat is voor je muren.

Edit; 2,5 liter moet je wel redden, aanbrengen met een vachtroller, de randjes even met een platte kwast doen. (kwastjes haal ik altijd bij de Action ;))
Laatst bijgewerkt door Schimpje op 25-03-15 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:32

Met een goede roller wel :j zijn het echt gaten door bv spijkers, even dichtplamuren.

Je verbruikt wel meer verf dan staat aangegeven op de verpakking is mijn ervaring. Hopelijk heb je een ral kleur? Kleuren kunnen namelijk van elkaar iets verschillen; heb je nog een tweede pak nodig dan is het slim wat van de eerste verf te bewaren en dat door de nieuwe bus te roeren
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-03-15 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:34

vuurneon schreef:
Met een goede roller wel :j zijn het echt gaten door bv spijkers, even dichtplamuren.

Je verbruikt wel meer verf dan staat aangegeven op de verpakking is mijn ervaring. Hopelijk heb je een ral kleur?

Een wat kleur? :')

Zoals ik al zei, ik ben echt compleet clueless met dit soort dingen. Ik ga nu gewoon naar de Gamma fietsen en een zo goedkoop mogelijk blik muurverf kopen van 1L en dan zie ik wel hoe ver ik kom. Ben vrij deze week dus kan altijd morgen nog een nieuw blik halen haha

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:45

1 liter voor muurtje van 2*2 moet ruim genoeg zijn normaal gezien ja..
wat noem jij gaatjes? muur met structuur, of meer richting redelijk open stenen muur?
Een wat ruwe muur(iets structuur) is makkelijker mooi te verven omdat je eventuele strepen veel minder ziet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:50

Weet je zeker dat je de muur donkerbruin wilt := alle overige tips zijn al gegeven.

Je moet maar zo denken, het is geen rocket science!

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:08

Muur afnemen met ammoniak gemengd met water. Even laten drogen. Vervolgens verf roeren met roerstaaf. Verf in een verfbak doen waar je roller in gaat (vaak als set te koop). Roller door de de verf en rollen maar. Laten drogen en volgende dag kijken of het genoeg dekt anders nog een keer eroverheen. 1l is meer dan genoeg voor 2x2.

Ik gebruik zelf sponsrollers omdat ik die fijner vind dan de harige rollers.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:36

Vergeet een nieuwe roller niet te bevochtigen, anders slurpt ie al je verf op.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:43

Ehm, donkerbruin? Hou er rekening mee dat je kamer daar heel snel klein van lijkt...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:44

Goedkoop is duurkoop bij verf. Goedkope verf hecht waardeloos en dekt slecht. Bovendien spettert het vaak ontzettend. Dus als je voor goedkoop gaat.. dek alsjeblieft de boel goed af!!
Ik heb nooit een nieuwe roller bevochtigd, daar spettert het nog meer van. Ik heb al heel wat afgeschilderd, thuis en bij vrienden. Een maand geleden nog ons hele plafond gedaan en een nieuw gestucte muur in de keuken. Flexa of histor monodeck zijn het fijnst maar daar betaal je voor.
Neem een goede vachtroller. Hierbij krijg je wat structuur op de muur en zie je minder strepen.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:47

Ems, ga eens in de bieb zitten en leren :')

Succes, maar doe het inderdaad niet te donker! Zonde van je fijn lichte kamer! Welke muur ga je verven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:59

Dek je vloer/spullen wel af van het gaat altijd wat sputteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:57

Ik ben juist voor donker gegaan omdat mijn kamer best ruim en erg licht is. Klinkt heel verwend maar ik heb niet al te beste gordijnen en in de zomer (nu ook al trouwens) word ik echt tietenvroeg wakker door het licht wat naar binnen schijnt. Is uiteindelijk gewoon gelukt! Muurtje is donkerbruin :D

En La het is de muur waar nu m'n bed staat, dus achter m'n deur. Als je vanuit de deur kijkt lijkt hij optisch dus zeker niet kleiner :n Je ziet hem dan niet eens.