Nieuwe draadloze printer aansluiten lukt niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Nieuwe draadloze printer aansluiten lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:59

Hallo
Ik heb laatst een nieuwe printer gekocht, een Canon Pixma MG5550, maar nu lukt het mij maar niet om hem te verbinden met mijn laptop. Hij is aangesloten op het wifi-netwerk, alleen de connectie met mijn laptop lukt niet. Mijn oude laptop kon de printer überhaupt niet vinden. Mijn nieuwe laptop heeft wel de functie om een draadloze printer te zoeken (bij printer toevoegen) en deze vind hij ook, behalve als m'n laptop een tijdje aanstaat. Als ik hem dan weer opnieuw opstart kan 'ie hem wel weer vinden, maar na 10 minuten ofzo(of misschien wel sneller) weer niet meer. Ik ben een keer zover gekomen dat ik de wps-code kon invoeren en daarna ging 'ie dingen installeren, maar dit scherm viel vervolgens ineens weg zonder dat de printer daadwerkelijk geïnstalleerd is. En m'n laptop kon hem vervolgens weer niet vinden.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn printer aangesloten krijg? Ik dacht zelf dat misschien mijn antivirus hem wellicht blokkeert, ik heb Avast, maar ik zou niet weten of dit echt het probleem kan zijn en ook niet hoe ik dit zou moeten oplossen.
Alvast bedankt :)

Sani

Re: Nieuwe draadloze printer aansluiten lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:31

Heb je de drivers via de website al geïnstalleerd?
Die zijn te vinden op Canon.nl

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 15:26

Sani schreef:
Heb je de drivers via de website al geïnstalleerd?
Die zijn te vinden op Canon.nl

Dit had ik nog niet gedaan nee, bedankt voor de tip.
Ik heb het net geprobeerd, maar op het moment dat 'ie de printer moet herkenning gaat het helaas weer mis.. 'De printer kan niet in het netwerk worden gedetecteerd'. -O-

edit: ik heb overigens deze geprobeerd: MG5500 series MP Drivers v. 1.02 (Windows 8.1/8.1 x64/8/8 x64/7/7 x64/Vista/Vista64/XP). Daar stond 'standaard' bij en ik heb Windows 8, dus die leek me wel juist.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:33

Ik heb vorig jaar mijn Canon Pixma geïnstalleerd op mijn nieuwe laptop. Staat me iets van bij dat ik de printer moest installeren met een kabeltje tussen laptop en printer en daarna de draadloze functie kon selecteren. Zoiets.

Canon heeft trouwens ook een gratis print app op Google Play. Die heb ik op mijn tablet gezet en dat werkt ook heel goed.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:34

Die van mij had dat ook idd .
Even instaleren met de instalatie cd die je bij de printer gekregen hebt .
Bij mij werkt het nu prima

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 15:41

Roodvos schreef:
Ik heb vorig jaar mijn Canon Pixma geïnstalleerd op mijn nieuwe laptop. Staat me iets van bij dat ik de printer moest installeren met een kabeltje tussen laptop en printer en daarna de draadloze functie kon selecteren. Zoiets.

Canon heeft trouwens ook een gratis print app op Google Play. Die heb ik op mijn tablet gezet en dat werkt ook heel goed.

Er is geen kabeltje bijgeleverd bij de printer, dus denk niet dat dat bij deze zo werkt. Maar toch bedankt :) Die app is ook wel handig om te onthouden :j

Grooming_Mom schreef:
Die van mij had dat ook idd .
Even instaleren met de instalatie cd die je bij de printer gekregen hebt .
Bij mij werkt het nu prima

Ik ga het nog eens met de cd proberen (volgens mij had ik dat alleen nog bij m'n oude laptop geprobeerd). Hopelijk werkt het!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 15:52

-O- -O- -O-
Nee hoor, weer hetzelfde verhaal.. Printer kan niet gedetecteerd worden.
Ik wordt er onderhand een beetje moedeloos van, hoe moeilijk kan het nou zijn om een printer te installeren.. 8)7

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:46

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 17:04

:')
Ja, ook al gekeken. Helaas staat mijn probleem er niet bij :n