Samsung Galaxy S6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Straww_

Samsung Galaxy S6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 23:35

Voor mij (en wellicht anderen) is het tijd voor de Galaxy nummer 6! Hij kon me niet snel genoeg verschijnen, want ik hoorde al goede verhalen over het design en verschillende nieuwe opties...

Ik ben niet teleurgesteld :D
Afbeelding

Dit topic is bedoeld voor vragen, vergelijkingen, problemen, goede en slechte ervaringen, etc. Als je voor de S6 Edge gaat, ben je overigens ook welkom! Op deze website kan je allerlei artikelen en nieuwtjes lezen over het nieuwe Galaxy vlaggenschip (en diens broertje):
http://www.galaxyclub.nl/samsung-galaxy-s6/

Tips & tricks Samsung Galaxy S6.
- Hartslagmeter: aan de achterkant, op het zwarte gedeelte van de flitser.
- Loopt je telefoon vast? Houd de powerknop en de volume-omlaag knop tegelijk vast voor ongeveer 10 seconden tot de telefoon uit gaat.
- Je krijgt gratis apps van Samsung! Ga naar Galaxy apps – For Galaxy – Galaxy Gifts. Kijk ook eens naar de Galaxy Essentials.
- Activeer OneDrive om je foto’s op te slaan. Ga naar Microsoft apps – One Drive.
- Kijk eens naar de opties in ‘Bewegingen en gebaren’. Zo zijn bijvoorbeeld ‘Slim melden’ en ‘Dempen’ heel handig!
- Wil je een nieuwe map met apps maken? Ga naar Applicaties, tik rechtsboven op bewerken en houd de app die je in de map wil stoppen ingedrukt. Sleep deze naar een andere app (die je ook in de map wil hebben) en laat los. Je telefoon creëert dan een map die je zelf een naam en kleur kan geven.
- Start met multitasken! Tik op de linker knop naast de homebutton om al je recent geopende apps te tonen. Bij enkele van deze apps staat een icoontje naast het kruisje dat lijkt op een dubbel scherm. Tik hierop en deze app opent zich half op je scherm. Kies een andere app om de andere helft te vullen. Op het rondje in het midden van de geselecteerde app kan je het multitasken nog aanpassen; groter, kleiner, items verplaatsen, wisselen of verwijderen.
- Maak makkelijker selfies door je vinger op de hartslagmeter te houden als je de selfiecam aan hebt staan.
- De camera heeft nog meer opties. Ga naar Stand – Downloaden en kies welke stand je er nog meer op wil zetten.
- Activeer Android Device Manager voor als je telefoon wordt gestolen! Ga naar Google apps – Google instellingen – Beveiliging. Zet daar de 2 opties onder Android Applicatiebeheer aan.
- Om items te verbergen op je telefoon, ga je naar Instellingen – Privéstand. Kies een beveiligingsmethode en kies daarna wat je wil verbergen.
Dus, wie nog meer? *\o/*
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 13-04-15 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek TS OP aangepast

Bagheera_206

Re: Samsung Galaxy S6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:37

Ik vind hek nog best wel duur... :') Die S6 Edge met 128GB valt buiten mijn budget. -O-

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 23:39

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:51

Ik twijfel nog, vind hem zo duur.. Mag ik vragen wat jij moet betalen bij Vodafone Straww? Ik zit op dit moment bij Vodafone en mijn abonnement loopt in mei af. Ik heb nu nog een S4 die langzaam aan het overlijden is :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:54

Mijn S4 gaat naar mijn papa. :)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 16:08

Ghostattack schreef:
Ik twijfel nog, vind hem zo duur.. Mag ik vragen wat jij moet betalen bij Vodafone Straww? Ik zit op dit moment bij Vodafone en mijn abonnement loopt in mei af. Ik heb nu nog een S4 die langzaam aan het overlijden is :+

Je hebt PB!
Mijn S4 was gestolen :( Maar deed het nog wel super.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 22:23

Ik heb vandaag de S6 in mijn handen gehad <3 In Haarlem heb je een Samsung store en daar lag hij, in het wit.. Zo mooi :+: Licht ook!
Hij is echt heel snel, mooie interface, heel weinig eigen apps! En degene die je wel krijgt, zitten al mooi in een mapje, zodat je er maar 1 icoontje voor hebt. Camera is ook fantastisch :wow: Heel erg scherp en de 'selfiecam' is duidelijk verbeterd qua pixels. Veel verschillende modes ook.
Van wat ik heb gezien ben ik dus behoorlijk enthousiast :):)

Ook een blik op de draadloze oplader kunnen werpen, is echt een klein degelijk dingetje, neemt weinig ruimte in :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:47

Ik ga hem waarschijnlijk bestellen via studentmobiel bij KPN :)) Wel een vrij hoog bedrag bijbetalen, maar oke :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:48

Draadloze lader :=. Je hebt alsnog een stopcontact nodig en een snoer om die lader van stroom te voorzien om je telefoon op te laden.

Sorry na mijn vorige telefoon ( S4) heb ik vorig jaar Samsung vaarwel gezegd. Wat een kl&€); telefoon was dat. :o

Ik hoop voor de Sansung fans dat de S6 wel gewoon werkt zoals die hoort te werken.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:54

Ik wacht ook al erg lang op de s6, maar nu hij er is begin ik te twijfelen.
De accu is ingebouwd en dus niet te verwisselen. De accuduur bij andere galaxy s' en was niet echt top dus ik twijfel nog.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 09:36

Lous, voor thuis is het wellicht niet van toegevoegde waarde :+ Maar stel je voor, je bent lekker aan het winkelen, je batterij is bijna leeg, geen oplader bij je en je zit toevallig bij een horecagelegenheid waar een draadloze oplader aan de tafel zit. Even 10 minuutjes op dat ding en je kan weer 4 uur lang met je telefoon doen :j Best een mooi idee toch :D Denk dat het vooral daarvoor ontworpen is.

xxrossiexx, ik heb zelf eigenlijk geen slechte ervaringen met de accu, maar er zijn al verschillende websites/youtube-accounts die de telefoon al in handen hebben, misschien is daar iets te vinden over de kwaliteit van de accu?

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:43

Ik heb nu nog de s4 maar wil hierna denk ik voor de s6 gaan :)
Maar gezien het bedrag van die telefoon en de kwaliteit nog van mn s4 denk ik dat ik m op zn vroegst in oktober ga kopen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:21

Ik heb nu de S4 mini, en daarna over naar de S6.
Maar ik wacht nog even met kopen, wacht wel tot hij iets goedkoper is!

Wel erg gaaf toestel :).

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:26

Ik heb mijn s6 ge- pre orderd.
Als het goed is komt hij rond 7 april binnen *\%/*

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:34

Ik wil hem ook dolgraag
nu de s3 op sim only gezet dus kan elk moment over.

Maar vind hem zo duur! Wil hem proberen rond juni/jili te nemen mss zijn dan de kinderziektes eruit

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:45

Ess_Ramona schreef:
Ik heb nu de S4 mini, en daarna over naar de S6.
Maar ik wacht nog even met kopen, wacht wel tot hij iets goedkoper is!

Wel erg gaaf toestel :).

Toch wel? :D

Kimley, waar heb jij hem voorbesteld?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:30

Haha ja,student enzo, buitenlandse minor dus sparen :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:34

Ik zat ook al tijden met smart te wachten........ maar damn, wat een geld. Ik hou het nog even vol met m'n S4. Hopelijk zakken ze over een paar maanden of komt er een leuke aanbieding!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:39

Ik heb nu de s4 mini en ga dan waarschijnlijk volgend jaar ook over moeten stappen op de s6 mini. Ik hoop stiekem wel dat die even goed word als de s6 (of toch ongeveer), want dit is wel veelbelovend!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:45

Ik heb hem bij Vodafone voorbesteld, wel met abbo erbij.
Mocht mijne verlengen dus keuze was snel gemaakt haha

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:47

Heb nu de s5, dus twijfel of ik de 6 ga kopen. Had hiervoor de 3, dus sla er telkens eentje over haha. Las ergens dat hij in 10 minuten oplaad, als dat zo is, is het wel onwijs gaaf!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:51

dancer_ schreef:
Heb nu de s5, dus twijfel of ik de 6 ga kopen. Had hiervoor de 3, dus sla er telkens eentje over haha. Las ergens dat hij in 10 minuten oplaad, als dat zo is, is het wel onwijs gaaf!

Dat zou echt super handig zijn! :))

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:53

dancer_ schreef:

Ik mag in juni verlengen. Heb nu de s4 dus als er een leuke aanbieding is dan ga ik denk voor de S6. Werkgever betaalt een groot deel van abonnement dus dat scheelt haha.

Dat in 10 minuten opladen zou super zijn inderdaad! Alstie dan maar niet ook in 10 minuten leeg is hihi :Y)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:59

Next is: supersnel opladen

De Galaxy S6 laadt sneller op dan ooit. Slechts tien minuten opladen zorgt ervoor dat jij je toestel vier uur kunt gebruiken. Daarnaast kan de Galaxy S6 ook makkelijk draadloos opladen.

Bron: http://www.samsung.com/nl/galaxys6/

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:24

dancer_ schreef:
Next is: supersnel opladen

De Galaxy S6 laadt sneller op dan ooit. Slechts tien minuten opladen zorgt ervoor dat jij je toestel vier uur kunt gebruiken. Daarnaast kan de Galaxy S6 ook makkelijk draadloos opladen.

Bron: http://www.samsung.com/nl/galaxys6/

Hmm, eerst zien dan geloven :=

Edit, helemaal vol? En dan maar 4 uur meegaan? :+
Laatst bijgewerkt door Kimley op 24-03-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt