Kwik-fit? Auto nog veilig? Terecht of onterecht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Kwik-fit? Auto nog veilig? Terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 19:10

Ok, om te beginnen wil ik zeggen dat ik me HEEL dom voel en dat ik in dit geval niet op het briljante idee ben gekomen om google te raadplegen.Nouja, dat heb ik dus wel gedaan maar te laat...

Ik wilde dinsdag met de auto naar Equitana, dus ik bedacht me om voor vertrek even bandenspanning + oliepijl + ruitenwisservloeistof te checken omdat 500km toch best wel een flinke rit is. Nu kwam ik erachter dat het reservoir van de koelvloeistof helemaal leeg was. Google vertelde me al snel dat dit vrijwel altijd een lek in de waterpomp is.

Enfin, auto laten staan en met een andere auto naar Equitana. Halsoverkop voor vertrek nog even snel een afspraak bij de kwik-fit gemaakt om de auto te laten repareren. Ook nog even grote beurt erbij geboekt (moet eigenlijk over 5.000km pas maar ik dacht tsja, als ie nu toch naar de garage moet). Totale kosten: 450,-

Vanmorgen nietsvermoedend auto (3jr oude fiat 500) afgegeven bij de kwik-fit. Moest m'n ouders even naar Schiphol brengen (met hun auto) en ik vertel onderweg dat m'n auto bij de kwik-fit staat. M'n vader gelijk helemaal over z'n toeren dat ik nooit m'n auto daarheen had mogen brengen en waarom ik dat ding in vredesnaam bij de kwik-fit heb gebracht.

Nou kan m'n vader wel vaker overtrokken reageren dus ik dacht: stel je niet zo aan, komt wel goed. Thuis toch even google geraadpleegd en ik heb ZO VEEL slechte reviews gelezen dat ik nu bang ben dat m'n hele auto naar de filistijnen is en dat ik er niet meer veilig mee de weg op kan. Oftewel: ik durf nu niet meer te rijden... := Auto is inmiddels opgehaald, 'voelt' verder prima aan, ze waren gewoon vriendelijk en hebben nog even bij ophalen alle punten nagelopen. Hebben zich ook gewoon aan de prijs gehouden, geen gekkigheid erbij of andere moeilijkheden. Hebben zelfs gratis APK verlengt (zat er nog op tot nov. 2015).

Is mijn bange gevoel gegrond of stel ik me vreselijk aan en kan ik gewoon veilig met m'n fiatje de weg op?

Lady24

Re: Kwik-fit? Auto nog veilig? Terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:12

Ik denk dat het wel meevalt... Is er niemand in je omgeving die verstand heeft van auto's en er nog eens naar kan kijken? En als je het echt niet vertrouwd naar een andere garage gaan met je verhaal, misschien dat ze tegen een mooie prijs nog even willen kijken :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:12

Ik heb tot nu toe nog geen negatieve ervaring met de kwik-fit (goed, voornamelijk mijn vriendin niet. Ik heb er alleen nieuwe banden onder laten zetten. Bij haar hebben ze de remmen vervangen).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:13

Mijn auto is ook gewoon bij de kwik-fit in onderhoud. Heb er nog geen problemen mee ondervonden :n

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:18

Sja op afstand beoordelen of je auto nog veilig is, is onmogelijk. Ik zou er niet direct bang om zijn. Als je écht twijfelt zit er niks anders op dan een second opinion :).

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:19

Meestal vind je op internet veel negatieve reacties. Er zijn weinig mensen die als ze tevreden zijn een review schrijven. Dus ik denk dat het wel los loopt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:20

Ik denk dat de kwik-fit allang opgedoekt was als ze levensgevaarlijke auto's af zouden leveren.
Ook hun monteurs zijn gewoon naar school geweest en zullen prima weten wat ze doen. Of het net zo goed gebeurd als bij een andere garage is ook afhankelijk van het filiaal.

Rotte appels zitten er altijd tussen, ook bij bijv. een erkende fiat garage.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:23

Haters gonna hate.
Gewoon rijden met je auto, waarschijnlijk komen al die ongemakken voornamelijk door de mensen zelf en niet door de kwikfit.
Als je symptomen gaat googelen kom je 9 van de 10 keer er ook op uit dat je gewoon hartstikke dood gaat.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:25

Het lijkt me inderdaad stug dat ze een goede auto helemaal vergallen.
Waar ze wel een kei in zijn, is dingen vinden die (nog) helemaal niet aan vervanging toe zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 19:26

Iedereen bedankt voor de reacties!!

Ik begrijp ook wel dat de meeste mensen alleen reviewen als iets slecht is maar dingen als:

- Scholieren van MTS mogen er geen stage lopen omdat het zo slecht is
- Wielen die onder de auto vandaan vliegen tijdens het rijden
- Constructies waarbij filiaalmanagers bonussen verdienen door mensen op te lichten (zo goedkoop mogelijk onderdeel plaatsen en dan de volle mep betalen bijv.)
- Bouten die structureel niet goed worden aangedraaid

Daar schrik ik wel van... :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:28

Ik breng me auto ook al jaren bij de kwikfit. Voor reparaties, onderhoud en apk. Rijd nog prima, nooit problemen gehad. Altijd vriendelijke mensen. Auto is 10 jaar oud, kan nog wel even mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:28

Tsja een keer kwitfit gedaan voor een oliewissel. Nog spijt van door deels omdat het bedrag veel hoger was dan afgesproken en door verkeerde olie had manlief een probleem onderweg richting Antwerpen. Was nog een hoop gedoe om de boel te herstellen, voor ons dus geen kwikfit meer,

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:31

En hoelang nadat de auto naar de kwikfit is gebracht gebeuren die dingen?
Mijn vorige auto is ook weleens naar de kwikfit geweest, maar de huidige eigenaar heeft er vorige week een wiel onder vandaan gereden ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:32

Hier ook iemand die nooit meer naar kwikfit gaat. Vooral omdat ze me veel te veel hebben laten betalen voor het vooral niet kunnen oplossen van de problemen van mijn auto :+ vervolgens naar de merkdealer geweest en daar was het binnen 5 minuten opgelost.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:32

Vroeger ook weleens naar de Kwikfit geweest. Prima werk hebben ze geleverd.
Gewoon lekker rijden in je auto.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:33

Van ons is de auto de dag erna richting antwerpen gereden, en de dag ervoor van kwikfit naar huis en niet verd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:53

Buiten het feit dat ik kwikfit niet ken en er dus niets over kan zeggen vraag ik me wel 1 ding af:
Als de reservoir van je koelvloeistof zo goed als leeg is, vul je die toch gewoon zelf bij?
Althans, dat doen wij en nooit problemen gehad. Misschien minder vaak op Google zitten? :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:56

Als je je zo druk maakt, dan zou ik hem even ergens anders brengen om de belangrijkste punten te checken.

Ik denk dat het wel mee valt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:00

Neh, valt reuze mee. Ze zijn prima hoor, doen hun werk gewoon zoals verwacht wordt. Het nadeel met 'reviews' of beoordelingen vind ik altijd dat de meerderheid die klaagt dit online zet, maar niet iedereen die positief dit ook op internet zet. Dus het beeld dat op internet wordt geschetst is daardoor altijd negatief. Ik zou me niet zo'n zorgen maken over wat ze met je auto doen, wel kun je verheldering vragen van de dingen die ze gefactureerd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:01

Armaris schreef:
Buiten het feit dat ik kwikfit niet ken en er dus niets over kan zeggen vraag ik me wel 1 ding af:
Als de reservoir van je koelvloeistof zo goed als leeg is, vul je die toch gewoon zelf bij?

Koelvloeistof hoort niet zomaar helemaal leeg te gaan. Leeg wil zoals TS al zegt zeggen dat er iets lek is ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:01

Mijn auto is bij de kwikfit goedgekeurd voor de APK zonder aanmerkingen. Bleek achteraf bijna doorgeroest te zijn onder de auto (13,5 cm grote roestgaten vlak onder de voorstoelen) en had absoluut het niet meer een jaar volgehouden tot de volgende APK.

Dit is bij een andere fijne en eerlijke garage geconstateerd toen ik een paar maanden na die APK een beurt wilde laten doen. Heb de auto meteen verkocht en heb er nauwelijks meer een cent voor teruggekregen, zo waardeloos was hij.

Voor mij nooit meer kwikfit. Hadden echt ongelukken kunnen gebeuren; ik had zo door de auto kunnen zakken deze winter... hij had nooit zonder meer goedgekeurd mogen worden bij die APK.
Laatst bijgewerkt door Sadira op 20-03-15 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:03

Mijn moeder laat onderhoud en reparaties al jaren bij de kwik fit doen en naar alle tevredenheid.

edit: Ik neem aan dat men zelf ook enigszins weet waar je mee rijd en hier en daar eens checkt en wielen gaan er ook niet zo af. Die moet je altijd zelf natrekken na bv. 50 km rijden als de wielen eraf geweest zijn.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:14

Over alle grote bedrijven vind je slechte beoordelingen, en waar mensen werken worden fouten gemaakt..

Als kwik-fit echt dagelijks auto's zou afleveren waar de banden onderuit rollen dan zou dat bedrijf al lang niet meer bestaan.

Onze lease auto's van Athlon moeten tegenwoordig ook voor diverse reparaties naar Kwik-fit.
Athlon heeft 126.000 auto's daar in onderhoud, dat zal ongetwijfeld betekenen dat Kwik-fit goedkoop is, maar ook dat daar alles in orde is, een lease maatschappij kan het zich niet veroorloven dat auto's niet in orde zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:29

ach.. Kwikfit of dealer..
Mijn vorige auto ging altijd braaf naar de dealer... (dit zijn incidenten bij 2 dealers van hetzelfde merk)
Koelvloeistof niet gevuld, wel leeggehaald.
Voorwiel hoorde ik wat nadat hij bij garage was geweest.. bleek los te zitten, was toen alleen al wel dwars door NL gereden.
Dop van olie niet of verkeerd erop gedaan, rook onder motorkap uit en overal olie...
Na onderhoud bodemplaat niet goed vastgezet, reed achteruit lag ie op de grond...
Heb het dan nog niet over de we hebben het gemaakt dingen die dus nog steeds kapot waren.

Dus ach.. kwikfit, dealer.... maakt geen moer uit, je kan een goeie of een slechte treffen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:49

Als kwikfit echt zo slecht zou zijn geweest als iedereen zegt zou het toch niet zo'n groot bedrijf kunnen zijn?
Dan zou een betrouwbare leasemaatschappij daar toch niet zijn auto's in onderhoud hebben?

Daar waar mensen werken worden fouten gemaakt en van de garage van Kees helemaal achteraan op de achtergracht vindt je nou eenmaal minder snel reviews terug dan van een garagebedrijf dat zo groot is als kwikfit. Ze hebben niet voor niets dagelijks duizenden klanten.

Bovendien; als iedereen ontevreden zou zijn geweest over kwikfit, zouden ze allang niet meer bestaan.