Ik wilde dinsdag met de auto naar Equitana, dus ik bedacht me om voor vertrek even bandenspanning + oliepijl + ruitenwisservloeistof te checken omdat 500km toch best wel een flinke rit is. Nu kwam ik erachter dat het reservoir van de koelvloeistof helemaal leeg was. Google vertelde me al snel dat dit vrijwel altijd een lek in de waterpomp is.
Enfin, auto laten staan en met een andere auto naar Equitana. Halsoverkop voor vertrek nog even snel een afspraak bij de kwik-fit gemaakt om de auto te laten repareren. Ook nog even grote beurt erbij geboekt (moet eigenlijk over 5.000km pas maar ik dacht tsja, als ie nu toch naar de garage moet). Totale kosten: 450,-
Vanmorgen nietsvermoedend auto (3jr oude fiat 500) afgegeven bij de kwik-fit. Moest m'n ouders even naar Schiphol brengen (met hun auto) en ik vertel onderweg dat m'n auto bij de kwik-fit staat. M'n vader gelijk helemaal over z'n toeren dat ik nooit m'n auto daarheen had mogen brengen en waarom ik dat ding in vredesnaam bij de kwik-fit heb gebracht.
Nou kan m'n vader wel vaker overtrokken reageren dus ik dacht: stel je niet zo aan, komt wel goed. Thuis toch even google geraadpleegd en ik heb ZO VEEL slechte reviews gelezen dat ik nu bang ben dat m'n hele auto naar de filistijnen is en dat ik er niet meer veilig mee de weg op kan. Oftewel: ik durf nu niet meer te rijden...
Auto is inmiddels opgehaald, 'voelt' verder prima aan, ze waren gewoon vriendelijk en hebben nog even bij ophalen alle punten nagelopen. Hebben zich ook gewoon aan de prijs gehouden, geen gekkigheid erbij of andere moeilijkheden. Hebben zelfs gratis APK verlengt (zat er nog op tot nov. 2015). Is mijn bange gevoel gegrond of stel ik me vreselijk aan en kan ik gewoon veilig met m'n fiatje de weg op?
vervolgens naar de merkdealer geweest en daar was het binnen 5 minuten opgelost.