kleiner matras in bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

kleiner matras in bed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 12:55

Hola!

Ik ben aan het oriënteren op een nieuw bed en toen vroeg ik me opeens het volgende af:
Kun je een kleiner matras in een bed leggen? Dus stel dat ik een 160 ombouw heb met 160 lattenbodems maar een 140 matras er in leg?

Het matras wat ik zou willen heeft een langere levertijd dan het bed, en ik zie het al zo gebeuren dat ik een aantal weken naast mijn mooie nieuwe bed lig. :+

alvast bedankt!

future_vet

Re: kleiner matras in bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:56

kan wel maar of het mooi is is een tweede.. ik zou gewoon dan even wachten

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:58

Je matras is nu dus 1.40 als ik het goed begrijp? Je kan best een 1.40 matras in een 1.60 bed leggen, alleen zit je dan met een tussenruimte, dus uitkijken dat je s nachts niet in een gat rolt hahah _O-

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:04

Als inderdaad je huidige matras 140 is en het is om een tijdje te overbruggen dat je matras er is voor je nieuwe bed moet het prima kunnen.
Het is inderdaad alleen zoals Emmarosaly zegt uitkijken dat je er niet tussen rolt want je zult ruimte overhouden.

Het ligt misschien niet al te comfortabel maar beter als naast je bed gaan liggen. Denk dat het een prima oplossing is om gewoon je oude matras even in je nieuwe bed te leggen tot je nieuwe matras er is.

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:07

Ik heb het ook trouwens ook bij het bed van mijn vriend, alleen zijn dat twee 1-persoonsmatrassen die samen te klein zijn voor het bed, dus hebben we een dekbed in het gat gestopt zodat je niet hard valt als je in het gat rolt :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:08

Zou de extra ruimte dan tijdelijk opvullen met handdoeken of kussens o.i.d.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:31

Lijkt me makkelijk kunnen? En als je het matras in het midden legt hou je maar 10 cm ruimte over aan beide kanten. Denk je dat je daarmee uit je bed valt? :P
En anders, zoals hierboven gezegd is, gewoon wat handdoeken of zoiets ertussen proppen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:42

Mijn matras is ook kleiner dan mijn bed, hij paste prima in mijn vorige bed maar mijn huidige bed is groter en het geld was op :+ ik vind het niet zo storen.
In die extra ruimte heb ik in de zomer een extra dun zomer dekbed gepropt zitten, wanneer de gewone deken dan te warm is dan kan ik midden in de nacht mijn dekbed wisselen voor die dunnere zonder dat ik mijn bed uit hoef. Bij het open stukje net bij het hoofdeinde (waar het dekbed niet bij komt) daar staat de wekker + telefoon, voor mij werkt het prima.