Internet zo traag dat ik bijna niets kan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Internet zo traag dat ik bijna niets kan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 22:29

Hoi allemaal,

Wij hebben thuis een zeer trage verbinding elke keer rond de 4 mbps. Je kan op internet niks extra's doen. Ik kan internetten facebook gebruiken en whatsappen maar ook niets meer dan dat.

Heel af en toe lukt het om een film op Popcorn Time te bekijken. Maar meestal duren dat soort dingen veel te lang. Of de hele film loopt vast of hij opent hem geen eens omdat die een paar dagen over het laden doet. Heel af en toe komt het voor dat hij hem direct pakt en afspeelt.

Wij zitten bij kpn en die zeggen tja jullie wonen in het buitengebied dus wij kunnen er niets aan doen. Ik vind dat raar want kan mij niet voorstellen dat iedereen hier in de buurt last heeft van een trage verbinding. Bovendien zitten we niet eens echt in the midde of nowhere.

Iemand enig idee of overstappen op een andere provider helpt? Of hebben jullie wellicht andere ideeën om dit probleem te verhelpen?

Xjewillemijn

Re: Internet zo traag dat ik bijna niets kan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:32

pff herkenbaar ... laatste 2 weken hier ook beroerd internet.
maar bij ons zijn ze bezig met glasvesel aan te leggen, dus
misschien dat ze bij jou in de buurt ook bezig zijn met onderhoud
of zo iets?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 22:36

Nou de verbinding is altijd al slecht geweest maar ik begin mij er nu echt mateloos aan te irriteren. :=

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:44

Je kunt eens kijken hoeveel van die 4 mbit je nu echt haalt op http://www.speedtest.nl.

Er mag wat verlies zijn, en dat is afhankelijk van de afstand tot de centrale.

Als de kabels in je huis goed zijn, dan is er niet veel dat je kan doen dan upgraden naar 20 mbit of hoger.

4 mbits is volgens mij niet snel genoeg voor filmpjes.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:04

Nee, nooit speedtest.nl gebruiken! Altijd .net en dan een goede server zoals Solcon.speedtest.net

Wat is je haalbare snelheid op netco.fpi-info.fourstack.nl ?

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:13

Mijn internet was vorig jaar dieptriest. Ik had nog een oud model experiabox en die was dus niet goed meer. Kpn heeft zelf de max haalbare snelheid tot de box gemeten en binnen 2 dagen was de monteur geweest en nadat hij concludeerde dat het aan de box lag en die vervangen had, was mijn internet weer oke. En ook ik woon in buitengebied.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:50

421.3 KByte/sec (=3370 kbps).

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:52

Choiix schreef:
Nee, nooit speedtest.nl gebruiken! Altijd .net en dan een goede server zoals Solcon.speedtest.net

Wat is je haalbare snelheid op netco.fpi-info.fourstack.nl ?

Deze zegt 4.65 Bpbs.

En de onderste:

Internet Snelheid: 4 Mbit/s
iTV: 1 SD
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 15-03-15 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:54

Hebben jullie wel een fatsoenlijke router er tussen? Zit je wel op het rustigste kanaal?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:54

Volgens mijn PC heb ik gewoon vol wifi bereik hier, ook hebben we al een nieuw kastje gekregen van de kpn maar ook dat heeft niets geholpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:59

O die kastjes die je krijgt van de provider zijn k*t := Wij hebben er een losse router tussen gezet en op een ander kanaal (zitten dus elkaar niet in de weg) en internet is weer fijn om te gebruiken. Kijk wel even naar je kanaal waar je op zit; kan zeker lonen om te wisselen namelijk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 12:02

Wat voor kastjes zijn dat, waar koop je die en hoe werkt het? :+ Ja ik ben er niet helemaal handig mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:14

Jullie hebben waarschijnlijk gewoon zo'n modem en router in 1 gekregen van KPN, wat je moet doen is een losse router kopen en die zet je dan op een gunstigere plek in huis en sluit je aan op je KPN kastje. Beide moeten wel op een ander kanaal zitten, maar dat is zo gedaan. Je configureert dus je nieuwe router en daar zet je je apparaten ook op de wifi.

Hier kun je kijken hoe je van wifi kanaal moet wisselen; beetje het idee van in een file zitten, rechterbaan is propvol, linker baan is bijna leeg en dus wissel je van baan.
http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... a_id/11027

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:08

Wil je je postcode/huisnr eens PB'en? Dan ga ik even kijken of er een koperprobleem is of dat er nog upgrade mogelijkheden zijn of dat je helaas pech hebt!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 13:31

Ik heb de pb verstuurd. :)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:15

Hier het zelfde probleem ook KPN en haal met downloaden max 260 KB binnen.
Maar dat is dus te verhelpen met en andere router?

Want bij KPN zijden ze dat dat geen nut zou hebben en het dus zo traag zou blijven.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 15:48

angrywolf schreef:
Hier het zelfde probleem ook KPN en haal met downloaden max 260 KB binnen.
Maar dat is dus te verhelpen met en andere router?

Want bij KPN zijden ze dat dat geen nut zou hebben en het dus zo traag zou blijven.

Ik heb net de kpn gebeld en die zeiden tegen mij ook dat het niets uit zou maken. Er komt gewoon niet meer binnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:29

Toch maakt het wel uit, natuurlijk gaat kpn niet roepen dat hun geleverde product prul is qua wifi en het helpt wel degelijk. De verkoper gaf het wel gelijk toe, klantenservice mooi niet. Maar ik zou zeggen, ik geniet met de nieuwe router ertussen van een stuk sneller internet! Net als velen met mij. Google en gij zult meer gelijkgestemden vinden.
Ik heb iig geen problemen meer met downloaden en haal het max eruit. Plus dat ik op een vrij leeg kanaal zit en dat is stap 1: Kun je ook al kijken met de huidige wifi namelijk en kan zeker verschil maken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 16:41

Ik ga eens even googelen dan. :)

Ben nu zonder problemen een popcorn time film aan het kijken.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:37

Hier dus het zelfde, Heb ze er meerdere malen over gebeld en ze een paar keer mn lijn een boost laten geven maar dat hielp maar tijdelijk.

Wat wel vreemd was dat een jaar of 2 geleden het opeens wel heel erg snel was en haalde ik 2MB binnen.
Meerder malen aan hun gevraagd hoe dat dan kon maar daar hadden ze geen antwoord op.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:03

Voor iedereen met snelheidsproblemen: PB me je postcode en huisnummer en doe een speedtest via speedtest.net. Ik ga morgen alle lijnen dan bekijken.