Schijf C staat te vol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Schijf C staat te vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 18:35

Hoe krijg ik deze leger?

Ik heb een SSD van 60 GB en deze staat op de een of andere manier rammetje vol... Erg vervelend, want nu heb ik geen werkgeheugen meer, waardoor dingen continue vastlopen, overal uitgelogd wordt, etc.

Ik heb al diverse programma's op een andere schijf gezet. Mijn documenten, foto's en muziek etc staan ook op een andere schijf.

Een paar weken geleden is een jongen langs geweest en die heeft toen 4 GB weten vrij te maken, maar dit stond in no time weer vol. Maar ik heb dus geen flauw idee waardoor :o?

Wie weet raad?

ilaan

Re: Schijf C staat te vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:39

Minder dingen downloaden en er dingen afgooien. Ssd heeft nou eenmaal minder geheugen en je kunt er minder op kwijt als op een gewone laptop. De reden dat ik niet voor ssd heb gekozen.

Enige optie is om dus toch dingen te verwijderen en anders gewoon op usb oid te werken. Ik heb ook zat programma's op mijn usb staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:39

Ik zou de schijf eens defragmenteren. :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:41

Ik volg even! we hebben precies hetzelfe! een super snelle medion pc gekocht met twee hardeschijven. de C is 60 gb groot en altijd vol. Alleen met windows wel te verstaan! alle andere bestanden e.d. staan op onze andere hardeschijf waar nog 1,5 terra van vrij is. Heb ook al naar oplossingen gezocht maar helaas nog niet gevonden. Een tijdje geleden nog iets gevonden wat eraf kon, 4 gig vrij gemaakt en als de pc even aanstaat, zonder iets te doen, zie je dit gewoon vollopen!

Regelmatig schijfopruimingen, defrags e.d. werken niet meer..

Ik baal er echt van. Deze pc was super duur maar niet veel plezier van door dit gedoe...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:46

Spullen naar je D-schijf zetten en je cache leegmaken kan ook helpen. Kijk ook bij je programma's eens of je onnodige troep ertussen hebt staan.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:48

Nachtlampje schreef:
Spullen naar je D-schijf zetten en je cache leegmaken kan ook helpen. Kijk ook bij je programma's eens of je onnodige troep ertussen hebt staan.

In mijn geval is er op de C schijf echt niks meer te halen. Die is echt leeg op windows na. Alle programma's, bestanden e.d. zijn geinstaleerd/opgeslagen op de D schijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:49

Dan zou ik daar wel mee terug gaan naar de winkel, Pluisje88!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:53

KoudbloedKim schreef:
Dan zou ik daar wel mee terug gaan naar de winkel, Pluisje88!

Heb ik al gedaan toen hij een maand oud was. Technisch gezien werkt hij dus er is geen recht op het retour doen van de pc. Hij komt van de aldi (heeft wel 799 gekost. nogal prijzig voor alleen een computerkast vind ik :j ) en ze hadden er geen boodschap aan dat ik hem retour wilde doen omdat hij dus in feite wel werkt. er is niet aanwijsbaar iets defect, dus retour accepteerden ze niet

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:57

Misschien nog 1 bijhalen? Mijn vriend heeft ook een SSD en daar staat alleen N Windows op meer niet en op z'n andere schijven zet je vanalles neer ;)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 19:06

Ik heb sinds die jongen geweest is, heel weinig gedownload en dit zowiezo gelijk naar de E gezet. Ik zou niet weten wat ik er nog af kan gooien, eerlijk gezegd.

Schijf is een uur geleden nog gedefragmenteerd, maar dat helpt helaas niet :(

Ik heb al zoveel mogelijk spullen naar andere schijven gezet.

Er zitten naast de SSD nog twee extra harde schijven in, lijkt me ruim voldoende voor al mijn bestanden :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:20

Hoe vol zit je prullenbak? die telt standaard ook mee op de c schijf. tenzij je dit wijzigt.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:10

Die kiep ik zeer regelmatig leeg. Eigenlijk altijd als ik wat weg gooi :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:14

Er staat niet stiekem een oude versie (inclusief al je bestanden) van windows op je computer? Dat deed mijn vorige laptop namelijk als ik de boel opnieuw installeerde, alleen wist ik dat niet. Maar dan nam wel een héél groot deel van de harde schijf in beslag.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:15

Jawel, maar op één van de harde schijven, dus niet op de C. Maakt dat wat uit dan?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:19

probeer het eens met de gratis programma's Glary's utilities en CCleaner. Deze maken mijn oude laptop altijd weer een stuk leger en sneller. (en deze programma's leveren volgens mij geen extra spam op wat veel andere gratis programma's wel doen

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:22

Paardennamen schreef:
Schijf is een uur geleden nog gedefragmenteerd, maar dat helpt helaas niet :(

Als je de comp niet grondig opschoond defragmenteerd de rotzooi gewoon lekker mee en blijft het dus ruimte innemen. Bij defragmenteren wordt er niets gewist maar delen op een andere plaats op de schijf gezet zodat het bestandsysteem ze sneller kan vinden

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:43

Ja dat snap ik :)

CCleaner heb ik, ga ik er weer overheen gooien, thanks :) Wat doet dat andere programma?

CCleaner heeft net 100 MB verwijderd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:48

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:52

Ja, die heb ik dus :) Ik vroeg me af wat Glary's utilities doet :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:55

Heb ik ook last van :+ begon ongeveer vijf maanden na de aankoop al, geen idee hoe ik ooit zo snel die schijf vol heb kunnen maken.
Mijn oplossing als je ook een D schijf hebt: kopieer de gehele C schijf naar de D schijf, daar staat als het goed is minimaal 4 keer zoveel ruimte op vrij. Vervolgens als je gedownloade bestanden opslaat, sla je ze alleen nog maar op in de mappen van de D schijf. Maar let op, het kopiëren van C naar D duurt LANG :+

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:00

Glary´s doet ongeveer het zelfde als CC alleen heeft het veel meer mogelijkheden

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 21:12

Lynnepinny, wat is het nut van alles naar je andere schijf kopiëren?

Dankzij die twee programma's nu weer 8 GB vrij :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 01:09

KoudbloedKim schreef:
Ik zou de schijf eens defragmenteren. :j

Ho stop! De TS heeft een SSD, defragmenteren is killing voor een SSD, en absoluut niet nodig!!!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 01:17

60GB vind ik ook wel heel weinig. Ik heb al moeite met mijn 128GB :')

Ik denk dat je nog meer programma's gewoon op je secundaire schijf moet gaan installeren (als je dat al niet hebt gedaan). Loopt dan wat minder snel, maar je hebt weinig keus denk ik.

En stel sowieso je mappen met veel variabele bestanden zeg maar in op je secundaire schijf. Volgens mij is het niet goed voor een SSD als er veel wisselende data op staat. Een SSD is echt geschikt voor je Windows installatie en je belangrijkste programma's.

Je schijf zou iig niet vanuit het niets vol moeten lopen. Waar hij bij mij vol van loopt zijn computerspellen die door updates steeds groter worden. Zo neemt GuildWars 2 18GB in beslag :') en bij elke update weer een heel aantal MB's er bij. Maar ik zou niet weten waar je schijf verder van vol moet lopen.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 14-03-15 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 01:20

Paardennamen schreef:
Lynnepinny, wat is het nut van alles naar je andere schijf kopiëren?

Dankzij die twee programma's nu weer 8 GB vrij :)

Mijn D schijf is bijna vijf keer zo groot als de C-schijf, dus zelfs als ik de hele C schijf bij D neerzet, heb ik nog heel veel ruimte over. Vervolgens kan je voortaan alles op de D schijf downloaden, waar je veel meer ruimte hebt.
Maar ik weet natuurlijk niet of andere computers hetzelfde zijn..