Welke occasion?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Welke occasion?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 11:43

Lieve bokkers,

Ik zou momenteel een occasion met de volgende eisen:
4/5 deurs
vanaf bouwjaar 2008/2009
Ruime auto (niet perse een station maar wel voldoende ruimte)
elektrische ramen
stuurbekrachtiging
airconditioning
mogelijkheid tot inruilen
budget van ongeveer 6500,-
Het liefst zwart, zeker geen wit
Onder de 100.000 km gereden
Benzine
Ik rijd ongeveer 15.000 km per jaar

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb/had de skoda Fabia op het oog maar ik moet zeggen dat het verbruik me daar iets van tegenvalt (1:16,5)
Hebben jullie nog tips en/of ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Mallow op 11-03-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:49

Rex_Rolfo

Re: Welke occasion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:52

Diesel, benzine, gas, hybride?
Wat rij je per jaar, moet het nog een trailer kunnen trekken enz.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 12:11

Oh Jorika1986 dat is een leuke, bedankt!

Dacht al dat ik wat vergat, zal het even aanpassen rex_rolfo!
Trekhaak is overbodig, heb geen E rijbewijs en heb ook voor nu geen de mogelijkheid deze te halen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:42

1:16,5 is voor een benzine blok heel netjes hoor. Vooral als dat in de praktijk gehaald kan worden en niet alleen op papier. Je kunt met jouw kilometrage ook naar gas kijken. Het omslagpunt ligt erg laag omdat je gebruikt nauwelijk extra betaald voor de gasinstallatie. Wel zal het lastiger zijn om een auto op gas te vinden met lage km stand, maar als je er één tegenkomt loop er dan niet meteen met een grote boog omheen ;)

Trekken: de Hyundai in de link mag 1200 kg trekken. Gezien toegstane maximale massa (TMM) van 1820 kg mag je er een aanhanger met TMM 1680 kg achter hangen zonder E achter B. Dus een niet te zware trailer met tmm 1600 kg of lager met daarin een pony of niet te zwaar e-paard zodat het onder de 1200 kg werkelijk gewicht blijft kan gewoon.

Voor de rest zijn er héél veel auto's die aan je wensen voldoen. Gewoon met jouw auto eens bij een paar bedrijven langs gaan, dan weet je ook wat je inruil terug kunt verwachten.

ps, de i30 op mp kon wel eens een gebruikte import zijn, er staat namelijk nergens een kenteken vermeld. Hoeft niet, kan wel. Mocht het zo zijn is het extra belangrijk dat er documentatie is die de km stand bevestigd. Anders komt er straks een bonnetje onder de voorstoel uit van een onderhouds- of tankbeurt bij 164 dkm...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 12:49

Bedankt voor je reactie!
Wat ik voor mijn auto terug krijg weet ik wel ongeveer.
'Probleem' is dat ik nu een kleine auto uit 2013 heb en er dus op zuinig rijden en waarschijnlijk comfort altijd wel iets op achteruit ga.

Ik ga eens kijken wat er met gas te koop staat :) Bedankt voor de fijne tips!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 18:51

We zijn vanmiddag bij de I30 wezen kijken en we hebben 'm gereserveerd/ gekocht :D
documentatie was aanwezig Wanneer we m ophalen en anders gaat de koop niet door.
Hoe kan ik de kilometerstand checken?
Het is inderdaad een import wagen, uit Duitsland of België.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:55

Dat is bij een importwagen heel lastig. Vandaar dat "men" wel eens in de verleiding wil komen om de km stand aan te passen. Laten we eerlijk zijn, zelfs een stempel in het boekje bij 60 dkm zegt niet veel, kan best zijn dat de 90 en 120 beurt bij een universele garage zijn gedaan die 'm niet in het boekje heeft afgetekend. Als de laatste beurt relatief recent is en bij dezelfde garage als eerdere beurten is het goed, is die laatste beurt 3 jaar geleden dan mag je vraagtekens plaatsen.

Soms zitten er ook stickers in de auto / onder de motorkap met wanneer bepaald onderhoud (b.v. remvloeistof verversen) is gedaan.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 19:01

Oke bedankt voor de tips!
De auto heeft bij de dealer gestaan een aantal maanden in de verkoop en toen heeft deze man m gekocht,hij staat daar nu 3 weken.
Onder de motorkap ziet de wagen er echt als nieuw uit. Ben nu een beetje bang dat er toch iets mis is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:03

Zijn de onderhoudsboekjes aanwezig? Daar moet ook de km stand van elke uitgevoerde beurt bij staan die de auto heeft gehad.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:10

Ach weet je wat het is, als ie er goed uitziet (geen afgetrapte pedalen) en lekker rijdt heb je er een perfecte auto aan, zelfs al mocht ie iets meer gelopen hebben dan je denkt. Voor hetzelfde geld koop je een wagen met een echt lage stand die is weggedaan omdat het een maandagmorgenauto was waar de vorige eigenaar helemaal de hik van kreeg.

Het blijft mechanisch dus het kan kapot, het enige wat je zeker weet is dat je een stuk minder afschrijving hebt dan wanneer je een nieuwe over de showroomdrempel had gereden. Net als bij paarden om in Bokt termen te blijven, zelfs het sterkste dier kan wel eens een dag een beetje kreupel lopen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:31

Google dat bedrijf eens.

Ik kwam 1 beschuldiging van het terugzetten van de kmstand tegen.
Voor wat het waard is.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 19:41

Heb je een linkje boras? kan het zelf niet vinden :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de pedalen niet heb gecontroleerd. De bekleding etc zag er ook allemaal echt nog als nieuw uit. Absoluut geen doorgezakte stoelen oid.
Ik vond enkel de *hoe noem je dat* dingen waar je de gordel in doet, dat rode was iets verkleurt? Maar deed bij mij eigenlijk geen alarmbellen rinkelen.
Zie ook nu pas dat de adverteerder pas 7 maanden actief is op marktplaats, wat opzich ook best vreemd is.

Ohh ik knijp m nu toch wel een beetje ;(
Maar zou het kunnen dat een auto die er echt als nieuw uit ziet onder de motorkap al veel meer km gereden heeft? Want als dat zo zou zijn zou je dat dan niet kunnen zien aan bijv. een distributie riem?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:33

Mallow schreef:
Heb je een linkje boras? kan het zelf niet vinden :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de pedalen niet heb gecontroleerd. De bekleding etc zag er ook allemaal echt nog als nieuw uit. Absoluut geen doorgezakte stoelen oid.
Dat is positief :)

Citaat:
Ik vond enkel de *hoe noem je dat* dingen waar je de gordel in doet, dat rode was iets verkleurt? Maar deed bij mij eigenlijk geen alarmbellen rinkelen.
Die verkleuren onder invloed van zonlicht. Heeft dus meer te maken met waar ie geparkeerd staat dan hoeveel ie gereden heeft

Citaat:
Zie ook nu pas dat de adverteerder pas 7 maanden actief is op marktplaats, wat opzich ook best vreemd is.
Jong bedrijf, e-mail adres verandert, dat kan allemaal nog. Elk bedrijf moet toch ooit beginnen.

Citaat:
Ohh ik knijp m nu toch wel een beetje ;(
Maar zou het kunnen dat een auto die er echt als nieuw uit ziet onder de motorkap al veel meer km gereden heeft? Want als dat zo zou zijn zou je dat dan niet kunnen zien aan bijv. een distributie riem?
Nee, bij onze wagen is b.v. de distributieriem eerder vervangen dan volgens boekje nodig was. Maar de originele zag er wat beschadigt uit en dan moet je geen risico willen nemen. En die wagen had echt niet meer gelopen dan op het klokje stond, dat weet ik zeker ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:38

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:50

Wij hebben een I30 voor ml en een swift voor mij. Over allebei tevreden. De i30 is natuurlijk wel groter.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 20:51

Waaraan zou je kunnen zien dat een auto waarschijnlijk toch meer gereden heeft? Als het uiteindelijk blijkt dat ie rond de 100d gereden heeft had ik m wss ook nog steeds wel gekocht, maar ben bang dat ie dalijk al 200d of meer gelopen heeft.

Dat is inderdaad ook iets wat ik zou kunnen doen Boras :j Ben zelf helemaal niet bekend in Apeldoorn eo. maar daar wil Google me vast bij helpen :)
Mijn man zegt over de resensie dat het ook best iemand zou kunnen zijn die ergens de pest over in heeft of van baalt en daarom het bedrijf in slecht daglicht wil zetten. Hoeft niet natuurlijk, doe dit nooit meer hor zo'n import haha.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:54

Versleten onderdelen
Een motor kunnen en doen ze vaak oppoetsen.

Een monteur meenemen. Die weet vaak waar er op gelet moet worden.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 11:37

Deed toch veel twijfelen, heb er van wakker gelegen vannacht. Heb inmiddels een jurist gesproken en ik kan enkel nog onder de aankoop uit als ik daadwerkelijk kan bewijzen dat er mee in gesjoemeld.
De auto krijgt dus nog een aankoop keuring bij een vakgarage. Heb inmiddels enorm veel tips gehad en hoop natuurlijk het allerhardst dat dit allemaal nooit nodig is geweest. Heb m'n lesje wel geleerd zeg!!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:40

Slim!
Hopelijk kan je toch met de auto naar huis toe.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:40

Opel corsa D ?? :)
Mijn oom heeft een rijschool. Hij geeft rijlessen in deze auto en heeft er zo'n 6 in zijn bezit. Hij rijd er 1/20,5 mee.

Voor een stoerder uiterlijk is misschien een VW Polo iets? Voor de Corsa reed mijn oom met deze auto's. Hij vond zelf de Corsa fijner. Hij reed met de VW Polo's 1/19

PS hij rijd wel diesel

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:42

Mallow schreef:
documentatie was aanwezig Wanneer we m ophalen en anders gaat de koop niet door.

Er worden ook import auto's aangeboden met juiste km stand hoor ;)
Hier wel even voet bij stuk houden, ook dat je de factuur erbij krijgt en dat eventuele afspraken op die factuur staan.

Rex_Rolfo is daar in een ver verleden een keer mee afgescheept, "de boekhouder heeft zich vanochtend ziek gemeld dus factuur sturen we na". Je raadt het al, nooit meer iets van gehoord. Maar toen de auto eenmaal de reparatie had gekregen die ie nodig had (en waar ze achteraf gezien vast vanaf wisten) heerlijk mee gereden :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 12:05

Die staan er op ja :j

Weet ik hor :D Hoop ook zeker dat dat hier gewoon het geval is

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:46

Kijk zorgvuldig naar het onderhoudsboekje. Is dat aanwezig en zo ja, hoort het bij de auto. Is er niet mee gesjoemeld, kloppen data, stempels, paginanummers.

Schrijf het chassisnummer op en kijk of je bij een merkdealer de onderhoudshistorie en kilometerstand kunt controleren.

Vergelijk de prijs van de auto met prijzen van verbelijkbare auto's in duitsland.

Allemaal meer tips van het programma op tv opgelicht. Dat had ooit uitzending over teruggezette kilometersstanden bij uit duitsland geimporteerde auto's. Ging niet over dit bedrijf. Maar het schijnt wel vaker voor te komen.