Klussers voor offertes laten komen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Klussers voor offertes laten komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 21:03

Hallo allemaal,

ik heb een advertentie via werkspot geplaatst voor iets. Nou wou ik twee vakmensen die hebben gereageerd langs laten komen voor een offerte. Ik vroeg me of of dit überhaupt gangbaar is? Ik heb hier geen enkele ervaring mee, maar ik dacht dan kies ik de goedkoopste en diegene die t beste overkomt. Is het oke om tijdens het doornemen van de kosten in het huis aan het einde te zeggen; we gaan er over nadenken? Omdat we met een strakke tijdplanning zitten wou ik ze een dag na elkaar laten komen. Dat kan ook betekenen dat ik bij de eerste denk dit wordt het, laat je dan de ander toch komen? Het kost iemand wel zijn reiskosten. Sorry ik ben echt een groentje op klussers inhuren gebied :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:05

Ja is gangbaar :) je kan vrijblijvend een offerte laten maken en dan je keuze maken. Je kan ze ook gewoon op dezelfde dag laten langskomen. Gewoon wat tijd ertussen laten.

Wij hebben voor onze tuin ook al 3 laten langskomen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-03-15 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:06

Langs komen en een offerte laten maken is heel normaal, klussers willen graag met eigen ogen zien hoe de situatie is (ik weet niet wat je precies wilt gaan doen?) en kunnen daarna pas zeggen welke kosten er aan verbonden zit :)
Aan een offerte zit niks vast :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:10

Helemaal geen probleem, al wil je er twintig laten komen. Ze willen zelf graag de situatie bekijken en snappen echt wel dat je meer aanbieders bekijkt, zouden ze zelf ook doen. Ze weten ook dat je er maar een kunt kiezen.

Ik heb nu al een aantal malen op die manier klussen laten doen. Bevalt goed, door die vaklieden leer je ook beter waarop je moet letten en waaraan je moet denken. Gewoon vriendelijk blijven en goed overleggen. Ik schrijf na elke aanbieder altijd een kort verslagje, dan weet ik later nog waarom ik een bepaalde keuze heb gemaakt en welke feiten en ideeën bij wie hoorden.

edit:
controleer de bedrijven en lees reviews op internet. Vraag desnoods een adres van een uitgevoerde klus en ga eens langs, want ook hier zitten bedriegers tussen, helaas.
Laatst bijgewerkt door Hevonen op 10-03-15 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:10

Heel goed om diverse offertes te laten maken. Zorg wel dat de offertes qua werk identiek zijn, anders is het appels met peren vergelijken

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:12

Vraag om een gespecificeerde offerte. Dat betekent dat uren en materialen e.d. uitgesplitst worden. Zo kan je niet alleen beter de aanbieders vergelijken, maar heb je ook iets in handen voor als de klus tegenvalt. Vraag daar ook naar: kosten voor eventueel meerwerk.

En voor je beslist nog even alles goed naast elkaar zetten. Ik doe dat zelf altijd in Excel. In de eerste kolom zet ik omschrijving (bijv. uren, materialen) en in de kolommen ernaast zet ik de prijzen per aanbieder. Een paar jaar geleden heb ik zo een vergelijk gemaakt voor de vervanging van de kozijnen incl. binnen en buiten alle vensterbanken en buiten zonwering. De ene aanbieder had alles in één zonder meerwerk, de andere alleen de binnenvensterbanken bij meerwerk en weer een andere had voor de buitenvensterbanken een prijs p. mtr opgegeven. Door het allemaal onder elkaar te zetten kreeg ik overzicht én een goed prijsvergelijk. En leken op het eerste gezicht de prijzen erg uiteen te lopen, toen alles onder en naast elkaar stond bleken de verschillen marginaal.
Ik heb toen gekozen voor het bedrijf dat het beste advies had gegeven.