Geheugen telefoon vol en niks kunnen wissen,

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird

Geheugen telefoon vol en niks kunnen wissen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 11:16

Hallo

Sinds een paar dagen krijg ik steeds een melding met: Geheugen bijna vol. Dus ik kijken en dit geld voor zowel mijn telefoon als mijn geheugenkaart.

Naja, van mijn telefoon heb ik al mijn foto's verwijderd en wat apps. Maar nog steeds blijft hij zeggen geheugen vol. dat klopt ook wel want na verwijderen van allemaal apps heb ik nog steeds 39,0 mb ruimte over. Dat snap ik niet, want ik heb echt minstens 7 spelletjes apps eraf gegooid. Als ik mijn telefoon aan de computer doe, kan ik ook verder niet iets vinden in die mappen wat zoveel mb's/gb's moet kosten, maar durf ik ook niet gewoon alles te verwijderen omdat ik niet weet wat er dan gebeurd. Ik wou de afbeeldingen zien op mijn telefoon, maar de galerij wil zich niet openen omdat ik geen geheugen heb.

ik wou dat ook doen bij mijn geheugenkaartje, maar die geeft een melding dat ik de foto's en muziek niet verwijderen kan omdat ik dan de melding krijg: de opslag is tegen schrijven beveiligd. verwijder de beveiliging en probeer het opnieuw. Geen idee hoe dat erop komt en hoe ik het er weer af krijg. Via mijn telefoon verwijderen wil ook niet, want dan blijven ze gewoon stug staan terwijl mijn telefoon zegt: verwijderd.

Al met al zit het dus niet mee :( ik krijg mn geheugen igg niet leger en benn bijna in staat om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar dan ben ik we heel veel foto's kwijt.

Help! wat moet ik doen?

Bagheera_206

Re: Geheugen telefoon vol en niks kunnen wissen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:18

Misschien dat je dingen hebt verwijderd die op je geheugenkaartje opgeslagen stonden? Heb je bijvoorbeeld per ongeluk Spotify staan met offline muzieklijsten? :=

Heb je ook al eens je telefoon opnieuw opgestart?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:21

Kan je niet al je foto's enz op je computer zetten. En dan je telefoon weer terug zetten naar fabrieksinstelingen. En dan daarna alles wat belangrijk is wesr terug zetten.
En je kan ook bij Google een back-up van afbeeldingen maken. Die staan dan gewoon in je Google account en die kan je ook terug halen. Alleen staan ze dan niet op het apparaat.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:34

Ik heb hier ook vaak last van :(
Ik ga meestal naar de telefoonwinkel en die maken dan voor mij het interne huppeldepup leeg, ja ik weet na 3 keer uitleggen nogsteeds niet hoe ik dat zelf kan doen :')

en dan gaat ie weer een paar maanden mee.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 12:07

lrtj_ schreef:
Kan je niet al je foto's enz op je computer zetten. En dan je telefoon weer terug zetten naar fabrieksinstelingen. En dan daarna alles wat belangrijk is wesr terug zetten.
En je kan ook bij Google een back-up van afbeeldingen maken. Die staan dan gewoon in je Google account en die kan je ook terug halen. Alleen staan ze dan niet op het apparaat.

Dat backuppen is misschien nog wel een goed idee. maar het probeelm is dus dat de foto's zo niet eens van mijn telefoon af willen omdat die melding dan steeds komt.

Bagheera_206 schreef:
Misschien dat je dingen hebt verwijderd die op je geheugenkaartje opgeslagen stonden? Heb je bijvoorbeeld per ongeluk Spotify staan met offline muzieklijsten? :=

Heb je ook al eens je telefoon opnieuw opgestart?

Opnieuw opgestart werkt ook niet :( hij geeft die melding alweer.

iok heb wel spotify erop staan met offline dinges zodat ik muziek kan luisteren zonder internet. is dat zon geheugenvreter?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 12:09

Hij zuipt nu ook batterij trouwens :(

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:10

Wat voor telefoon heb je?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 12:10

Samsung galaxy s3 mini

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:11

Jaa spottify is een geheugen vreter.
Dan zou ik hem terug zetten naar fabrieksinstelingen en dan ben je alles kwijt. En beginnen met die back up. Ben zo blij dat ik dat heb. Dan ben ik mijn foto's nooit echt kwijt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:20

Misschien een idee om even een SD-kaartje te halen, alle bestanden die je wil behouden op dat kaartje te zetten en je telefoon vervolgens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Heb precies hetzelfde gehad en daarmee was alles opgelost!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:36

Maar is het ook niet dat je het geheugenkaartje hebt "gezekerd" met zo'n klein schuifje wat je heen en weer kan schuiven? Als ik het zo lees in de OP, is dat onder andere aan de hand -> "tegen schrijven beveiligd".

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:39

Probeer eens alsof je gaat bellen: *#9900# en dan de optie delete dumpstate/logcat. Door de jaren heel verzamelt je telefoon een hoop troep wat je zelf niet in de gaten hebt. Dit verwijderd die troep, en je behoudt je foto's, contacten ed. Dit geldt alleen voor je interne telefoongeheugen en werkt alleen voor Samsung telefoons op deze manier.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:41

Ik heb dezelfde telefoon als jou. Probeer je foto's via je mappen te verwijderen of eerst te uploaden naar je Facebook of mailadres als je ze niet kwijt wilt. Van zodra je via daar genoeg verwijderd hebt zou je via je galerij er ook weer op moeten kunnen.

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:43

Een goede app om rommel op je telefoon op te ruimen is de Cleanmaster. Deze app ruimt overbodige bestanden op, die veel apps achterlaten zonder dat je dit in de gaten hebt. Kan heel wat MB'tjes schelen. Cleanmaster is veilig en je hoeft niet bang te zijn dat de gegevens die je wilt bewaren weggegooid worden!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 12:46

Pippaa schreef:
Maar is het ook niet dat je het geheugenkaartje hebt "gezekerd" met zo'n klein schuifje wat je heen en weer kan schuiven? Als ik het zo lees in de OP, is dat onder andere aan de hand -> "tegen schrijven beveiligd".

Ja ik ben al opzoek geweest naar dat schuifje op mijn geheugenkaart, maar die kan ik dus niet vinden.

Miriam91 schreef:
Probeer eens alsof je gaat bellen: *#9900# en dan de optie delete dumpstate/logcat. Door de jaren heel verzamelt je telefoon een hoop troep wat je zelf niet in de gaten hebt. Dit verwijderd die troep, en je behoudt je foto's, contacten ed. Dit geldt alleen voor je interne telefoongeheugen en werkt alleen voor Samsung telefoons op deze manier.

Dit ga ik eens proberen! Thanks :)