Paypall

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paypall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:19

Vorige maand heb ik een paypall account aangemaakt, omdat ik via internet spullen wil kopen. Betaling kan alleen via creditcard of paypall. Nou heb ik geen creditcard, dus dan maar via paypall.
Bij het afrekenen van de spullen vraagt mijn paypall account steeds om creditcard gegevens?? Ik heb gewoon mijn bankrekening gekoppeld aan mijn paypall.
Heeft er hier iemand verstand van paypall die mij hier misschien mee kan helpen :o? (Ik kan via de site van paypall en via google alleen maar vinden dat het gewoon kan zonder creditcard, maar waarom blijft ie er bij mij dan steeds om vragen? Wat doe ik fout?)

Yv_

Re: Paypall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:48

Even een belletje naar paypal doen, het kan zijn dat-ie een foutmelding geeft en bij de klantenservice kunnen ze dit zo voor je oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:31

Dank je voor de tip!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:41

Ik heb zelf alleen ervaring met Paypal via Creditcard, maar heb je wel je bankrekening bevestigd? Doet moest bij mij zelfs om van Paypal naar bank te kunnen storten namelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:43

Ik heb mijn bankrekening bevestigd met die twee kleine bedragen die er dan worden gestort.
Zojuist een mail gestuurd naar paypall met mijn vraag, maar kreeg een standaardmail terug met alleen maar info hoe ik mijn creditcard kan koppelen. Morgen maar eens telefonisch contact opnemen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:45

Er zijn winkels die alleen creditcard via Paypall accepteren en niet een gekoppelde rekening, helaas. Weet je dus zeker dat je wel via een gekoppelde rekening kon betalen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:46

magda_90 schreef:
Er zijn winkels die alleen creditcard via Paypall accepteren en niet een gekoppelde rekening, helaas. Weet je dus zeker dat je wel via een gekoppelde rekening kon betalen?

Joh, serieus? Wat apart, ik bedoel, ik zou verwachten dat de verkoper niet eens weet via welke methode ik mijn Paypal gebruik, dus ben hier best wel verbaasd over.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:48

Helaas wel, ik ben er wel eens ingestonken. Wel adverteren met Paypall maar vervolgens niet kunnen betalen omdat het alleen met creditcard gaat. Soms is Paypall of de verkoper coulant na een telefoontje maar dikwijls heb ik de bestelling ook moeten annuleren omdat ik dus geen creditcard heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:48

Oh echt?

Volgens de winkel kan ik er of met creditcard, of met paypall of met banktransfer via western union (of zoiets) betalen. Er staat niet bij dat er niet via een gekoppelde rekening kan worden betaald. Ik heb naar de helpdesk van het bedrijf gemaild en daar kreeg ik hetzelfde antwoord van terug.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:49

Goh dat wist ik niet. Maar je kunt toch ook geld storten op je Paypal rekening of zelfs met IDEAL erop zetten als het haast heeft. Accepteren ze dat ook niet dan? Want dat lijkt me voor de verkoper minstens even veilig als een creditcard die eraan gekoppeld zit :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:50

Zou je zeggen, maar ik moest toen echt expliciet creditcard gegevens invullen, die ik dus niet heb. Ik kon dat niet overslaan om bij mijn PayPall rekening te komen om zo te betalen.
Ik maak zelf altijd geld over via IDEAL inderdaad, tenzij het minder dan 25 euro is (is de bodem via IDEAL).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:51

Hoe werkt dat dan als je geld op je paypall rekening zet? Ik las ergens dat er kosten aan verbonden zitten als je dit eventueel terug naar je bankrekening wil storten?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:53

Klopt, dat heb ik ook begrepen dat als je dat geld terug zou willen storten naar je bankrekening dat het dan geld kost. Ik heb een bijbaantje wat uitbetaalt via Paypal, maar dat geld kan ik gelukkig wel kostenloos naar mijn bankrekening overmaken. Maar goed, daar heb jij niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:54

Ik wil het best proberen of het dan wel werkt, maar ik zou het zonde vinden om als het niet zou werken geld te moeten betalen om mijn eigen geld weer naar mijn bankrekening te verplaatsen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:57

Ja dat kan ik me voorstellen, zeker als je niet toch regelmatig via Paypal betaalt. Ken je niemand met een Creditcard met Paypal waar je iets mee zou kunnen regelen? Want als ik Magda zo hoor is de kans dat het niet lukt best wel groot... ik vind het echt raar, maarja dat verandert weinig aan de zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:59

Ik heb iemand die het evt voor mij zou kunnen/willen betalen via paypall, echter krijg je dan wel het probleem dat als er iets met de zending gebeurd of er is iets niet goed (garantie), dan deze persoon dit dan zal moeten regelen via haar paypall en dat wil ze niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:00

Ik zou sowieso morgen even bellen, wellicht heb je dan meer duidelijkheid. Ook kun je bij frequente aankopen eventueel overgaan op een prepaid creditcard. Die komt hier binnenkort ook vanwege dit soort grapjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:26

TS, het is paypal met 1 l. :o

Geld van je paypal rekening naar je gewone bankrekening kost niks, dat is gewoon gratis. Doe ik vaak.. :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:36

Ik kan niks met me paypal omdat ik geen creditcard eraan heb verbonden, dus doe ik het meeste met ideal maar niet alles accepteerd dat..helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 01:05

Heb je je rekening wel gekoppeld Zeeuwtje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:19

Met hulp van de helpdesk van Paypal is het mij gelukt mijn bestelling te doen. Ik moest het geld eerst van mijn bankrekening naar mijn Paypal rekening storten en vanaf hier kon ik wel betalen.

Anthea schreef:
TS, het is paypal met 1 l. :o

Verhip, je hebt gelijk :o

Anthea schreef:
Geld van je paypal rekening naar je gewone bankrekening kost niks, dat is gewoon gratis. Doe ik vaak.. :)

Zelfs bij mijn Paypal rekening staat een melding dat het terugboeken 5 euro zou kosten?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:49

Wij hebben ook geen creditcard en betalen sommige dingen al jaren met Paypal.
Via Ideal namelijk.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:58

Dat hoeft niet eens, eenmalig je bankrekening verifiëren aan je PayPal account, en betalingen met PayPal worden automatisch geïncasseerd van je bankrekening! :)