Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22305
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:42

Hier is er inmiddels een start gemaakt met de grondvoorbereiding. :D Ben benieuwd wanneer de factuur komt ( :') ) voor het afronden van de ruwbouw begane grondvloer. :D

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:22

lucifertje schreef:
bobomelo schreef:
Bij ons zijn gisteren de heipalen de grond in gemept! Duurt max 180 werkbare werkdagen dus in principe 9 maand. Maar joh.... met het woordje 'werkbare' kun je alle kanten op....
Hopelijk in oktober de sleutel


Ik zou goed kijken in je contract wanneer deze dagen ingaan. Vaak geldt het pas wanneer de fundering ligt, dus eigenlijk de vloerplaten van de beneden verdieping.

Jongens, ik zit zo in spanning... onze nieuwe buren hebben de brief met de opleverdatum binnen.. bij ons is de postbode nog niet geweest....


Ik zal es in de papieren duiken en tussendoor maar es met de hooivork langs...huphup ff doorbouwen.... :Y)

Spannend voor jullie...huphup post kom langs

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:11

Jaaaaa eindelijk bericht! 18 feb vooroplevering en 9 maart de sleutel!!!

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:49

Aftellen Lucifer!

Kirsten leuk dat jullie daarvoor een uitnodiging hebben gehad. Bij ons is dat nooit gebeurd.

Weten jullie al wie je buren etc worden? Ik heb toevallig via instagram contact met iemand die 2 huizen verderop komt wonen maar verder hebben we geen idee wie onze buren gaan worden.

Bij ons zijn de sluitingsdata voor sanitair en elektra 2 maanden opgeschort.
Er staat in de mail:
“ Voor het elektra werk zijn wij nog bezig dit goed rond te krijgen. *aannemer* wil dat alle kopers bij de elektricien langs gaan om dit persoonlijk te bespreken *elektricien* wil dit niet.
Hier verneemt u hopelijk binnenkort meer duidelijkheid over.” }:0

Ik ben blij dat we iets meer tijd hebben want de sluitingsdatum voor elektra was al over een maand. Maar ik hoop niet dat het een voorbode voor vertraging is :+

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:54

Bereid je voor op veel uitstel. Bij ons is alles 3x uitgesteld.

We hebben tot nu toe 2 bijeenkomsten met andere kopers gehad (waarvan wij er bij 1 niet konden). We weten wel wat buren maar niet onze directe. Is een bijzonder verhaal want dat schijnt gekocht te zijn door de projectontwikkelaar, dus wat daar mee gaat gebeuren weet niemand... Hopelijk weten ze dat de volgende bijeenkomst wel, je buren kennen is toch wel fijn ook voor de schutting ed.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:40

Noeps schreef:
Aftellen Lucifer!

Kirsten leuk dat jullie daarvoor een uitnodiging hebben gehad. Bij ons is dat nooit gebeurd.

Weten jullie al wie je buren etc worden? Ik heb toevallig via instagram contact met iemand die 2 huizen verderop komt wonen maar verder hebben we geen idee wie onze buren gaan worden.


Yes, wisten wij eigenlijk al vrijwel meteen. We hebben in de straat iemand wonen die graag kennis wilde maken en heeft op eigen houtje een bijeenkomst gepland. Was erg leuk!
Ik ben bezig met de financiën, wat een gedoe zeg.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:47

lucifertje schreef:
Jaaaaa eindelijk bericht! 18 feb vooroplevering en 9 maart de sleutel!!!


Wat fijn! Lopen we toch nog een beetje tegelijk op!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:13

Ik ken ook alleen maar de buren van 2 huizen verderop, maar ik ben gister niet naar de vergadering geweest.

Ik heb wel gehoord dat op de vergadering is verteld dat er door de aanleg van de nutsvoorzieningen bijna 2 maanden uitstel is.. Dat is eind juni pas klaar ipv begin mei.

Spannend Nanna en lucifertje!

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:11

Wij weten ook alleen wie de buren van 2 huizen verder op zijn, omdat dit vrienden van ons zijn.
Wij hebben nog geen enkele uitnodiging gehad om de buren te ontmoeten.

Wat balen dat jullie nu al 2 maanden vertraging hebben

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:59

Pfff nu al gedoe over de schutting. Buren vinden het te duur. Wat vinden jullie een normaal prijs per persoon voor een schutting? Betreft een hard houten schutting.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:18

Lastig is dat.. wij zijn wss ook die buren die dat te duur vinden :D

Als je zo’n schutting misschien niet mooi vindt... dan vindt je het al snel te duur..

upendo

Berichten: 22305
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:50

De prijzen die ik gezien heb voor het stuk schutting wat wij nodig hebben zit rond de 600 euro. Gedeeld door twee, lijkt me mee te vallen.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:15

Dat zijn heel andere prijzen dan die we nu hebben. Is het Bankirai upendo? Ik wil ook niet aan een schutting mee betalen die ik niet mooi vind of die je na 5 jaar moet vervangen.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:34

Je kunt ook niet in ieders portemonnee kijken. Zoals je vast al ervaren hebt, is een huis bouwen hartstikke duur. Je kunt iedere euro maar 1x uitgeven. Wij gaan ook geen duizenden euro’s voor een schutting betalen, maar zullen ook gedeeltelijk een goedkope (en misschien tijdelijke) oplossing zoeken in de vorm van een haag. Zodat we iig privacy hebben..

upendo

Berichten: 22305
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:21

lucifertje schreef:
Dat zijn heel andere prijzen dan die we nu hebben. Is het Bankirai upendo? Ik wil ook niet aan een schutting mee betalen die ik niet mooi vind of die je na 5 jaar moet vervangen.

Wij hebben maar 4,5 meter te overbruggen.

En wat SuSem ook zegt, ik besteed liever geld aan een mooie nieuwe bank dan aan een schutting haha. :)

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:00

Je kan zeker niet in elkaars portemonnee kijken. We hebben nu het aanbod gedaan om toch voor de dure schutting te gaan en dat wij het gat wat overblijft aanvullen.
Ik snap zelf niet goed waarom je geen mooie schutting zou willen. Ik vind dat nml net zo belangrijk.
4,5 meter is idd veel korter dan wat wij nodig hebben.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:20

Wij hebben een offerte voor 8 meter voor 600€ inclusief plaatsen. Dat viel mij heel erg mee. Wij krijgen zo’n mooie met betonnen palen met hout ertussen. We doen geen hardhout trouwens, dat zal wel wat duurder zijn. Aan de andere kant krijgen wij van de bouwer een hek omdat we een hoekwoning hebben.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:28

lucifertje schreef:
Je kan zeker niet in elkaars portemonnee kijken. We hebben nu het aanbod gedaan om toch voor de dure schutting te gaan en dat wij het gat wat overblijft aanvullen.
Ik snap zelf niet goed waarom je geen mooie schutting zou willen. Ik vind dat nml net zo belangrijk.
4,5 meter is idd veel korter dan wat wij nodig hebben.


Omdat je keuzes moet maken misschien? En de een hecht dan meer waarde aan een bank, de ander aan een schutting

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:34

Nanna schreef:
Wij hebben een offerte voor 8 meter voor 600€ inclusief plaatsen. Dat viel mij heel erg mee. Wij krijgen zo’n mooie met betonnen palen met hout ertussen. We doen geen hardhout trouwens, dat zal wel wat duurder zijn. Aan de andere kant krijgen wij van de bouwer een hek omdat we een hoekwoning hebben.


Heb je een adres voor mij? Mag via PB. Nou, krijgen doe je het niet, zit gewoon in je bouwprijs erbij :D

Keuzes maken klopt, de een kiest het een en de ander het andere. Enige verschil is dat je een tuin deelt en dat je daar samen maar kijkt en tevreden over moet zijn.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:54

Wij plaatsen aan 1 kant een haag, of de buren die nu mooi vinden f niet. Komt op onze grond. Als zij daar op hun grond een schutting tegenaan willen zetten, prima.. maar daar betaal ik niet voor..

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:55

SuSem schreef:
Wij plaatsen aan 1 kant een haag, of de buren die nu mooi vinden f niet. Komt op onze grond. Als zij daar op hun grond een schutting tegenaan willen zetten, prima.. maar daar betaal ik niet voor..


Dat begrijp ik en als ze er echt niet aan mee wil betalen nemen we ons 'verlies'. Voelt alleen zo krom dat je buren dan gebruik maken van iets zonder daarvoor te betalen.

upendo

Berichten: 22305
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:02

Wij zetten er ook planten voor dus wij zouden er ook niks van zien.

En zij willen er dus geen gebruik van maken als ik het zo lees, als jullie dan de keuze maken om wel voor een dure afscheiding te kiezen vind ik het niet zo fair dat je zegt dat zij dan gebruik maken van iets wat je zelf persé wilt hebben. :)
Je kunt ook met hun goedkopere optie meegaan en als je daar dan echt niet tegenaan wil kijken op een later moment je eigen schutting er tegenaan zetten.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:29

upendo schreef:
Wij zetten er ook planten voor dus wij zouden er ook niks van zien.

En zij willen er dus geen gebruik van maken als ik het zo lees, als jullie dan de keuze maken om wel voor een dure afscheiding te kiezen vind ik het niet zo fair dat je zegt dat zij dan gebruik maken van iets wat je zelf persé wilt hebben. :)
Je kunt ook met hun goedkopere optie meegaan en als je daar dan echt niet tegenaan wil kijken op een later moment je eigen schutting er tegenaan zetten.


Nee dat lees je toch echt verkeerd, ik vraag me af hoe je aan die conclusie komt?

Ik wil gewoon niet tegen een goedkope schutting aankijken. Ik vind ons aanbod dan ook zeer redelijk.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:36

lucifertje schreef:
Nanna schreef:
Wij hebben een offerte voor 8 meter voor 600€ inclusief plaatsen. Dat viel mij heel erg mee. Wij krijgen zo’n mooie met betonnen palen met hout ertussen. We doen geen hardhout trouwens, dat zal wel wat duurder zijn. Aan de andere kant krijgen wij van de bouwer een hek omdat we een hoekwoning hebben.


Heb je een adres voor mij? Mag via PB. Nou, krijgen doe je het niet, zit gewoon in je bouwprijs erbij :D

Keuzes maken klopt, de een kiest het een en de ander het andere. Enige verschil is dat je een tuin deelt en dat je daar samen maar kijkt en tevreden over moet zijn.



Ja klopt, ze hadden het hek van mij ook weg moeten laten maar dat gaat helaas niet omdat het in de notariële acte is vastgelegd dat er zo'n hek moet komen. Maar we hoeven aan die kant in ieder geval niet over een schutting na te denken of er nog extra kosten aan te maken.

Ik stuur je even een PB.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:01

Ik heb je pb ontvangen. MSS ook goed om even te kijken of er Hedra geplant wordt. Wij hebben nu ook een hoekhuis met 60 meter hedra en we worden er gek van. Het groeit als een malle en zo vaak snoeien is ook echt niet leuk.