Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:35

Dat is goed nieuws!

Wij hebben bericht gehad dat ze volgende week de woning gaan uitzetten op de kavel :)

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:15

Ik kreeg net van mijn vriendin een brief van de aannemer doorgestuurd via de app, verwachting is dat ze al gaan opleveren in Q3 van 2020! Vriendin en ik allebei tegelijk: 'MINDER LANG DUBBELE LASTEN! *\o/* '

:')

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:55

upendo schreef:
Ik kreeg net van mijn vriendin een brief van de aannemer doorgestuurd via de app, verwachting is dat ze al gaan opleveren in Q3 van 2020! Vriendin en ik allebei tegelijk: 'MINDER LANG DUBBELE LASTEN! *\o/* '

:')


Jeahhh *\o/*

Ik heb het idee dat ze hier de vaart maken. Ze waren vandaag zelfs bezig met dakpannen leggen. Wss willen ze nog voor de kerst klaar zijn zodat ze de huizen mee Kunnen nemen in dit boekjaar.
Zitten al de hele middag bij de ramenboer voor gordijnen etc.

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:58

Hebben iemand van jullie HSB als aannemer? Ons project ligt helaas stil, en wij krijgen niet te horen waarom.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:24

Thatgrumpyh schreef:
Hebben iemand van jullie HSB als aannemer? Ons project ligt helaas stil, en wij krijgen niet te horen waarom.


Oei dat is niet leuk, wat hebben ze tot nu toe gedaan? Wij hebben van Wanroij als bouwer.

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 19:38

lucifertje schreef:
Thatgrumpyh schreef:
Hebben iemand van jullie HSB als aannemer? Ons project ligt helaas stil, en wij krijgen niet te horen waarom.


Oei dat is niet leuk, wat hebben ze tot nu toe gedaan? Wij hebben van Wanroij als bouwer.


Vanaf januari(wanneer ze zijn begonnen met bouwrijp maken) tot nu toe staan alleen de eerste palen.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:30

Thatgrumpyh schreef:
lucifertje schreef:
[quote="Thatgrumpyh"
Hebben iemand van jullie HSB als aannemer? Ons project ligt helaas stil, en wij krijgen niet te horen waarom.


Oei dat is niet leuk, wat hebben ze tot nu toe gedaan? Wij hebben van Wanroij als bouwer.


Vanaf januari(wanneer ze zijn begonnen met bouwrijp maken) tot nu toe staan alleen de eerste palen.[/quote]
Oh WoW dat is wel weinig zeg... bij ons zijn ze ook gestart in januari en volgens mij moet alleen de keuken en de elektra nog ..

Wordt overigens wel n beetje bang van al die enorme bedragen :’)

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:04

Thatgrumpyh schreef:
Vanaf januari(wanneer ze zijn begonnen met bouwrijp maken) tot nu toe staan alleen de eerste palen.


Niet! Dat is wel heel erg, huis had al bijna klaar moeten zijn. Heb je zelf al contact met ze gehad?
Het eerste wat in mij opkomt zijn de vergunningen of dat de cashflow op is.
Heb je in je contract het aantal werkbare dagen staan?

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:06

Ligt het bij een N2000 gebied? Dan heeft het te maken met CO2 uitstoot. Om die reden heeft onze woning ook vertraging of gaat misschien niet eens door. Niemand weet het. Gelukkig zijn ze nog niet gestart, dus we hebben geen dubbele lasten.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:14

MyChoice schreef:
Ligt het bij een N2000 gebied? Dan heeft het te maken met CO2 uitstoot. Om die reden heeft onze woning ook vertraging of gaat misschien niet eens door. Niemand weet het. Gelukkig zijn ze nog niet gestart, dus we hebben geen dubbele lasten.


Ze zijn al in januari begonnen, lijkt me stug dat het dan te maken heeft met de stikstof, je bent 8 maanden verder.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:18

Volgens mij als de bouwvergunning geregeld is heb je niet meer te vrezen voor die stikstofregeling..

Pittig joh Thatgrumpyh... :(
Hebben jullie met woningborg gekocht?

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 00:32

Tot nu toe zijn ze allen met excuses gekomen, maar niet echt duidelijk uitleg. Ze zijn natuurlijk knetegoed in de contract omlopen. Hoe het nu uitziet beginnen ze met de fundering mid october en dan moet het klaar zijn volgende october.

Wij betalen al dubbele lasten, vanaf juli of zo. Maar de werkbare dagen gaan allen maar in wanneer de fundering er in zit. Bizar eigenlijk.

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 04:29

Hier waren alle vergunningen al rond en onherroepelijk. En tóch vertraging. Ook uitgelegd gekregen dat het door de CO2 discussie komt. En om deze reden liggen er al meer projecten stil.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:43

Thatgrumpyh schreef:
Tot nu toe zijn ze allen met excuses gekomen, maar niet echt duidelijk uitleg. Ze zijn natuurlijk knetegoed in de contract omlopen. Hoe het nu uitziet beginnen ze met de fundering mid october en dan moet het klaar zijn volgende october.

Wij betalen al dubbele lasten, vanaf juli of zo. Maar de werkbare dagen gaan allen maar in wanneer de fundering er in zit. Bizar eigenlijk.


Pff wat ongelooflijk triest, vooral omdat je al aan het betalen bent. Heel frustrerend ook als je geen informatie krijgt waarom het stil ligt. Nu maar afwachten dat het idd volgend jaar oktober klaar is.

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:12

Pfoeh wat balen Thatgrumpy...

Wij zijn afgelopen vrijdag bij de makelaar geweest en het wordt steeds concreter :D! Volgende week gesprek met de hypotheekadviseur en daarna het voorlopig koopcontract tekenen.

We moesten wel uiterlijk 1 oktober aangeven wat we qua ruwbouw wilden *gloenk*. Klein nadeel van laat instappen in het project. We hadden welgeteld drie dagen dus om daarover na te denken. Maar waren er wel vlot uit: maximale uitbouw bij de keuken, openslaande tuindeuren en verlengen van de berging met 1m. Hebben we een woonkeuken van 6,5 x 5,3m, lijkt me zoooo fijn!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:05

Tof! Dat was inderdaad snel beslissen dan :')
Ik wilde altijd graag openslaande deuren, maar ik woon nogal open dus het zijn schuifpuien geworden :)) Ben er onwijs blij mee <3

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:24

Openslaande tuindeuren waren voor mij ook altijd een droom en nu ik ze heb maak ik er eigenlijk geen gebruik van :D

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:50

Dat is balen zeg Thatgrumpyh... Hopelijk gaan ze snel verder, zo voor alleen de grond betalen is ook lekker nutteloos.

Dat is indd snel beslissen Noeps, maar miss maar goed ook want anders blijf je toch twijfelen :D klinkt gaaf! Wij hebben ook openslaande deuren gekozen maar verwacht er weinig gebruik van te maken, maar ze zien er gaaf uit :')

Wij moeten volgende week al het meer- en minderwerk doorgeven. Het is ook een hoop minderwerk geworden waardoor we nu in totaal zo'n 2500 kwijt zijn incl. voorbereidingen keuken.

En ondertussen druk aan het brainstormen over welke tegels voor de badkamer. Hebben jullie inspiratie? :D

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:50

Ik krijg een combinatie van grijs met wit volgens mij. Gewoon basic met een donkere vloer.

Inmiddels de huur betaald voor komende maand. Lekker die dubbele lasten. Gelukkig eind van de maand de borg van mijn huidige huis terug. Vandaag de douchewand besteld.

Dacht ook even mijn tv te verhuizen maar kreeg een melding dat ik pas in week 47 glasvezel heb. Dus zou 2 maanden geen tv of internet hebben. Heb de verhuurder maar even gevraagd of dat wel klopt allemaal.

Zin innnn

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:20

Wij hebben patroontegels op de vloer met creme kleurige tegels op de muren. Moet je net van houden denk ik. Helaas vandaag gezien dance vloertegels er heel slecht in leggen. De vloer loopt Schots en scheef.. En dinsdag is de oplevering al.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:59

@ upendo, dan kan je nu al soort van beginnen met aftellen. Wel lekker als je een ongeveer weet.
@ lucifertje, voor kerst gaat ook al snel!
@ Thatgrumpyh, ooh wat ongelofelijk balen zeg. En ja kan ook eigenlijk niks er aan doen he. Hopelijk hoor je snel er wat over.
@ Noeps, dat moest je wel snel beslissen zeg. Moesten wij ook. Vond dat heel lastig toen.
@ ingedebruijn, dat is wel heel lang zonder internet. Wat gek zeg.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:03

Jolien, ik hoop het, ik verwacht het niet. Gisteren hebben ze aan de zuidkant de nieuwe deuren er in gezet en hebben ze voor de oprit de tegels neergelegd.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:43

Leuk Noeps! :)) Wel snel eruit gekomen dan, netjes hoor! Wij zitten nog steeds in dubio haha!

Wij hebben ook openslaande tuindeuren gekozen met aan de andere kant peilkozijnen. Flink veel lichtinval! <3

Dat is een leuk kostenplaatje zo met het meerwerk Kirsten! :j

Spannend met die tegels Joliene, laten jullie ook een mannetje van vereniging eigen huis controleren bij oplevering?

Wij zijn inmiddels voor de meerwerkopties bij de aannemer geweest, we zijn er redelijk goed uit gekomen. Ik heb me alleen laten overhalen voor het bekleden van de trap met NextStep. Zit nu op internet te zoeken en kom in andere meerwerklijsten van andere aannemers veel lagere bedragen tegen... >;) Gelukkig kunnen we nog wijzigen, maar op deze manier houd ik het lekker bij mijn oorspronkelijke lijstje.. := Twijfel ook of het niet handiger is om gewoon de trap te laten bekleden met dezelfde kleur PVC die we gaan uitkiezen als vloer. Is misschien iets rustiger dan weer een net andere kleur.
We waren alleen voor de lol bij de CarpetRight binnen gelopen om eens te kijken en die vrouw daar zei dat een trap nog zoveel gaat werken dat je in het eerste jaar niet je trap moet laten aanpakken. Wat is wijsheid...
(Ze zei alleen ook dat je bij visgraatvloeren 20% snijverlies hebt, maar dan krijg ik meteen het gevoel dat je opgelicht wordt waar je bij staat als een kleine vloerenzaak zegt dat je rekening moet houden met max. 7 tot 10%...)

Oh! En.. Als het zo ver is, zouden jullie dan ook een interieurdesigner door je huis laten kijken? Bij de vloerenboer die wij op het oog hebben krijg je vanaf 50m2 een consult gratis. Leek ons niet eens een gek idee, vooral omdat die misschien wel met toffe ideeën kunnen komen nog. :)

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:52

Wij gaan dat wel doen idd.. en onze vloerenboer houdt idd rekening met ongeveer 10% snijverlies voor pvc visgraat..

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:53

Oh en een tip! Vraag her en der vloerstalen op en ga er lekker (voorzichtig) op krassen en houdt de stalen op allerlei manieren in het licht! Zo zijn er voor ons echt een aantal vloeren afgevallen en hebben we waarschijnlijk onze keuze gemaakt voor Mflor!