Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:45

Nee zeker niet gek, die kant gaat het echt snel op. Hou ook rekening met je tuin/oprit, dat kan ook flink oplopen.

Wij willen niet het standaard toilet of badkamer dus daar extra kosten op. Ook de deuren gaan we beneden aanpassen. Boven wil ik eigenlijk ook maar dat laten we maar zitten omdat 't ergens ophoud :')

Wij zijn vandaag voor een badkamer wezen kijken, weten nu dus iig zeker dat we ook de badkamer casco laten doen. Prijs viel ons reuze mee maar was ook wel echt budget gericht. Binnenkort nog eens op pad omdat we nu ook samen weten wat we willen en dan een nieuwe offerte laten maken. Begint nu wel concreet te worden, leuk! :D

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:58

Leuk! Wat voor type badkamer heb je uitgezocht? Wij zijn nu ook al aan het windowshoppen voor keukens en badkamers bij allerlei winkels. Kijken wat je mooi vindt en hoe duur het is is altijd slim. :))

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:04

Wij tikken ook de 50k aan nu. Dat is voor keuken, badkamer, vloer en muren. En ik dacht eerst aan 30k haha

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:21

Wij tikken ook ruim de 45k aan (oa uitbouw, tuindeuren, vloerverwarming, badkamer aanpassingen, elektra aanpassingen incl 12 spotjes)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:19

upendo schreef:
Leuk! Wat voor type badkamer heb je uitgezocht? Wij zijn nu ook al aan het windowshoppen voor keukens en badkamers bij allerlei winkels. Kijken wat je mooi vindt en hoe duur het is is altijd slim. :))


Tot nu toe gewoon simpel bad (met muur met nis op een plek waar anders loze ruimte was), wc, douche met muurtje incl nis en wastafelmeubel. Maar beetje snelle keuzes gemaakt en soms ook meer 'voor het idee'. Daarna nog wat zaken langsgeweest voor inspiratie en we twijfelen nu tussen grijze tegels met een subtiel motiefje (soort Portugese tegels), grijs met witte tegels in een aparte vorm (hexagon of 5hoek bijv.) of toch groene langwerpige tegels in visgraat oid. Dus vriend moet nu verplicht pinteresten om te kijken wat hij 't leukst vindt :')

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:57

Wij tikken inmiddels de 90k aan. En dan wonen we er al een jaar en hebben we nog een 22k overkapping/carpoort in gedachten

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:53

Wat in verschil in budget zeg. Wij hebben een budget van 100k en hebben dat ook wel echt nodig. De keuken en badkamer is al 1/3de van dit budget :o

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:08

Pfoh..
Bij ons is een 2.40 uitbouw ongeveer 17.000, dat is naast de keuken waar we zo'n 17.500 voor hebben uitgetrokken de grootste klapper. Bij de keukenboer die door het bouwbedrijf wordt aangeraden krijgen we een 'kortingscheque'(lees: wassen neus). Badkamer, toilet, warmtepomp, vloerverwarming op begane grond en eerste verdieping en warmtewisselaar zitten allemaal al bij de prijs inbegrepen. Voor de zekerheid hebben we nog wel een extra bedrag gerekend voor extra's bij de badkamer.

We twijfelen alleen nog even of we de zonnepanelen in de hypotheek stoppen of los gaan betalen. Hoeveel zonnepanelen gaan jullie op het dak leggen? Wij zouden er 10 nodig hebben voor een EPC 0, maar eigenlijk willen we er nog meer leggen zodat de energierekening zo dicht mogelijk bij 0 komt, al heb je natuurlijk altijd de vaste kosten vanuit de energieleverancier.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:01

Indd zeker een verschil. 't ligt ook heel erg aan de afwerking die geleverd wordt en wat je wilt. Uitbouw is bij ons 20000 + 4000 Openslaande deuren. Zonnepanelen (18 stuks) en warmtepomp 18000. Keuken 14500. Meer- en minderwerk komen we rond de 1000 euro uit maar we moeten daardoor wel nog zelf een schuur bouwen binnen 6 mnd. En de badkamer komt daar nog bij waar we op zo'n 12000 extra rekenen. Dan zit je al op 70000 euro... En dan nog een vloer, stucwerk, deuren en tuin erbij

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:27

Ii weet zo de uitbouw niet meer, dacht 17 if 18 vloerverwarming 7, keuken 15. badkamer ook zoiets. Dan nog 7 voor de vloer beneden, 2,3 voor de trap, 2 voor de vloeren boven.
2,7 k voor de muren
3 k voor zolder verbouwing
6,2 k voor de bestrating
1,5 k voor de massief eiken schuifdeur, ombouw en ophang systeem
Dan nog 2 k aan materiaal voor het vlonder (gebouwd door schoonpa, anders had het 7k gekost)

En de aanleg van de tuin nog, plus raambekleding en alle kleine dingen die er nog bijkomen en ook aardig optellen...
Hele huis hoge plinten bijvoorbeeld.
Die 90 k zullen we misschien net niet redden

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:42

Ahh, kijk, dan zitten daar al een aantal verschillen in. :j
Openslaande tuindeuren zijn bij ons 1600 euro, keuken vrees ik dat we in totaal op een 20.000 uit gaan komen omdat we wel een wat dure smaak hebben (we willen een eiland met een flinke wand, aparte oven en magnetron, vaatwasser en gootsteen in het eiland, inductieplaat met ingebouwde afzuiging, grote koelkast en vriezer).. Wij laten de schuur maar gewoon bouwen door de aannemer, eigenlijk wel wat klein naar onze wens maar dan moet ik maar wat meer paardenspul achter de knieschotten op zolder wegproppen. :P )

Het scheelt misschien ook wel dat wij gewoon zelf sparen voor de vloer, stucwerk en tuin. We zitten ook niet op de top van onze hypotheek dus als er bij de eerste ronde even geen geld meer is dan verwacht ik dat we een aantal maanden later ook alweer een stap kunnen maken met bijvoorbeeld inrichten van de tuin.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:46

Ja wij hebben ook wat eigen geld achter de hand nog wat we kunnen investeren en sparen daar de komende maanden ook nog voor (zolang we nog geen dubbele lasten hebben). Nadeel is dat we met de oplevering een peuter en een baby hebben dus dingen zoals de tuin ed willen we wel snel redelijk klaar hebben.

De schuur zat bij ons op een super onlogische plek. Hij zat zegmaar linksachterin tegen die van de buren aan, maar wij hebben de achterom aan de voorkant van 't huis rechts. Dus diagonaal aan de andere kant van de kavel. Nu komt de schuur mooi naast het huis rechts :)

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:23

Ja, precies, zo doen wij het ook. :)
Met die situatie snap ik ook wel dat je alles 'af' zou willen hebben zo kort mogelijk na je oplevering.

Oh ja dat is totaal niet handig nee, dan moet je een pad door je hele tuin leggen om je fiets in de schuur te kunnen zetten..

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:50

Wat een bedragen! Dan ben ik nog eventjes blij met mijn huurhuis. Donderdag komen ze in mijn oude huis kijken om te verhuren dus probeer het een beetje opgeruimd te houden. Begint al lekker kaal te worden in huis. Nog 2 weken te gaan.

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:36

Keuken had ik of niet meegerekend, ik had alleen naar de rekening van de aannemer gekeken en het totaal bedrag daarop _O-

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:37

Het is mega veel geld, maar vergeet ook niet dat als je een bestaand huis koopt hier ook voor betaald. Je kan bij nieuwbouw het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Je keuken hoeft echt geen 25k te kosten.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:39

Lietje_1991 schreef:
Keuken had ik of niet meegerekend, ik had alleen naar de rekening van de aannemer gekeken en het totaal bedrag daarop _O-


Oh haha ik vond het al zo weinig :D

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:48

Het zijn inderdaad flinke bedragen. Wij zijn erg blij met onze woning. We wonen er nu bijna 2 maanden.

Bestaande 2 kappers gaan hier voor 3 ton weg. Wij hebben wel wat meer betaald maar hebben dan warmtepomp, zonneboiler en 7440 wp aan zonnepanelen. En dat hebben de bestaande woningen niet. Plus dat onze woning extra ruim is.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:31

Hier worden soms ook in de "oudere" nieuwbouwwijk aangrenzend aan de onze huizen verkocht die qua prijs gelijk liggen aan die van ons, alleen dan met CV etc. :)

Andere vraag, hoe hebben jullie het gedaan met de hypotheekaanvraag? Rechtstreeks via de bank of via dw makelaar? Ik krijg een beetje een gek bijsmaakje van de offerte van de makelaar, wij hebben van tevoren al aangegeven welke hypotheek we wilden afsluiten en nu bestaat de helft van de offerte uit advies over een hypotheek.... Dat werk hebben we zelf al gedaan.....

Ik ben geneigd om nu dan maar niet te tekenen en het toch rechtstreeks via de bank te regelen.. :=

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:25

Lindor92 schreef:
Het zijn inderdaad flinke bedragen. Wij zijn erg blij met onze woning. We wonen er nu bijna 2 maanden.

Bestaande 2 kappers gaan hier voor 3 ton weg. Wij hebben wel wat meer betaald maar hebben dan warmtepomp, zonneboiler en 7440 wp aan zonnepanelen. En dat hebben de bestaande woningen niet. Plus dat onze woning extra ruim is.


Echt? In welke regio is dat dan? Voor 3 ton heb je bij ons een rijtjes woning.

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:27

upendo schreef:
Hier worden soms ook in de "oudere" nieuwbouwwijk aangrenzend aan de onze huizen verkocht die qua prijs gelijk liggen aan die van ons, alleen dan met CV etc. :)

Andere vraag, hoe hebben jullie het gedaan met de hypotheekaanvraag? Rechtstreeks via de bank of via dw makelaar? Ik krijg een beetje een gek bijsmaakje van de offerte van de makelaar, wij hebben van tevoren al aangegeven welke hypotheek we wilden afsluiten en nu bestaat de helft van de offerte uit advies over een hypotheek.... Dat werk hebben we zelf al gedaan.....

Ik ben geneigd om nu dan maar niet te tekenen en het toch rechtstreeks via de bank te regelen.. :=


Dit klinkt heel apart. Wij hebben het rechtstreeks via de bank gedaan.

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:48

lucifertje schreef:
Lindor92 schreef:
Het zijn inderdaad flinke bedragen. Wij zijn erg blij met onze woning. We wonen er nu bijna 2 maanden.

Bestaande 2 kappers gaan hier voor 3 ton weg. Wij hebben wel wat meer betaald maar hebben dan warmtepomp, zonneboiler en 7440 wp aan zonnepanelen. En dat hebben de bestaande woningen niet. Plus dat onze woning extra ruim is.


Echt? In welke regio is dat dan? Voor 3 ton heb je bij ons een rijtjes woning.

Hardenberg

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:33

Wij hebben het via de hypotheekadviseur gedaan Upendo, en daar uiteraard wel voor betaald.

Hier is het ook duur omdat het een klein project is, midden in het centrum en nieuwbouw (buiten een grote nieuwbouwwijk om) hier redelijk uniek is. We zouden wel goedkoper kunnen kopen maar dan niet in het centrum, niet (goed) geïsoleerd en geen grote tuin. Dingen die we wilden en nu ook krijgen, dus daar het geld wel voor over!

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:36

Wij zitten op ongeveer 50 k voor t meerwerk, keuken etc. Zit dan een uitbouw van 2 meter bij, openslaande tuindeuren, zonnepanelen en al t kleine werk. Wel enorm stom dat sommige simpele dingen zo duur in t meerwerk zijn.

Wij hebben de hypotheek via de Hypotheker geregeld. Was niet een kant en klaar plaatje dus daarom niet zelf geregeld.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:35

Vandaag kijkers gehad in mijn woning. Ging prima. Hoef mijn grote grijze muur ook niet wit te maken. Dat scheelt weer veel werk straks.