Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:55

Zijn er ook mensen die een opleveringskeuring laten doen?

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:09

Ons huis zal gebouwd gaan worden door Roosdom Tijhuis. Die zie je vaker in de omgeving hier.

Als het zover is willen wij dat wel gaan doen Lindor. Voor die paar honderd euro wil ik liever dat alles goed gecheckt is!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:17

Voor ons is het nog lang niet zover maar wij gaan zeker een opleveringskeuring doen. Collega heeft net 't nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen en de keuring via eigen huis laten doen, en daar kwamen toch behoorlijk wat punten nog naar voren.

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:53

Wij bouwen in eigen beheer, dus keuring is niet van toepassing. We wonen inmiddels in ons nieuwe huis, hoewel het nog niet af: aan de buitenkant moet nog van alles gebeuren en ook de trap is nog niet af. Nog een beetje behelpen dus. Verder is het heerlijk hier (op wat processierups overlast na....).

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:49

Is bij ons ook niet van toepassing.
Ik heb zaterdag de eerste muur geschilderd, we zijn nog lang niet klaar maar die kamer willen we als eerste in gaan slapen _O-

Phonix
Berichten: 1106
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:44

Misschien kunnen jullie ons tips geven.

Wij hebben vandaag een nieuwsbrief ontvangen waarin ze schrijft dat een paar dinges zal veranderd worden in het huis. De kozijnen worden wit in plaats van zwart, buiten tegels worden allemaal kleiner en veel ouderwetser en ten slot worden alle kozijnen beneden in hout gedaan in plaats van kunststof. Allemaal goedkopere opties voor de bouwer en natuurlijk slechter voor ons.

Mag dit? Lijk me raar dat ze mag goedkoper opties kiezen aangezien wij een prijs voor het huis hebt betaald. Ze zegt nu ook ineens dat de huis wordt opgeleverd 4q 2020 in plaats van q2 2020. Zonder enige reden. Mag dit ook?

Helaas lijkt het op dat wij echt de verkeerde nieuwbouw heeft gekocht :(

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:04

Ik zou zeggen dat dat niet mag! Ik zou eens bellen met het juridisch loket of je rechtsbijstand ?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:44

Heb je geen lastenboek waar alles in staat? Bij ons stond er aluminium kozijnen (zonder kleurspecificatie). De eerste fase van ons type woning heeft witte kozijnen gekregen, wij (tweede fase) bruine. Maar wel beide aluminium.

Qua oplevering is er altijd een maximumtermijn (in Belgie 2 jaar). Als ze eerst denken na 1,5 jaar al klaar te zijn, maar later toch die 2 jaar nodig hebben, mag dat gewoon. Zolang het maar binnen die maximumtermijn blijft. Daarna kan je een vergoeding eisen. Wel zuur, een half jaar extra wachten.

Phonix
Berichten: 1106
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:30

SuSem schreef:
Ik zou zeggen dat dat niet mag! Ik zou eens bellen met het juridisch loket of je rechtsbijstand ?


Ben net lid geworden van Eigen Huis, zal ze bellen morgen en checken wat hun schrijft.
We hebben een best lomp mail gekregen van de bouwer dat dit gewoon mocht zo lang het niet de uiterlijk en waardebepaling van de woning veranderd. Zijn verschijnlijk gewend dat mensen dan zeggen oke.

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:55

Ghostattack schreef:
lucifertje schreef:
Zo leuk allemaal! Wij hebben een dak :D

[ [url=m/FywJI5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nice! Van Wanrooij zie ik, ons huis wordt ook door van Wanrooij gebouwd :))


Klopt! Heb vorige week de mail gekregen dat ze per 22-7 4 weken sluiten ivm de bouwvak. Ik vermoed dat het daarna super snel gaat!


Lindor92 schreef:
Zijn er ook mensen die een opleveringskeuring laten doen?


Jazeker, heb ik bij het vorige huis ook gedaan en daar kwamen een aantal zaken naar voren waar ik zelf nooit aangedacht zou hebben.

@thatgrumpy: aan de oplevert datum kan je geen rechten ontlenen. Als het goed is heb je documentatie gekregen hoeveel bouwdagen ze er over mogen doen.
Ik heb verder geen ervaring met veranderingen qua bouwmateriaal. De tip die gegeven werd is een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:45

Mag ik hier iets vragen? Bij mijn ouders in het dorp zie ik kavels te koop waar je zelf kan bouwen. Mijn vader was bouwvakker en heeft veel connecties, dus ik wil die optie eens bekijken. Maar hoe begin je? Wat zijn globaal de te nemen stappen? Makelaar, financiering en aannemer?
Wie heeft er een korte samenvatting? :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:44

Wij bouwen zelf dus met de stappen kan ik je niet helemaal helpen.
Wij hebben iig een bodemonderzoek laten doen, hypotheekverstrekker wilde een schonegrond verklaring.
Nadat alles rond was voor de grond zijn we gaan tekenen voor het huis, toen we tevreden waren naar de architect. Die heeft het verder uitgewerkt, toen dat klaar was hebben we alle bouwkundige berekeningen laten doen. Toen naar de gemeente. Toen dat rond was zijn we begonnen :+
Maar dat is niet helemaal de normale weg gok ik :')

En ik ben vreselijk slecht in keuzes maken, maar je leert het vanzelf. Je moet wel _O-
Maar ik zou het zo weer doen :j (al ga ik nu uiteraard niet meer weg waar ik nu zit ;))

Anoniem

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:28

Dit is ook een kavel voor zelf (laten) bouwen.. Net gebeld en ze zijn op zoek naar een medekoper voor een 2 onder 1 kap, kavel wordt dus in 2 delen verkocht. Ik zou zo wat info gemaild krijgen en dan vanavond eens bommetje droppen bij paps wat hij hiervan vindt :')

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:17

Ik bedoelde meer dat wij geen aannemer hebben :)

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:50

Bij ons zit het dak erop! *\o/*
Hoe lang heeft het bij jullie (bij een rijwoning) ongeveer nog geduurd van het dak tot oplevering? Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:49

4-5 maanden heeft het toen nog bij ons geduurd, was wel incl de kerstvakantie

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:07

Om en nabij 9 maart is bij ons het dak erop gegaan, 11 juli krijgen wij de sleutel :)

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:22

Dat is redelijk snel! Als ik bij ons van 5 maanden uit ga (want bouwvak) komen we in begin december uit. Dat zou wel heel chill zijn aangezien ze bij start bouw als oplever termijn voorjaar 2020 hadden gegeven.

Hoevaak krijgen jullie updates van de bouwer? Wij krijgen die echt minimaal. De laatste was in maart.

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 23:01

Nanna schreef:
Dat is redelijk snel! Als ik bij ons van 5 maanden uit ga (want bouwvak) komen we in begin december uit. Dat zou wel heel chill zijn aangezien ze bij start bouw als oplever termijn voorjaar 2020 hadden gegeven.

Hoevaak krijgen jullie updates van de bouwer? Wij krijgen die echt minimaal. De laatste was in maart.


Ik merk dat ze wat voorzichtiger worden met prognoses geven qua oplevering omdat het ontzettend moeilijk is om aan vakmensen te komen. Er zijn op dit moment zo'n tekorten aan vakmensen dat een vriendin mij geadviseerd heeft om nu al op zoek te gaan naar bv een stucadoor terwijl de oplevering pas voor Q1 2020 gepland staat. Het kan dus zomaar zijn dat dit voor jou ook geld.

Umm wij krijgen wel regelmatig een update, maar ik rijd zelf ook wel wekelijks langs aangezien we 3 straten verderop wonen :o

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:50

Ook bijna niet. Over de oplever datum maar 3 keer denk ik. Heel in het begin, toen ergens rond februari/maart dat het voor de bouwvak zou worden en toen ergens rond april/mei met de definitieve datum.

Over hoe ver ze met de bouw waren en wat er als eerst volgende zou gebeuren, maar 2 keer

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:16

Dat is wel echt heel weinig. Wij hebben nu denk ik een keer of 7 een nieuwsbrief gehad. Waarin staat ik de prognose van de oplevering.
Ik krijg wel steeds kriebels in mijn buik dat ik echt zin heb om er te gaan wonen!

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:29

Prognose zijn ze bij ons ook heel voorzichtig in en er wordt aan verschillende mensen ook n andere prognose gegeven. Het is een rijtje met tien huizen en met een aantal nieuwe bewoners zitten we in een groepsapp. Bij ons hebben ze afgelopen week de keuken ingemeten, dus hopelijk gaat alles voorspoedig. Ik heb van horen zeggen dat de eerste binnenmuren staan :)

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:02

Bij mij ging het dak er op 21 maart op en ik heb 18 juli oplevering :)

Ook hier enorm geringe informatievoorziening rondom de bouw. Ik blijf dat toch jammer vinden. Ik woon gelukkig niet ver van de nieuwbouw af en ben dus met regelmaat gaan kijken, maar aan de buitenkant veranderd op een gegeven moment niet zoveel meer en erin mag je niet zonder een kijkdag of iets dergelijks welke georganiseerd worden door de aannemer....

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:39

Wij zijn bijna elke week wezen kijken, maar het gebrek aan informatie is zeker jammer ja.

Een collega van mij, had tijdens de bouw al een aantal kijk dagen. Wij hadden er alleen 1 begin juni toen ze alleen nog de afwerking gedaan hoefde te worden.

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:02

Vandaag oplevering! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*