Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:54

Dat schiet lekker op zeg. Zeker nu het metselwerk bijna af is begint het echt vorm te krijgen he.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:02

Gaaf Goldie, wordt mooi! Wij gaan de schuur potdekselen (onderste rand wordt dezelfde gevelsteen als het huis). Ik vind potdekselen echt mooi!
Wat gaan jullie met het dak doen? Komen hier nog dakpannen overheen of iets anders?

Nelleke, hoe is het bij jullie?

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:04

Over 3 dagen is de overdracht van de grond :D

Verder nog weinig ontwikkelingen. De schetsen zijn naar de gemeente gestuurd en daar wachten we nu op.

Bij jullie schiet het ook op zag ik!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:38

_Nelleke_ schreef:
Over 3 dagen is de overdracht van de grond :D

Verder nog weinig ontwikkelingen. De schetsen zijn naar de gemeente gestuurd en daar wachten we nu op.

Bij jullie schiet het ook op zag ik!


Ohhh dus bijna echt eigenaar van de grond!!! Spannend!

En de schetsen al naar de gemeente. Is dat voor een concept omgevingsvergunning? Dat hebben wij ook gedaan, met name voor de goedkeurig van welstand voor we echt uitgebreid alles lieten tekenen. Blij dat we dat gedaan hadden, want we hebben toch nog wat dingen moeten veranderen (waar we achteraf zelfs blij om zijn).

Hebben jullie al een aannemer? Of moeten jullie ook wachten tot de echte tekeningen en het bestek e.d. klaar zijn? Bij ons wilden de aannemers dat allemaal hebben alvorens ze gingen rekenen en met een offerte wilden komen.

Ja hier gaat het lekker. Zo leuk om ons nieuwe huis gebouwd te zien worden *D
We zitten inmiddels weer ruim 5 weken in onze woonunit. Heerlijk, echt ruim genoeg en zeer praktisch ingedeeld. Het is net een heel luxe vakantiehuisje! Ik zit nu lekker gezellig met de pelletkachel aan, dus weinig klagen :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:21

Delphi schreef:
Gaaf Goldie, wordt mooi! Wij gaan de schuur potdekselen (onderste rand wordt dezelfde gevelsteen als het huis). Ik vind potdekselen echt mooi!
Wat gaan jullie met het dak doen? Komen hier nog dakpannen overheen of iets anders?

Nelleke, hoe is het bij jullie?

Wij moeten nog even kijken voor de schuur, mogelijk doen we dat ook zo :) Maar dat is pas toekomst, eerst weer sparen. We gaan waarschijnlijk wel vast stenen extra kopen, voordat ze straks niet meer te krijgen zijn. Op de foto zie je helaas door het uploaden niet meer echt de juiste kleur van de steen, zo lijkt hij wat flets.
Wel erg leuk mensen die langsfietsen zeggen allemaal dat ze het zo'n mooie steen vinden :D

Het dak komen nog zonnepanelen en buitenom dakpannen op, de zuidkant krijgen we net zo'n overstek als aan de noordkant (deze wordt uiteraard nog afgetimmerd).

Zo luxe als jij zit, zit ik niet hoor Delphi :+
Ik heb ook werkelijk overal spierpijn vandaag _O-

Spannend Nelleke, leuk dat de overdracht bijna is :)

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:29

Ja het is een beetje gek want de gemeente heeft geen welstand maar toch wil de aannemer een soort vooroverleg doen. Krijg net mail dat het helemaal is goedgekeurd. Dus nu gaan ze inderdaad de omgevingsvergunning aanvragen. Volgens mij gaat daar minimaal 6wk overheen vanwege omwonenden die evt kunnen klagen.

Fijn dat het bevalt in de unit. Hier moet ook de unit ergens de komende 2 weken geplaatst gaan worden. Ik zie er op een of andere manier heel erg tegenop om daar te gaan wonen maargoed. Die van ons is 48m2 maar we zijn maar met 2 personen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:24

_Nelleke_ schreef:
Ja het is een beetje gek want de gemeente heeft geen welstand maar toch wil de aannemer een soort vooroverleg doen. Krijg net mail dat het helemaal is goedgekeurd. Dus nu gaan ze inderdaad de omgevingsvergunning aanvragen. Volgens mij gaat daar minimaal 6wk overheen vanwege omwonenden die evt kunnen klagen.

Fijn dat het bevalt in de unit. Hier moet ook de unit ergens de komende 2 weken geplaatst gaan worden. Ik zie er op een of andere manier heel erg tegenop om daar te gaan wonen maargoed. Die van ons is 48m2 maar we zijn maar met 2 personen.


Alleen maar fijn geen welstand :D . Ahhh wat een goed nieuws! Dan ben je gewoon iets zekerder als je alles indient. Bij ons kwam er vanuit de welstand commentaar op de inpandige garage. Die hebben we uiteindelijk geschrapt. Nu zijn we er blij mee, want nu kunnen we helemaal naar achter tot de schuur komen met de auto. Anders was het te smal geweest.
En wat raampjes in de bijkeuken moesten we aanpassen.
De omgevingsvergunning was in 1 keer erdoor. Hier kregen we de omgevingsvergunning net iets binnen 6 weken na indienen. De gemeente mocht dit eenmalig met 6 weken verlengen, maar dit is gelukkig niet gebeurt. Daarna was er nog een termijn van 6 weken waarbij omwonende bezwaar konden indienen. Die termijn begon te lopen vanaf dagtekening van de vergunning. Die loopt dus niet gelijk met de aanvraag van de omgevingsvergunning.
Maar hier geen enkel bezwaar gehad gelukkig.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:05

Oh dat is wel fijn zeg! Onze gemeente is gelukkig wel vrij snel overal mee. Alleen de vergunning van de woonunit wachten we nu nog op. Dat duurt wel wat langer dan gedacht.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:56

En Nelleke mogen we je vandaag officieel feliciteren? *\o/* Vandaag de overdracht toch?
De vergunning van de woonunit duurde hier ook langer, 8 weken zelfs -O- Alleen na het verlenen van de woonunit kon er geen bezwaar meer gemaakt worden.
Gaan jullie ook voor een woonunit?

Goldie schreef:
Zo luxe als jij zit, zit ik niet hoor Delphi :+
Ik heb ook werkelijk overal spierpijn vandaag _O-

:D hier weinig te klagen inderdaad. Blij ook dat beide dochters hun eigen slaapkamer hebben en wij ook een slaapkamer waar het tweepersoonsbed gewoon goed in past. Verder een ruime badkamer waar ook het wasmachine in past, een aparte toilet (hangwc), ruime bijkeuken waar de vriezer staat en alle boodschappen in kunnen en een knusse woonkamer met keuken.

Zal eens wat foto's spammen van ons tijdelijk onderkomen.

Entree. Hier staat inmiddels een garderobekast en hangen kapstokhaken:

Afbeelding

Afbeelding

Hal:

Afbeelding


Slaapkamers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Woonkamer met keuken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:59

5 juni in meet/kijk dag en 11 juli oplevering *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:52

Ziet er netjes uit Delphi!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:02

Lietje_1991 schreef:
5 juni in meet/kijk dag en 11 juli oplevering *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*


Leuk en super de oplevering mooi voor de bouwvak!! Hoe zit dat bijv. bij jullie met kijken in de woning tijdens de bouw? Op hoeveel momenten mag je een kijkje nemen in de woning? Of is het 5 juni pas voor het eerst?



Kirstenn schreef:
Ziet er netjes uit Delphi!


Dank je! We hebben het hier echt heerlijk naar onze zin! De meiden vinden het hier ook super. Dichter bij school en het dorp en met onze neus op de bouw.


Zo leuk om het allemaal opgebouwd te zien worden. We zijn begonnen met een stuk grond met een oude boerderij. Die hebben we zelf gesloopt en daarna het terrein netjes laten omheinen. De belangrijkste helft is al aangeplant met klimop, de andere helft doen we in het najaar.
De wei is ingezaaid en begint goed te groeien nu.

Zo ziet het er nu uit bij ons:
Afbeelding

Afbeelding

En de wei die in het verlengde ligt:
Afbeelding

Bij de bouw waar straks de tuin komt hebben we alle klimop al aangeplant. Het loopt tot waar je links een wit reclamedoek ziet hangen aan het hekwerk. Vanaf daar willen we links hele zijkant van de wei dichtplanten met klimop. Rechts blijft de wei wel open, dat is een rustig weggetje. De tuin schermen we straks deels af met beuk. Een deel hoog voor voldoende privacy en een deel laag zodat we lekker de wei in kunnen kijken en het straatje in.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:07

@ Delphi! Jaaaaa dankjewel voor de felicitatie! De grond is inderdaad vanaf gisteren officieel van ons. We zagen ook op de app dat de aannemer waarschijnlijk 2mnd eerder gaat starten met de bouw dus dat loopt voorspoedig.

Mooie woonunit hoor! Zo luxe is die van ons bij lange na niet. :+

En wat een heerlijke ruimte heb je zeg! Geweldig.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:51

_Nelleke_ schreef:
@ Delphi! Jaaaaa dankjewel voor de felicitatie! De grond is inderdaad vanaf gisteren officieel van ons. We zagen ook op de app dat de aannemer waarschijnlijk 2mnd eerder gaat starten met de bouw dus dat loopt voorspoedig.

Mooie woonunit hoor! Zo luxe is die van ons bij lange na niet. :+

En wat een heerlijke ruimte heb je zeg! Geweldig.


Ahhh leuk dat het nu eindelijk van jullie is. Je gaat er vanuit dat het allemaal door gaat natuurlijk, maar het is fijn als het allemaal officieel is. En wow dat is lekker als ze 2 maanden eerder kunnen starten. Wanneer verwachten jullie aan te vangen met de bouw? En wordt het een cataloguswoning, want daar waren jullie naar aan het kijken als ik het me goed herinner?

Ja lekkere ruimte hebben we. Voorkant van de woning komt aan een rustig weggetje, aan de andere kant een wat drukkere weg. Maar die zijde laten we helemaal dichtgroeien met klimop. Totaal perceel is 7800 m2.

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:46

En we hebben een erker!

Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:21

Wij ook bijna!

Afbeelding

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:15

De stand van zaken hier:
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:34

Mooi!

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:06

Ah leuk zeg al die projectjes in aanbouw :D

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:52

Volgens mij al eens eerder gevraagd..

Maar wat waren jullie kwijt voor de aanvraag bouwstroom en -water, en wat voor het verbruik?

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:08

SuSem schreef:
Volgens mij al eens eerder gevraagd..

Maar wat waren jullie kwijt voor de aanvraag bouwstroom en -water, en wat voor het verbruik?


Aanvraag bouwstroom en water was meende ik in het totaal 800
Definitieve aansluiting (inclusief gas) 1600 en voor het water 798

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:15

Volgens mij stroom 700/800 en water 1100, die vonden wij echt belachelijk duur :=

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:50

Wij ook 800 voor stroom en 800 voor water, en dat 2-maal!! Voor het naar binnen trekken betaal je nogmaals dat bedrag, dus ruim 3000 in totaal. We hebben geen gas.

Wij wonen inmiddels in ons nieuwe huis, het is nog niet helemaal af aan de buitenkant en we hebben nog geen tv/internet, dat duurt hier allemaal eindeloos. We zitten hier nog tussen de dozen momenteel, maar genieten tussendoor van onze fantastische plek. Onze warm/koud water leidingen waren verkeerd aangesloten waardoor we niet konden douchen, gelukkig is dat vandaag opgelost. Er moet nog van alles opgehangen worden (denk aan kapstokken, toiletrolhouders, handdoekhaakjes e.d.) maar dat komt allemaal nog wel. Druk, druk, druk

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:06

Blijkbaar zitten jullie allemaal blijkbaar niet bij PWN voor het water :+

Lekker dat je er zit in ieder geval anneve *\o/*

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:41

Ik kom me hier ook melden! Vandaag bij de notaris getekend :D Verwachting is dat het rond mei 2020 wordt opgeleverd.