Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:13

Mag ik me ook melden?

Sinds kort ook (bijna) eigenaar van een heel duur stuk weiland :+

We gaan zelf ontwikkelen maar wel sleutelklaar laten opleveren want we zijn beide niet zo heel handig. Of nouja, wel handig maar het ontbreekt ons vooral aan tijd en daardoor kluservaring.

Het stuk grond is in totaal 4000m2 waarvan het bouwvlak 15x15 is en we 30 meter van de weg af moeten bouwen. Er zijn nog geen concrete plannen behalve dat we dus een huis gaan bouwen en daarachter een stal, paddock, bak en mini-wei. De vergunning van de bak is al binnen :+

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:23

lovelys schreef:
*meelezers kruipt onder meeleessteen*
Wij nemen renovlies, omdat je met stuc altijd scheur(tjes) krijgt. Bij renovlies wordt het heel strak. Wij doen het wel zelf, omdat het dan flink wat scheelt in kosten.


Dat dachten wij ook... slaapkamers zelf gedaan. Maar dat heeft ons een paar dagen gekost en veel gepruts.

Verf is ook duur. Ik heb een adresje wat afgelopen mei nog voor 11,50 (dacht ik) per m2 renovlies plakte (200grams) en 2 x sausde in kleur naar wens (dus incl verf).
En dan een heel huis klaar kunnen hebben in 2-3 dagen.

Als iemand zijn naam en nr wil hebben, stuur even een pb

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:40

Hier zijn ze de maandag voor kerst begonnen met het klaar maken van de grond. Toen weer in de derde week van januari gestart en inmiddels ziet het er zo uit:

Afbeelding

De keuken zit erin met aflevering, sanitair is casco. Dat vind ik nog wel een spannend dingetje, maar de aangesloten badkamerboer was zo’n hork dat we dat ook niet aandurfden :+

@MRI ik hou het even in gedachten, weet niet of je in de buurt zit, maar heel goed ben ik niet met behang :')

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:49

Deze man woont in regio Rotterdam
Hij werkt door het hele land (dat zei hij toen).
Echt een aanrader. Voor die prijs ga ik echt niet meer zelf een paar dagen klooien en zelf verf kopen.

Maar wij gaan hier hopelijk niet meer weg

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:53

Mri schreef:
lovelys schreef:
*meelezers kruipt onder meeleessteen*
Wij nemen renovlies, omdat je met stuc altijd scheur(tjes) krijgt. Bij renovlies wordt het heel strak. Wij doen het wel zelf, omdat het dan flink wat scheelt in kosten.


Dat dachten wij ook... slaapkamers zelf gedaan. Maar dat heeft ons een paar dagen gekost en veel gepruts.

Verf is ook duur. Ik heb een adresje wat afgelopen mei nog voor 11,50 (dacht ik) per m2 renovlies plakte (200grams) en 2 x sausde in kleur naar wens (dus incl verf).
En dan een heel huis klaar kunnen hebben in 2-3 dagen.

Als iemand zijn naam en nr wil hebben, stuur even een pb


Dat valt inderdaad mee!
Eerste die wij vroegen vroeg 22,5 voor. Wij hebben nu (moet nog op de muren) voor 1 euro per m2 renovlies gekocht (in Duitsland) (150gr). Daarnaast ben ik redelijk veel vrij en mijn man heeft de eerste 4 weken vrij (betaald). Dus we gaan het gewoon proberen. Ook hebben we familie en vrienden die al weleens behangen hebben en die dus helpen. We denken dat we voor minder dan 1000 euro kwijt zullen zijn aan kosten voor voorprimer, behangen en verven. We hebben er 1,5 week voor uitgetrokken (wordt wel krap denk ik).

Wij krijgen donderdag trouwens de sleutel. Het voelt nog zo onwerkelijk. Beetje jammer dat we beide nog vrijdag moeten werken :Y)
Er stond dat we nog eerst moesten verwarmen een week, maar het huis is nu al aardig warm. Daar zijn we dus erg blij mee :)

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:28

Wij hebben ons huidige huis ook met glasvliesbehang (renovlies) gedaan, het is even een klusje maar als je er handig mee bent en je hebt een beetje hulp met knippen en lijmen ben je in een dag klaar per verdieping. Ik vond de tijd en moeite wel meevallen eigenlijk. Gewoon gestructureerd doorwerken. Wel moet je daarna nog sauzen uiteraard en dat kost ook tijd, maargoed dat moet je na stucen ook.

Dit huis trouwens laten stucen op de begane grond, nergens scheurtjes hoor, tegenwoordig met die betonbouw valt dat heel erg mee t.o.v. de vroegere houtbouw.

Ons nieuwe huis wordt ons 2e nieuwbouwhuis. Alleen deze was projectmatig en de nieuwe is echt vrije bouw.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:39

Hier komen morgen eindelijk de verdiepingsvloeren er op. Het metselwerk op de begane grond is nu wel helemaal klaar. Maar ben bang dat metselen van 1e verdieping komende weken nog lastig wordt ivm het weer.

Wij krijgen op meerdere muren spachtelputz. Verder gaan we denk ik ook glasvliesbehang doen.

We zijn nu druk bezig om de badkamer uit te zoeken. Best lastig. Waarschijnlijk dat we sanitair bij de Hornbach weg halen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:31

_Nelleke_ schreef:
Mag ik me ook melden?

Sinds kort ook (bijna) eigenaar van een heel duur stuk weiland :+

We gaan zelf ontwikkelen maar wel sleutelklaar laten opleveren want we zijn beide niet zo heel handig. Of nouja, wel handig maar het ontbreekt ons vooral aan tijd en daardoor kluservaring.

Het stuk grond is in totaal 4000m2 waarvan het bouwvlak 15x15 is en we 30 meter van de weg af moeten bouwen. Er zijn nog geen concrete plannen behalve dat we dus een huis gaan bouwen en daarachter een stal, paddock, bak en mini-wei. De vergunning van de bak is al binnen :+


Oh leuk Nelleke! Wij zijn eigenlijk met hetzelfde bezig! Ook een stuk grond gekocht waar we op gaan laten bouwen. Wij laten het ook sleutelklaar afleveren. Er stond nog een oud boerderijtje op uit 1800 dat al 14 jaar leeg stond. Enkel steens muren waar de voegen uit vielen, scheuren in de muren en een te zwakke fundering die al verzakt was.
Wij hebben afgelopen vrijdag dat boederijtje gesloopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De vergunning voor onze nieuwe woning en de schuur met 2 paardenstallen is al binnen en ook de termijn waarbinnen mensen bezwaar kunnen maken is verlopen. Geen enkel bezwaar gelukkig!
Eind maart gaan ze dan eindelijk echt beginnen met de bouw *\o/*

Zelf zijn we nu bezig met een vergunning om er bij te mogen wonen in een woonunit. De woonunit hebben we al gekocht. Hopelijk kunnen we er eind maart gelijk bij gaan wonen.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:40

Oh cool Delphi! Heb je al een aannemer die gaat bouwen? Wij willen ook in een woonunit gaan wonen. Wat is de reden dat jullie er 1 hebben gekocht ipv gehuurd? Welke regio zit je? Waren er nog materialen herbruikbaar van de oude boerderij? Haha sorry lekker veel vragen. :+

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:03

_Nelleke_ schreef:
Oh cool Delphi! Heb je al een aannemer die gaat bouwen? Wij willen ook in een woonunit gaan wonen. Wat is de reden dat jullie er 1 hebben gekocht ipv gehuurd? Welke regio zit je? Waren er nog materialen herbruikbaar van de oude boerderij? Haha sorry lekker veel vragen. :+


Ja, we hebben tussen kerst en oud en nieuw definitief de aannemer uitgekozen. We hebben er 3 een offerte laten maken. Bij één een wat minder gevoel. Die bleef maar bezig over wat het allemaal wel niet kost en of we het wel konden betalen. De andere twee beide een heel goed gevoel bij. Uiteindelijk kon de ene in maart beginnen en de andere pas in juli. Qua prijs lagen ze ook dicht bij elkaar.

Uiteindelijk zijn we erg lang bezig geweest met de aanvragen van de vergunningen, wel 10 maanden -O- . Onze eerste architect was erg traag en loog alles bij elkaar. Hij beweerde dat hij het bijv. ingediend had en dan bleek bij navraag van de gemeente dat er helemaal niets ingediend was. Vervolgens nam hij zijn telefoon weer niet aan en reageerde niet op mail. Dan ging er zo 2 weken overheen voor het daadwerkelijk werd ingediend. Achteraf zouden we zeggen gelijk naar een ander gaan, maar niemand gaat het werk van een ander afmaken. Dus alles zou dan opnieuw moeten. Dit hield ons tegen. Het is een heel lang verhaal geworden, maar uiteindelijk loog hij over het laatste deeltje (funderingsplan) dat nog gemaakt moest worden. De constructeur zou het binnen 5 dagen af hebben. Uiteindelijk was dat niet zo en zijn we zelf de constructeur gaan bellen. Toen bleek dat hij pas over 5 weken tijd had om er aan te beginnen. Toen zijn we naar een ander gegaan. Die heeft op basis van de tekeningen die we hadden alles opnieuw gemaakt en berekend. Er bleek een hoop niet te kloppen en uiteindelijk had de nieuwe architect de aanvraag erg snel af.
Je vertrouwen krijgt dan echt een klap en je voelt je zo naief. Toevallig zijn we deze week benaderd door een man die ook bij die bewuste architect zit. Hij is al vanaf april 2018 bezig en heeft precies dezelfde ellende als bij ons. Veel beloftes en niets nakomen, keihard liegen, zeer langzaam werken en dan nog niet alles compleet hebben. Die man zit nu inmiddels bij onze huidige architect.

Wij komen uit Noord-Brabant (vlakbij Etten Leur en Roosendaal) en gaan daar ook bouwen. Welke regio gaan jullie bouwen?

De reden dat wij niet gaan huren is omdat je zo 850 - 1000 euro aan huur kwijt bent per maand (wij gaan er met 2 volwassenen en 2 kinderen in wonen). Wij verwachten er ruim 10 maanden in te gaan wonen en dan tikt die huur best aan.
Toen we zijn gaan kijken naar koopunits viel het ons op dat die zo hard gaan. Binnen enkele dagen zijn ze al weer doorverkocht. Kenissen van ons hebben dat een tijdje terug ook zo gedaan en de unit voor bijna dezelfde prijs weer door kunnen verkopen.
Het blijft natuurlijk een gok, maar wij hebben een hele nette woonunit met keuken uit 2017, nette badkamer met douchecabine, hangtoilet en 3 slaapkamers.
Voordeel is dan ook dat we dan rustig de tijd kunnen nemen voor de laatste kleine dingetjes aan de woning voor we erin gaan. Met huren wil je toch z.s.m. de huur opzeggen i.v.m. de kosten.

We hebben trouwens niets meer gebruikt van oude materialen. De oude balken waren erg bros en zaten helemaal vol met houtworm. Wel heb ik de stalraampjes, wat deurknopjes (die ik schoongemaakt heb), 2 paneeldeuren uit een houten kast die in het huis stond en de houten ornamenten die aan de zijkant van de schouw zaten bewaard. Dat wil ik ter decoratie gaan gebruiken.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:13

Jeetje wat een gedoe Delphi! Pff! Wel een flinke domper als je enthousiast wil beginnen. Gaaf dat je nog wat kleine authentieke details hebt kunnen bewaren. Wie gaat de woonunit plaatsen of gaan jullie dit zelf doen?

Wij gaan midden in het groene hart van de Randstad bouwen. We wonen nu in Amstelveen, is hier 20 minuutjes vandaan maar we willen zo snel mogelijk ons eigen huis uit om dubbele lasten te voorkomen.

In mei krijgen we de 'sleutel', of nouja, de eigendomsbewijzen van het stuk grond. Er staat nog niks behalve een boom. Veen op kleigrond dus we zullen flink moeten heien.

Onze voorkeur gaat nu uit naar een catalogusbouwer maar we hebben nog geen definitieve keuze gemaakt, we hebben er een heel goed gevoel bij alleen valt ons de wachttijd een beetje tegen. Gaan pas over dik een jaar starten met de bouw als we nu een GO geven.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:58

Pff ja dat papierwerk duurt lang he, ik ben hiervoor bezig geweest met een project, na 5 jaar was het nog allemaal niet akkoord en geregeld, dus verder gaan kijken,
Toen kwamen we dit tegen, alles al geregeld toevallig ook echt precies onze smaak .. dat was in juli, en nu staat het er al bijna

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:42

Nou het heeft ons inderdaad echt veel stress bezorgd. Ik kreeg al buikpijn als de architect iets aan moest passen, omdat we wisten dat we dan weer weken er achteraan moesten. Uiteindelijk hebben we hem gelukkig geen cent hoeven betalen.

De woonunit laten we door iemand ophalen en plaatsen. Een kennis van ons doet dit als werk dus dat moet goedkomen. Het zijn 5 gekoppelde units. Ik heb er stiekem best zin in om er in te gaan. Het wordt een beetje een vakantiehuis idee :D Dit is hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Oh nog even aftellen tot mei dan! Dat is een duur geintje hé dat heien. En ook lange levertijd op de palen. Wij hoeven niet te heien maar er gaan betonpalen van 3 meter de grond in. Dat is allemaal prefab denk ik die cataloguswoningen? Dan gaat het wel lekker vlot eenmaal ze starten met bouwen. Maar jeej wel zuur als je nog een dik jaar moet wachten voor ze kunnen starten.
Wij gaan gewoon traditioneel laten bouwen.

Weten jullie al wat je met de stal gaat doen? Past dat nog op het bouwvlak?


Jeetje Lisette dat is echt lang ... 5 jaar! Dan zakt de moed je ook in je schoenen. Fijn dat het nu wel vlot en bijna af is!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:39

Waar heb je die woonunit vandaan, lijkt heel erg op een die hier in de buurt stond :))
Wat een gedoe zeg, fijn dat jullie nu bijna kunnen beginnen. Vergunningen hebben echt een tijd geduurd zeg -O-

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:19

Ja stal past nog gemakkelijk in het bouwvlak. We hebben 1600m2 woonbestemming en de rest is agrarisch. Op het agrarische deel hebben we al een vergunning voor een rijbak.

Flinke woonunit Delphi, hij ziet er wel heel tof uit!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:35

Goldie schreef:
Waar heb je die woonunit vandaan, lijkt heel erg op een die hier in de buurt stond :))
Wat een gedoe zeg, fijn dat jullie nu bijna kunnen beginnen. Vergunningen hebben echt een tijd geduurd zeg -O-


Hij komt uit Yerseke. Ja het is echt een gedoe geweest. Maar snel vergeten en nu door met de bouw :D



Nelleke oh ik dacht dat het bouwvlak 15x15 was :+ Leek me al krap, laat staan als er nog een schuur/stal bij moet. Maar 1600m2 is heel royaal, dat komt zeker goed!
Leuk om straks alles uit te laten tekenen. Wij kregen ook 3D Visuals dus dat is echt leuk om te zien. Dan kun je je echt al een beetje voorstellen hoe het er uit gaat zien.

Deden ze niet moeilijk over de bak? Waren er nog bepaalde eisen waar je aan moet voldoen?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 07:56

Wel leuk die 3D beelden, hebben wij niet gehad maarja als ik kijk naar wat onze architect heeft gekost hoor je me nergens over :+
Oh dan is het wel een ander, maar ze lijken al snel op elkaar denk ik :P Erg mooie unit iig.

Ik voel me inmiddels al zo thuis in m'n huis, ook al is het nog geen huis :)

Gisteren hebben we vast tegels voor de badkamer gekocht, voor de vloer en de douchewand. De andere wanden nog niet, wel al ideeën :)
Badkamer gaan we als eerste doen als het dicht is, kunnen we die vast in gebruik nemen :))

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:05

Ja het gedeelte woonbestemming is 1600m2 maar het bouwvlak zelf, dus waar je hoofdgebouw moet komen, is 15x15. Daarbuiten mag je nog wel schuren, uitbouwen, tuin, parkeerplaats etc maken.

Leuk Goldie die dingen allemaal uitzoeken.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:08

Alleen de keuken heb ik echt zo geen zin in, ik wil gewoon kunnen zeggen van oke die is mooi doe die maar. Maar je moet echt zoveel dingen uitzoeken, en ik ben zo slecht in keuzes maken _O- En dan die prijzen :=
Vloer is ook zoiets lastigs.
Gelukkig zijn we nog lang niet zover :+
Gewoon stukje voor stukje :D
Laatst bijgewerkt door Goldie op 28-01-19 08:17, in het totaal 2 keer bewerkt

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:11

Gelukkig heb je veel tijd. Dat soort dingen vind ik juist het leukste, alles helemaal inrichten en afstylen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:18

Ik vind het ook wel leuk stiekem :D maar soms wel moeilijk om tijd te vinden om het uit te zoeken, vrije tijd heb ik niet echt meer :+
En inrichten en stylen vind ik echt heel moeilijk, ik zie het gewoon niet.. Gelukkig hebben we Pinterest :Y)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:45

Ja, lang leve Pinterest! De vloer voor beneden hebben we al besteld, die staat op afroep. En onze keuken hebben we ook al besteld en op afroep staan. Keuken ben ik zo blij mee! Badkamer vind ik erg moeilijk. We weten een beetje wat we willen. De indeling weten we wel, maar de tegels en meubel nog niet.
Soms ben ik er even klaar mee en dan laten we het links liggen voor we te snelle beslissingen nemen, waar we spijt van gaan krijgen.


Oh op die manier Nelleke! Maar met 1600m2 heb je echt ruimte genoeg. Bij ons is het totale perceel 7700m2, waarvan 1500m2 bouwgrond. Hier werd er geen specifieke plaats aangewezen voor de woning. Wij mogen 150m2 aan bijgebouw zetten.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:24

Hahhaa jeetje je keuken al zelfs uitgezocht :oo Hangt bij ons echt af van hoeveel geld er over blijft :=

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:15

Wij hebben ook badkamer en keuken al uitgezocht, vloer moet nog, maar vind ik zooo moeilijk!
Maandag hebben we de eerste kijkmiddag!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:17

Waarschijnlijk moet jij ook al alles doorgeven met de bouw, dan moet je inderdaad wel :j
Vloer is echt moeilijk ja :=