Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:11

Schuren en ontstoffen was gedaan op 1 dagje *\o/* Met drie man erin gevlogen, ging het lekker vlot.
Er zijn al meerdere buren aan het verven, dus ik had een vochtmetertje gehaald. Op 1 muur na is alles al voldoende droog om te verven. Morgen de boel afplakken en dan zondag er weer in vliegen :P

Wij gaan voor een fotobehang met houten planken in de woonkamer, maar welke kleur op de andere muren? Wit is zo.. wit. Tips?
Zoiets:
Afbeelding

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:33

Ooh tof dat behang, jullie gaan meteen goed van start zo!

Wij hebben de sleutel *\%/*

De kozijnen en deuren zijn gisteren gebracht :') Super blij met m'n voordeur :+:

Afbeelding

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:09

jipje_niekje schreef:
Hier heb ik afgelopen maandag officieel bij de notaris getekend voor de overdracht van de grond en de hypotheek en inmiddels ook al de eerste factuur van de aannemer ontvangen. Een 'dubbel' gevoel, blij dat ze nu echt begonnen zijn en het is en blijft toch ook wel veel geld :o :j

Maar ze zijn nu echt begonnen *\o/*

[ [url=m/Ud6UNA.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/MEbOsJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


@Martine, dat ziet er echt enorm gaaf uit! Inmiddels al een definitieve datum voor de sleuteloverdracht?


Hihi, mijn appartement wordt ook door Van Wijnen gebouwd!
De heipalen zitten er inmiddels in, dus ik hoop dat ze een beetje door bouwen. In je eentje huur en hypotheek ophoesten is best duur -O-

Gefeliciteerd Goldie!

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:30

Hoe gaat het bij iedereen met de bouw? Ik zie op veel bouwplaatsen dat er de afgelopen weken weinig activiteit was.

Bij ons zijn we zo veel mogelijk doorgegaan en wordt morgen boven en beneden de vloer gestort: gevlinderd beton. De vloer wordt geïmpregneerd. Dat is dan meteen de finale vloer. Ik ben heel benieuwd. Er komt een beetje pigment doorheen om de vloer niet te egaal te laten zijn.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:52

Hier gaat het hard, dakpannen worden gelegd en ze zijn met water bezig

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:31

Dat gaat rap Lisette :)

Ik ben benieuwd naar je vloer anneve :)

Bij ons is het houten skelet af, hopelijk volgende week het dak erop *\o/* Gisteren lag het stil i.v.m. de wind. Nog even de laatste gording gehaald die nog ontbrak en nog even beetje keuken/badkamer inspiratie op gedaan. We moesten wat met dat weer :+
Foto :D
Afbeelding

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:10

De keuken is geleverd! Volgende week gaan ze plaatsen.
Afbeelding
Al die verfvlekken zitten op een folie, geen schrik :7

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:45

Spannend!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:09

Pannenbier *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
2 dagen flink buffelen, maar het resultaat mag er zijn <3

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:33

Wow, ik ben benieuwd naar het eindresultaat, Goldie!

Rebel, hoe ziet je nieuwe keuken eruit? :D

Hier zijn de nutswerkzaamheden begonnen en ook is er begonnen met bestraten. De huizen lijken vanaf de buitenkant af, maar er moet uiteraard nog veel gebeuren. De datum van oplevering is nog onbekend, maar ik vermoed dat ons huis eind mei/begin juni opgeleverd wordt. Helaas is dat voor mij juist de drukste periode op het werk (ik ben docent), maar in de zomervakantie heb ik wel lekker de tijd om het huis in te richten. :D

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:35

Hier ligt de vloerverwarming erin, en volgende week komen de zonnepanelen!

Het lijkt al heel wat zo met die pannen erop zo he!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:03

Ja heel ander gezicht, al zijn het geen eens pannen :)) Het zijn dakplaten, maar die zien we later ook niet meer door de zonnepanelen al vind ik het niet eens gek staan zo :)

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben wel echt pannen

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:27

bij ons ligt de vloer erin. Nu kunnen we niet echt verder want de vloer moet rusten en voor buiten werken is het te koud. Vorstverlet

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:51

Maken jullie allemaal een soort klusplanning van tevoren?

Wij beginnen zelf met de badkamer, keuken wordt gelijk geplaatst door zwager, en een oom begint met het behangwerk.. en daarna kan de vloer erin, verder hebben we nog niks gepland.. mijn vriend heeft 4wk vrij, ik zelf 3, na die weken willen we erin kunnen..

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:42

Geen planning, sinds 10 december nog altijd bezig met verven :') :o Nu moeten we allemaal ook voltijds werken ernaast, geen verlof, dus dat maakt het ook al lastiger. Maar het einde is in zicht! Als het goed is, is er nu overal behangen en moeten we alleen nog de woonkamer/keuken, gang beneden, trappenhal en gang boven verven %) Daar ga ik me de komende drie dagen mee bezig houden (eindelijk eens vrij!)
Stomme kiekens hadden de verkeerde spiegel besteld en geplaatst (vorige was kapot) en peuter hun dat maar eens aan hun verstand.. Ik vind een gratis upgrade van 280 naar 1300 euro geen probleem, maar het badkamermeubelbedrijf wel..

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:49

Wij hopen doordat mn vriend een maand vrij heeft, niet zo lang met dubbele kasten te zitten

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:26

Dubbele kasten :) haha. Wij hebben geen vaste planning omdat we erop rekenen dat die meestal niet gehaald worden. Maar we hopen natuurlijk wel. Ik hoop dat we er april/mei in kunnen. Vandaag komen ze putten graven tbv bodemwarmte. 2 x 90 meter diep 40 cm. Spannend!

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:16

Wij gaan kijken of we het instapklaar kunnen laten opleveren, zodat we alleen de kleine klusjes nog hoeven. Sanitair en keuken wordt zoiezo door de aannemer er al ingezet, hopelijk kunnen we de vloeren/trappen/schilder- en behangwerk onder het meerwerk meepakken. :)

Bij ons zijn de bouwketen gezet en volgens planning is in maart de start van de bouw. Huidige huis is mondeling verkocht met sleuteloverdracht na oplevering nieuwe huis ( *\o/* ) dus dat brengt een hele hoop rust mee. Volgende week gesprek over het meerwerk en begin februari naar de notaris.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:00

Bij ons was het financieel te aantrekkelijk om niet door de aannemer te laten doen, kosten zijn nu veel lager..
Dubbele kasten en dubbele lasten haha :')

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:01

Hier zijn ze een ruime maand geleden begonnen!
Wel kerstreces tussendoor natuurlijk. De heipalen zitten erin en er ligt ook al (een deel van de?) fundering.

Het enige wat ik hoef te plannen is wanneer de keuken wordt geplaatst, wanneer de wandafwerker komt en wanneer ze de vloer komen leggen. En dat vind ik al ingewikkeld :')
Wat doen jullie met de muren? Stuccen of renovlies of iets anders?

Ik heb inmiddels besloten (mede door overlijden van m'n katje :\ ) toch vanaf het najaar bij mijn ouders te gaan wonen. Scheelt ruim 1.000 euro per maand, omdat ik dan dus geen dubbele lasten meer heb.
Maar ik denk wel dat het spannend wordt, ben al 14 jaar uit huis :))

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:38

*meelezers kruipt onder meeleessteen*
Wij nemen renovlies, omdat je met stuc altijd scheur(tjes) krijgt. Bij renovlies wordt het heel strak. Wij doen het wel zelf, omdat het dan flink wat scheelt in kosten.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:06

Ja daarom neig ik ook naar renovlies. Ik ben helemaal niet handig (koop alleen), dus waarschijnlijk kosten de vrije dagen die ik daarvoor nodig heb me meer dan een mannetje inschakelen (maar hoe vind je een goede?)...

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:26

Boven nemen wij renovlies. Vooral ook i.v.m. stoten. Een vriendin van me heeft boven stuc en op de kinderkamers zitten er echt gewoon al butsen in de hoeken en stukjes eraf.
Voor beneden willen wij Strikolith design micro. Dat is een sterke kras- en stootvaste sierpleister. Heel veel fijner dan spachtelputz, maar veel sterker dan gewoon stuc.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:17

Wij gaan ook niet voor stuc, zeker met hsb krijg je dan veel scheuren.

We hebben een tijdelijke trap *\o/* Hoeven we niet meer met de ladder omhoog, heeft vriendlief heel handig gedaan :j Ik vind trouwens de trappen tegenwoordig ronduit k*t, zo vlak als ze moeten zijn. Loopt voor geen meter :=

Gisteren hebben we tegen een paar binnenmuren de osb platen gemaakt, ziet alweer heel anders :)