Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:15

Rebel_Jits schreef:
Gamova, hebben ze de boel nu half voor en half achter gelegd? Lijkt me ook niet praktisch.

Jipje en Lindor, het lange wachten kan beginnen :D In hoeverre moeten jullie zaken zelf regelen/doen?

Wij klussen nog niets, haha. Het project doet alles voor ons. Alleen de keuken moesten we zelf doen, maar ook dat besteden we uit aan een bedrijf.
Enige waar ik mee in de maag zit, is wanneer we kunnen verven. Eerst zeiden ze dat het direct kon bij oplevering, dan weer zeggen ze half jaar wachten. Ook internet zegt vanalles (3 maanden wachten, 1-2 jaar..) Er komen in de slaapkamer en woonkamer planken aan de muur, dat weer weghalen en weer opbouwen is een heel gedoe als we ook hadden kunnen wachten bij wijze van spreken. Een inbouwkast schuif je niet ff aan de kant :7



Waarom zou je niet kunnen verven?
Stuccen raden ze af ivm werken/scheuren maar glad renovlies +verven kan direct. Tenzij je muren nog heen erg nat zijn, maar dan wil je er ook nog geen vloer inleggen en nog niet slapen (en ook geen meubels neerzetten). Dan moet je het vocht er eerst uitstoken.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:55

Wij gaan straks net voor we er in gaan gewoon alles glad laten stucen en verven. Was geen probleem volgens de aannemer. Natuurlijk houdt je kans op ergens eens een krimpscheurtje, maar dat kunnen ze gewoon weer wegwerken. Wij gaan het dan wel traditioneel laten bouwen dus geen prefab of houtskelet.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:08

@Rebel_Jits Er liggen er nu twee op de voorkant en (uit mijn hoofd) nog 7 op de achterkant. Het zouden er 9 op de achterkant worden...

@Goldie De achterkant (waar er 7 liggen) is oost en de voorkant is west. Voor hebben we alleen erg hoge bomen (een bos) dus daar zal een deel van de zon niet doorkomen.

Helaas is hier nog steeds weinig duidelijk over de voorschouw of oplevering. Vinden wij heel frustrerend maar wij hebben nu via via begrepen dat de mensen die het spuitwerk op de plafonds doet het heeft laten afweten. Daar kan de aannemer ook niets aan doen...
Als er wat meer communicatie zou zijn konden we een beetje anticiperen op de vertraging maar het enige wat we steeds te horen krijgen is dat ze de uitnodiging nog niet mogen versturen. Op dit moment hebben we de keuken en de muren in ieder geval twee weken naar achter geschoven want begin november de sleutel gaat hem niet meer worden als we nog geen uitnodiging hebben voor de voorschouw.

Verder komt er hier een heleboel andere dingen op ons af omdat mijn moeder overwachts is overleden. Zoals het er nu naar uitziet ben ik dus ineens ook eigenaar van haar koophuis en daar moet (helaas) ook een hoop voor geregeld worden omdat er ook schulden open staan. We gaan straks maar extra genieten van ons eigen huis als we daar in kunnen! <3

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:12

Wat ontzettend balen Gamova. Heel vervelend dat de communicatie zo slecht is.

Wij zijn langzaamaan aan het bedenken wat we willen qua vloeren en badkamer. We hebben nu heel mooi Keramisch parket gezien voor beneden. Maar twijfel ook nog een beetje met PVC. Beetje goede PVC betaal je ook wel flink voor. En voor PVC moet de hele vloer eerst geëgaliseerd worden en met tegels niet. Wij hebben een vloerverwarming met warmtepomp. De warmtepomp zal draaien op zonnepanelen.

Wat doen jullie qua vloer?

Rebel: Tijdens de bouw hoeven we niet zo veel te doen. Alleen de facturen declareren en de boel goed in de gaten houden. We laten de badkamer en keuken plaatsen. Vloeren enzo laten we ook leggen. We hoeven alleen te behangen en te sauzen, maar veel muren worden ook afgewerkt met spachtelputz

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:17

We hebben wel eens mails gestuurd die na twee weken niet beantwoord waren en dan kregen we nog een chagrijnig antwoord aan de telefoon als we aangaven dat we bellen omdat er geen reactie komt :+


Wij hebben gekozen voor een gietvloer beneden en laminaat boven. Bij ons zit er ook vloerverwarming onder en met een goede ondervloer is dat met laminaat geen probleem. Zeker als je niet te veel gaat kloten met de verwarming (de opwarmtijd van vloerverwarming is lang dus het is niet handig om steeds de verwarming te laag te zetten want dan ben je heel veel kwijt aan het opwarmen) is dat geen probleem. De gietvloer is wel een aardige kostenpost en daar moet de vloer ook netjes egaal voor zijn dus dat is bijna te vergelijken met PVC.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:51

Gecondoleerd Gamova ;( Y;(

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:54

Inderdaad, helemaal overheen gelezen. Gecondoleerd.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:17

Lindor92 schreef:
Wat ontzettend balen Gamova. Heel vervelend dat de communicatie zo slecht is.

Wij zijn langzaamaan aan het bedenken wat we willen qua vloeren en badkamer. We hebben nu heel mooi Keramisch parket gezien voor beneden. Maar twijfel ook nog een beetje met PVC. Beetje goede PVC betaal je ook wel flink voor. En voor PVC moet de hele vloer eerst geëgaliseerd worden en met tegels niet. Wij hebben een vloerverwarming met warmtepomp. De warmtepomp zal draaien op zonnepanelen.

Wat doen jullie qua vloer?

Rebel: Tijdens de bouw hoeven we niet zo veel te doen. Alleen de facturen declareren en de boel goed in de gaten houden. We laten de badkamer en keuken plaatsen. Vloeren enzo laten we ook leggen. We hoeven alleen te behangen en te sauzen, maar veel muren worden ook afgewerkt met spachtelputz


Verkijk je er niet op... voor tegels moet je vaak ook egaliseren hoor. Zeker als je 120x30 keramisch parket hebt.
Wij moesten iig laten egaliseren voor ze de tegels konden leggen

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:18

Lindor92 schreef:
Wat ontzettend balen Gamova. Heel vervelend dat de communicatie zo slecht is.

Wij zijn langzaamaan aan het bedenken wat we willen qua vloeren en badkamer. We hebben nu heel mooi Keramisch parket gezien voor beneden. Maar twijfel ook nog een beetje met PVC. Beetje goede PVC betaal je ook wel flink voor. En voor PVC moet de hele vloer eerst geëgaliseerd worden en met tegels niet. Wij hebben een vloerverwarming met warmtepomp. De warmtepomp zal draaien op zonnepanelen.

Wat doen jullie qua vloer?

Rebel: Tijdens de bouw hoeven we niet zo veel te doen. Alleen de facturen declareren en de boel goed in de gaten houden. We laten de badkamer en keuken plaatsen. Vloeren enzo laten we ook leggen. We hoeven alleen te behangen en te sauzen, maar veel muren worden ook afgewerkt met spachtelputz



Gecondoleerd!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:35

Gamova, gecondoleerd Y;( veel sterkte. En gelijk heb je dat je straks extra gaat genieten als het huis af is. Wat een verdriet, zorgen en stress moet je nu hebben!

Lindor, boven willen we PVC laten verlijmen. Beneden komt er keramisch parket <3 De warme sfeer van hout, maar het praktische van tegels. Het worden wel tegels van 1.70 m lang.
Tegels van 1.20m lang oogt druk vind ik. En planken van een houten vloer zijn eigenlijk nooit maar 1.20m lang, tenzij in visgraat.
Deze wordt het:

Afbeelding


Afbeelding

Wij gaan ook met een luchtwarmtepomp werken en zonnepanelen.


Hier aan het wachten op de vergunning. Hebben uitstel gevraagd en alles opnieuw ingediend. We hadden een architect die alles bij elkaar loog. Uiteindelijk bleek hij de stukken waar we al weken op aan het wachten waren (en hem meerdere keren per week naar vroegen) gewoon niet eens bij een constructeur te hebben gelegd. Terwijl hij steeds zei dat het bijna klaar was. Echt te bizar voor woorden. Wij zijn overgestapt naar een ander. Achteraf spijt dat we niet veel eerder overgestapt zijn, maar goed dat is achteraf. Niemand gaat werk van een ander aanpassen en aanvullen, iedereen wilt opnieuw beginnen.

Vandaag de 3D Visuals gehad …. zo gaaf!

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:59

Bedankt allemaal, het is inderdaad nu even allemaal heel erg chaotisch maar ik hoef het gelukkig allemaal niet alleen te doen <3

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:35

Gecondoleerd Gamova.

Wij gaan boven en beneden gevlinderd beton op de vloer doen. Verwarming (en koeling) met bodemwarmte via de vloer. Beton kan in verschillende kleuren, moeten we nog kiezen.
In de badkamer tegels, hier wilden we eigenlijk betonciré, maar aangezien wij houtskelet hebben, en dit huis meer beweegt dan traditionele bouw, durf ik dat toch niet aan. Een scheur in een tegel/voeg is makkelijker te repareren dan een scheur in betonciré (veel lagen nodig in de badkamer om waterdicht te worden, tussen elke laag dagenlang drogen volgens W-installateur).

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:53

Mijn kruipruimte is gevlinderd :)) :+
De rest van de vloeren weten we nog niet, hangt er vanaf of en hoeveel geld erover blijft. Anders wordt het in het begin gewoon de cementdekvloer :')

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:29

Gecondoleerd Gamova.... En wat balen dat er zo slecht gecommuniceerd wordt door de aannemer....
@Rebel_Jits; Het lange wachten kan inderdaad beginnen hier. Mijn huis wordt opgeleverd met de muren 'behangklaar' (nu heb ik al gehoord dat dat nogal een ruim begrip schijnt te zijn :o ) en de buitenkant in de verf. Binnen moet er dus nog meer dan genoeg gedaan/geregeld worden, gezien ik de beschikking heb over 2 linker klus handen :+

Hier komt beneden keramisch parket in de kamer en hal, in de keuken komen grote donkergrijze tegels en boven denk ik PVC, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit, net als de trapbekleding. In de badkamer komen ook grote tegels met nog vloerverwarming eronder.

Gisteren zijn ze begonnen met de eerste graafwerkzaamheden voor het nieuw te bouwen deel van de wijk, waar mijn toekomstige huis dus ook komt te staan. :D

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:56

Hier gaan ze volgende week beginnen met de funderingspalen, gisteren hebben we onze buren ontmoet, volgens mij hebben we een leuk clubje bij elkaar!

Wij doen beneden pvc vloer, boven weten weten we nog niet
Gamova, gecondoleerd..

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:58

Gamova, gecondoleerd Y;(

Wij hebben beneden dan tegels :P en boven (muv natte ruimtes) een licht eiken laminaat met soort grijzige finish.
En ik wilde ook beton cire in de badkamer (op de muren), maar als dat zo'n miserie is.. -O-

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:45

Gecondoleerd Gamova.

Ik heb eindelijk een afspraak met de stabiliteitsingenieur gemaakt ... Het gaat echt beginnen gaan :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:55

Is dat hetzelfde als een constructeur? :=

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:29

Ik kom weer eens een keertje inbreken. Woon nu 2,5 jaar zeer tevreden in ons nieuwbouwhuis. Ik zit nu midden in de begin fase samen met mijn ouders die een nieuwbouwhuis gekocht hebben. Super leuk om het nog eens een keer mee te maken!

Ik heb echter wel een vraag en misschien heeft iemand hier een briljant idee. Onze hoofdverwarming is vloerverwarming, zowel benden als de eerste verdieping. Wij hebben nergens radiatoren behalve op de badkamer en de zolder. Het probleem zit in het feit dat ons hoekhuis gelegen aan het zuid-westen is. Dit betekent dat we de hele dag zon in het huis hebben staan waardoor het gemiddeld 22,5-23c in huis is. Echter, als de zon eenmaal weg is koelt het erg snel af. Ik zit ‘s avonds dus te bibberen op de bank omdat de verwarming niet aanslaat tenzij ik hem op 24c draai. Dat vind ik wel erg veel van het goede.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of zal ik dan toch de thermostaat van de woonkamer naar de gang moeten verplaatsen?

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:41

lucifertje schreef:
Ik kom weer eens een keertje inbreken. Woon nu 2,5 jaar zeer tevreden in ons nieuwbouwhuis. Ik zit nu midden in de begin fase samen met mijn ouders die een nieuwbouwhuis gekocht hebben. Super leuk om het nog eens een keer mee te maken!

Ik heb echter wel een vraag en misschien heeft iemand hier een briljant idee. Onze hoofdverwarming is vloerverwarming, zowel benden als de eerste verdieping. Wij hebben nergens radiatoren behalve op de badkamer en de zolder. Het probleem zit in het feit dat ons hoekhuis gelegen aan het zuid-westen is. Dit betekent dat we de hele dag zon in het huis hebben staan waardoor het gemiddeld 22,5-23c in huis is. Echter, als de zon eenmaal weg is koelt het erg snel af. Ik zit ‘s avonds dus te bibberen op de bank omdat de verwarming niet aanslaat tenzij ik hem op 24c draai. Dat vind ik wel erg veel van het goede.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of zal ik dan toch de thermostaat van de woonkamer naar de gang moeten verplaatsen?


Wat voor vloer ligt erin? 24 graden met vloerverwarming valt wel mee lijkt mij. De warmte moet wel door een vloer komen he.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:25

Lindor: er ligt keramisch parket in (houtlook tegels)

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:36

lucifertje schreef:
Lindor: er ligt keramisch parket in (houtlook tegels)

Oké. Dat moet wel goed geleiden, maar heeft wel meer tijd nodig.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:57

wij hebben over 2,5 weer weer een bijeenkomst met de buren, dan krijgt iedereen een tijdscapsule,
dat is een buis wat in de vloer/fundering van je huis verwerkt wordt. Je kunt er iets persoonlijks instoppen, voor als je huis dan ooit over een paar honderd jaar weer wordt opgegraven

hebben jullie nog leuke ideeën om er in te stoppen? ik ben er eigenlijk wat te nuchter voor en voor mij hoeft het niet perse, maar vind het ook zo gek om er niks in te stoppen...

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:37

Ik vind het een ontzettend leuk idee, waarom heb ik dat niet bedacht :)) Zou er iig iets van een foto instoppen :j
Misschien even googlen, zijn vast genoeg ideeën te vinden :j

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:53

Ik zat ook al te denken aan iets van dna ofzo, en wat guldens
Maar weet niet zo goed wat goed blijft in zo’n ding

Het is wel cool dat er iets van jou als eerste bewoner in je huis verwerkt zit