Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:22

Dat is het stomme. We wonen nu in nieuwbouw en voor mezelf zou ik niet meer snel voor bestaande bouw gaan. Voor de langere termijn dan. Maar het is toch ook wel super leuk zo'n project aan te gaan. Nu hebben we straks ons nieuwbouw paleisje en toch ons projectje tussendoor :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:36

Haha zo kan het natuurlijk ook! :P Heel veel succes gewenst! Ik volg je topic in ieder geval.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:01

Straks wil je niet meer weg uit je projectje!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:53

Hahah kiekeboefje het is indd even wat anders :')

Ons nieuwe huis wordt een stuk groter en ligt ook iets mooier. Van buiten ook meer mijn smaak dus hooguit dat ik afknapper dat we weer moeten gaan klussen..

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:17

Mag ik mij hier ook vast melden (met wat geluk).
Mijn vriend en ik hebben gisteren de "keuzelijst" opgestuurd. Loting is volgende week donderdag al :=

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:23

Spannend zeg!!

Hier liggen de dakpannen erop en ik hoorde dat ze steigers aan het weghalen zijn :D .
Er zouden volgende week leidingen worden gelegd en misschien is er half december nog een kijkdag.
Ze verwachten nog steeds in februari te kunnen opleveren. Ben benieuwd!

Weet iemand hier of bij bij vooroplevering/oplevering allebei aanwezig moet zijn? En of er nog iets door alle bewoners getekend moet worden?

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:29

Spannend Lietje!

Schiet al aardig op Josien_, ik weet niet precies hoe dat werkt met de (voor)oplevering.

Hier is de planning om eerste week maart op te leveren, wij hebben de kozijnen er al in en ook de binnen wanden en trappen zijn geplaatst. Eigenlijk begrijp ik niet waarom het nog zo lang duurt :P

AnniekSolana

Berichten: 662
Geregistreerd: 29-08-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:46

Dan schiet het bij jullie al op Josien en MerelV. Fijn! Bij ons ligt er nog geen eens een dak op en het had deze maand opgeleverd moeten worden. Dat werd uiteindelijk verschoven naar januari. Dit gaan ze ook niet redden en nu dachten we maart. Maar als ik lees dat het bij jullie dan ook opgeleverd gaat worden en ze bij jullie al zoveel verder zijn, dan zakt de moed me een beetje in de schoenen..

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:33

Josien, je hoeft niet allebei aanwezig te zijn. Buren van ons hebben toen ook verschillende familieleden uitgenodigd, mocht ook allemaal. Wij kregen een lijst mee waar we aantekeningen op konden schrijven, daarna werd die met de opzichter doorgenomen en meegenomen. Toen ook niets ondertekend?

Merel, wij hebben toen lang op de oplevering moeten wachten ivm vertraging van de nutsvoorzieningen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:48

Het is niet noodzakelijk er beide bij te zijn maar wel handig denk ik. Je loopt toch heel het huis door om na te gaan wat nog aangepakt moet worden en met zijn 2en zie je meer dan een.

Tekenen is volgens mij afhankelijk van de bouwer. Ik zou alle punten wel op papier laten zetten, gewoon om er geen twist over te kunnen krijgen..

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:29

De kans is groot dat mijn vriend rond de opleverperiode voor zijn werk veel in het buitenland zit, vandaar mijn vraag. Het zou zonde zijn als we het daardoor uit moeten stellen.
Uiteraard gaan er dan anderen mee zoals mijn vader en waarschijnlijk iemand van vereniging eigen huis.

Haha ja er kan natuurlijk nog vanalles gebeuren waardoor het langer duurt!

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:20

Fijn dat er vorderingen zijn bij de meeste dames. Hier gaat het wat te traag naar mijn mening. Alles is weer een paar maanden opgeschoven dus ik begrijp je gevoel AnniekSolana!

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:25

Tooeet dat is ontzettend jammer.

We wachten nog op de hoera brief. Het is dus nog even wachten bij ons.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:31

Vervelend die vertragingen!

Hier lijkt het wel goed te gaan. De buren waren dit weekend op de bouwplaats geweest (stiekem) en hadden wat foto's gemaakt. Beglazing op de eerste verdieping zit er in en schijnt heel mooi te zijn allemaal!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:45

Wat fijn Elize!

Bij ons verwachten we binnen 2 weken de pannen op het dak te hebben.
Helaas zal onze oplevering waarschijnlijk vertragen op de aansluiting van de nuts bedrijven :(

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:31

Wanneer gaan ze daarmee beginnen Mri? Moeten ze dan ook nog door de grond heen?

Gisteren even langs de bouw gereden en echt heel vreemd. Wij zitten in het tweede rijtje met onze woning en ze waren telkens bij het eerste rijtje begonnen met werkzaamheden. Zo stond daar al een aantal weken een gemetselde muur. Deze is nu afgebroken en ze zijn nu bij ons rijtje aan het isoleren. Het lijkt ook wel of ze een aantal weken niets gedaan hebben. Heel vreemd.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:39

Wat vreemd Tooeet!

Vervelend Mri! Dat kan natuurlijk bij ons ook nog gebeuren. Snap wel dat het frustrerend is, dan ben je er "bijna" en dan krijg je zoiets.

Wij hebben 14 december weer een kijkmiddag, dan zouden alle leidingen etc. er moeten liggen volgens mij. Ben benieuwd.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:18

Vannacht gedroomd dat we al uit ons huurhuis moesten en het nieuwe huis nog niet klaar was. Als alternatief moesten we maar in een hele rij rijtjeswoningen wonen }:0 Ik was continue overal lichten aan het uitdoen en de honden zoeken, haha.

Straks even langs de keukenwinkel, alvast orienteren. We hopen eigenlijk pas in januari te hoeven kiezen, omdat de batibouw dan begint (flinke kortingen op keukens, badkamers etc.. in Belgie).

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:35

Toet, ws pas februari/maart/april....
En dan dus pas de dingen die niet in de vries mogen/boven 5 graden moeten (sanitair, tegelen,plafonds en muren spuiten etc)

En graven kunnen ze niet met vorst in de grond

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:45

Ja dat zijn ook punten waar het bij ons op kan vertragen inderdaad. Daar beginnen ze de komende maanden mee en ze voorspellen nu soms al kans op nachtvorst.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:47

Oeh dat is super vervelend Mri!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:26

Hier gaat het ook lekker. In september schreef ik al over het gelazer over de installatie van onze keuken. Ze hebben een post in het meerwerk voor oa verplaatsen van wandcontactdozen opgenomen, waar wij niet mee akkoord gaan. Het kostte ons eerst 1,5 maand er achter te komen wat er in dat bedrag zat (nooit offerte van gehad, hebben ze voor het gemak als door ons akkoord genoteerd. Ze rekenen er een absurd bedrag voor de dingen die we dus zelf zouden doen (wat we ook van meet af aan zwart op wit aangegeven hadden). Toen we dus door hadden dat de rekening daarvoor is hebben we aangegeven niet akkoord te gaan waarop de reactie kwam dat het niet meer aangepast zou kunnen worden. Bezwaar gemaakt en sinds half september niets meer op gehoord..

Krijg ik vrijdag hier stugweg een rekening voor binnen. Even gebeld dat we dus echt niet akkoord gaan, niet getekend hebben, dit niet gaan doen en dus ook niet gaan betalen. Toen in een keer leek de boodschap binnen te komen en ging ze het uitzoeken.. Aangegeven dat dat dan wel op korte termijn zou moeten gezien ze een betaaltermijn op hun factuur hebben. Direct ook het gesprek en onze standpunten op papier gezet en er achteraan gemaild, incl. alle bewijzen en eerdere gesprekken hier over. Kan ik eindelijk mijn meestertitel weer eens gebruiken ;). Ben benieuwd wat voor reactie hier nu op gaat komen...

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:30

Wat vervelend elize en Mri! Ik vind de meerwerkkosten voor kleine dingen sowieso belachelijk hoog.

Hier gaan de werkzaamheden gestaag door. Steigers zijn weg en voegwerk is bijna klaar! De vloerverwarming ligt beneden ook al!

Afbeelding
Afbeelding

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:15

Wat een gedoe Elize!
Hopelijk kunnen ze nu wel reageren.


Vloerverwarming ligt bij ons ook!
Alleen daar wel een puntje van commentaar van onze kant.

We hadden al een keer aangegeven dat de kozijnen te laag/scheef stonden, voor is aangepast, achter niet.

Vorige week met opendag nog een keer aangegeven. Gister gaan kijken, is er nog steeds niks mee gedaan :x

Weet niet of het heel duidelijk is op de foto.
Voor kozijn heeft 3 cm vanaf de ruwe vloer tot onderste randje van het kozijn.
Achter kozijn, hier onderop de foto, heeft aan de linkerkant slechts 1 cm, rechts ruim 2...
Als ze beton gaan storten boven op de verwarmingsbuizen kunnen ze dit echt niet meer corrigeren aangezien ze ook over een randje kozijn gaan storten. Plus dat je dit verschil gewoon echt gaat zien (en we mogelijk in de problemen komen met de tegel die er ook nog bovenop moet)
Afbeelding

Gister dus maar een mailgestuurd. Ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen...
Wij hebben het echt al ruim voor het metselen gemeld, toen konden ze nog stellen. Maar ook als je noet wekelijks gaat kijken moet je er toch op kunnen vertrouwen dat ze zoiets "simpels" toch gewoon goed doen?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:15

Wij kunnen niet eens wekelijks kijken. Er is hier 1 kijkdag en tussentijds mag je niet op de bouwplaats (illegale bezoeken daar gelaten maar dat durf ik niet :') ). Ze moeten het gewoon netjes doen, en zeker als je er al iets van gezegd hebt gewoon corrigeren!