Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:14

Super mooie woning hierboven! Leuk eens iets anders dan altijd standaard.

Bij ons komen ze stucken binnenkort. Buitenkant is klaar, na het stucken beginnen we alweer met het tegelen... Zo spannend! Vloer verwarming zit er in, elektra,... Kan niet wachten tot ze bv de keuken komen zetten.

Afbeelding
Afbeelding

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:11

Mijn partner en ik hebben allebei een bouwkundige achtergrond. We hebben het zelf ontworpen en een architect in de armen genomen voor de het maken van de benodigde tekeningen, toetsing bouwbesluit ed tbv de bouwaanvraag.
En toen idd laten bouwen. Ik vind het allemaal wel mee vallen, maargoed we hebben achtergrond kennis ook wel echt een hele fijne aannemer die erg nauwkeurig is. Installateur weet ook wat hij doet en heeft ervaring met domotica en energie neutraal bouwen.
Wat betreft de bouw eigenlijk 0.0 rare bijzondere dingen gehad. De aankoop van de kavel had meer voeten in aarde.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:46

IMANDRA schreef:
Laux schreef:
Hey wat een leuk topic! :D Mooi om de verschillende tips en processen te lezen!

Mijn vriend en ik zijn ook druk bezig met een nieuwbouwhuis. Ik hoop dat de schop bijna in de grond gaat, maar met de aankomende vorst verwacht ik dat dat nog wel eventjes gaat duren. De oplevering is naar verwachting in Q1 2022 en de keuken en het sanitair is al uitgezocht, superleuk! :)


Heeeey je hebt eenzelfde planning haha! Wij hebben het sanitair nog niet uitgezocht, maar morgen krijgen we een update dus verwacht dat we het dan gaan horen.

Zo spannend *\o/*

Heeft hier iemand trouwens ook een interieurstylist ingehuurd om te helpen met de inrichting/vloer/muren etc? Ben een beetje aan het twijfelen of ik dat wil doen, om zeg maar te helpen om mijn ideeen / smaak mooi neer te zetten tov de ruimtes.

Ja wij! We hebben foto’s aangeleverd van meubelstukken die meeverhuizen, een pinterest-bord gemaakt welke sfeer ons aanspreekt en op basis daarvan hebben we samen met de styliste de kleuren & behangen uitgekozen en de raambekleding. Echt superleuke combinaties, het past bij ons en toch zouden we het zelf niet zo gauw hebben bedacht. Foto van het eindresultaat deel ik tzt :D

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:09

Noeps schreef:
Ja wij! We hebben foto’s aangeleverd van meubelstukken die meeverhuizen, een pinterest-bord gemaakt welke sfeer ons aanspreekt en op basis daarvan hebben we samen met de styliste de kleuren & behangen uitgekozen en de raambekleding. Echt superleuke combinaties, het past bij ons en toch zouden we het zelf niet zo gauw hebben bedacht. Foto van het eindresultaat deel ik tzt :D


Ah wat tof, ben benieuwd! Wij hebben inmiddels ook iemand ingeschakeld. We hebben haar best een vrije hand gegeven (aka alle meubels mogen nieuw behalve de tv haha, maar wel bij intakegesprek voorkeuren aangegeven en een zeer uitgebreid Pinterest bord) dus ben heel benieuwd!

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:02

Hier kregen we zojuist een dikke tegenvaller in de mail -O- Via de algemene nieuwsbrief maakten ze bekend dat ons huis vertraagd is van Q1 naar Q3. Dat is nogal een verschil. Ze willen nog wel alles opleveren in Q1, maar dat lijkt me nogal sterk en daar zullen waarschijnlijk ook wel stiekem wat kwartaaltjes bij opgeteld worden.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 17:48

Zo heeee wat balen. Dat is ook een serieuze vertraging! Maar hoe kunnen ze dan alles alsnog in q1 opleveren?

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:52

Ja dat is een goeie, vraag ik mij ook af :')

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:26

Zo’n vertraging is wel enorm balen zeg. En bijzonder van de oplevering dan.


Wij hebben afgelopen donderdag dan eindelijk de opleverdatum gekregen. Dinsdag 20 april is het zover! Alle leveranciers zijn ingepland en de verhuisdatum staat vast. Nu wordt het echt :D.

xMarlissa
Berichten: 61
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Hiero

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:15

Balen zeg van de vertraging! Bij ons lijkt het juist eerder klaar, q2 is nu de planning. Heel spannend, want we zijn nog nooit binnen geweest :')

Vloer zijn we redelijk uit, keuken ook maar muren etc bedenken is toch wel erg lastig! Zat al een beetje te zoeken naar interieurstylist maar ik heb dan geen idee wie ik dan wil benaderen van alle namen op google. Iemand nog tips?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:48

Vertraging is altijd ****; maar na maanden van prullen en treuzelen zijn wij eindelijk bijna rond ....

Alvast een sneak peak van de badkamer ... Het was het wel waard!

Afbeelding

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:16

Mooi! Lekker licht en ruim zeg.


Marlissa, in welke regio zoek je iemand? Wij zijn in Groningen goed geholpen, maar als je in Limburg woont heb je daar niet veel aan :’).

Nu de opleverdatum bekend is kunnen we eindelijk los! Vloer voor boven besteld, eetkamerstoelen besteld, reeds bestelde behang opgehaald bij de stylist, een aantal (grote) lampen gekocht.. onze woonkamer staat inmiddels aardig vol, haha.

De planning loopt zo waarlijk lekker. De dag na de oplevering beginnen ze met de badkamer, de bestrating/tuin en wordt de waterontharder geïnstalleerd. En fijn dat waarschijnlijk per 21/4 de winkels weer gewoon open gaan. Dan wordt even snel iets ophalen bij de bouwmarkt weer een stuk makkelijker.

xMarlissa
Berichten: 61
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Hiero

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:20

Mooie badkamer zeg Belsje!

Noeps, omgeving is zuid holland, in de buurt van delft. Strakke planning hebben jullie voor de eerste dagen!

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:05

xMarlissa schreef:
Mooie badkamer zeg Belsje!

Noeps, omgeving is zuid holland, in de buurt van delft. Strakke planning hebben jullie voor de eerste dagen!


Het Heerenhuys in Wateringen!
Heb daar m’n nieuwe meubels gekocht en ze heeft super meegedacht met de kleuren en stoffen! Ben er echt heel blij mee!

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:06


Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:07

https://meubelslaaphuys.nl/
Heeft ook een interieurstyliste, maar in Wateringen waren de meubels meer mijn smaak! En vond de prijs meevallen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:09

Invisible schreef:

Oef, die hebben mooie spullen <3. Ik vind zulke kussens ook echt te gaaf. Maar ik kan beter wachten tot we verhuisd zijn voordat ik losga met de accessoires.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:29

Ik kom nu pas dit topic tegen!

Ik heb samen met mijn vriend de mazzel gehad ingeloot te worden voor een sociale koop nieuwbouwwoning in Hoef en Haag. :)

We zijn nog in het begin. Hebben wel al een keuken uitgezocht en de badkamer zijn we mee bezig. Onze badkamer is helaas echt een rot ruimte en de aannemer is niet flexibel kwa indeling dus die willen we misschien extern doen. We hebben helaas een schuine muur.

Ik kom graag meelezen! Verwachte start van de bouw is september dit jaar. :)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:32

Oh wat leuk! Veel plezier, de tijd vliegt!

Wij hebben gisteren gehoord dat de eerste kijkdag eind april is, dus dan kunnen we al iets gaan bekijken! Nu zou de vloer er al liggen, misschien al een start gemaakt aan de muren tegen die tijd *\o/*

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:08

IMANDRA schreef:
Oh wat leuk! Veel plezier, de tijd vliegt!

Wij hebben gisteren gehoord dat de eerste kijkdag eind april is, dus dan kunnen we al iets gaan bekijken! Nu zou de vloer er al liggen, misschien al een start gemaakt aan de muren tegen die tijd *\o/*


O wat leuk! Ja ze mogen van mij wel gaan beginnen met bouwen. Wij gaan volgende week vrijdag met een externe partij eens kijken naar de badkamer mogelijkheden. Wij willen het toilet en de douche graag omdraaien. Dat vond de aannemer te moeilijk (echt belachelijk). Ben benieuwd hoeveel dat kost. Had dat namelijk niet zo extra begroot.

Ik ga even wat pagina's terug lezen om te kijken waar iedereen een huis heeft gekocht. Ons huisje is niet zo groot. Starters tussenwoning. Maar heel blij met deze mazzel. In de bestaande markt niet gelukt om een huis te kopen, ondanks ons overbieden.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:12

Oh moet je dan na de bouw dat nog omdraaien? Gezien de aannemer het niet wil doen en de aansluitingen dus op de standaard plek komen?

En het is een goede start hoor, ondanks de grootte! Goede manier om vermogen op te bouwen, naar verwachting gaan de huizenprijzen met zo'n 2-5% per jaar nog verder stijgen de komende jaren :j.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:17

Gefeliciteerd Yipee! Toilet en douche omdraaien kon bij ons ook niet volgens de aannemer. Net als inbouwkranen, spotjes in het plafond, een nisje met spotje in de muur boven het toilet, ... noem maar op. Wij laten de badkamer en het toilet daarom casco opleveren. Uiteindelijk hebben we het toilet wel op de oorspronkelijke plek laten staan, omdat hij dan pal tegenover de deur zit en dat vonden we toch met meest logisch.

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:45

De machine om te boren staat al klaar ( bodemwarmtepomp). Deze week zou de officiële eerste paal de grond in gaan. Dus eindelijk zijn ze nu dan ook echt begonnen.

Toch raar hoor, sinds we bij de notaris zijn geweest een paar maanden terug , gaat eigenlijk alles een beetje langs je heen. Hebben jullie dat ook?

Mede ook door covid natuurlijk. Ook spontaan naar interieurwinkels gaan om wat inspiratie op te doen bijvoorbeeld is er ook niet meer bij. Alles op afspraak helaas. ( kan natuurlijk ook,maar blijft toch anders)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:54

Ja, en ik heb nog steeds het gevoel dat we het huis van de Sims aan het inrichten zijn. Alles wat we het afgelopen 1,5 jaar hebben gekocht, hebben we nog niet in het echt teruggezien of überhaupt in het echt gezien. Straks valt de combinatie van alle aankopen enorm tegen ofzo :Y)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 00:02

Noeps schreef:
Ja, en ik heb nog steeds het gevoel dat we het huis van de Sims aan het inrichten zijn. Alles wat we het afgelopen 1,5 jaar hebben gekocht, hebben we nog niet in het echt teruggezien of überhaupt in het echt gezien. Straks valt de combinatie van alle aankopen enorm tegen ofzo :Y)


Oh je beschrijft precies mijn gevoel haha! Het voelt zo onwerkelijk allemaal nog.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:16

Noeps schreef:
Gefeliciteerd Yipee! Toilet en douche omdraaien kon bij ons ook niet volgens de aannemer. Net als inbouwkranen, spotjes in het plafond, een nisje met spotje in de muur boven het toilet, ... noem maar op. Wij laten de badkamer en het toilet daarom casco opleveren. Uiteindelijk hebben we het toilet wel op de oorspronkelijke plek laten staan, omdat hij dan pal tegenover de deur zit en dat vonden we toch met meest logisch.


Ja onze badkamer is helaas gewoon helemaal onlogisch dus zonder dakkapel is het omdraaien van het toilet en de douche de enige optie in mijn ogen. We zijn ook aan het kijken met een paar mensen om zelf een dakkapel te plaatsen. Helaas is het aan de voorkant, dus daar moeten we wel een vergunning voor hebben en daar heb ik een hard hoofd in.

Ik vind het inderdaad ook een gek idee dat we allemaal dingen kopen en uitzoeken maar het echt nog wel lang gaat duren voordat we de combinatie gaan zien. Maar het is ook wel weer fijn dat je kunt kiezen ieder geval. :)

Op zich is corona in deze wachttijd op je huis ook wel fijn. Je kan beter sparen. :p