Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:36

lukka63 schreef:
Even een vraag ik was van de week met vriendin in haar huis in aanbouw om leidingwerk te controleren.
Zij krijgen ramen met ventilatieroosters dat verbaasd me met bouwen onder de bengnorm.
Wij hebben tripleglas en een wtw.
Hoe is dat bij jullie?


Ws heb je niet volledig mechanische geventileerd. Er zal dan toch op een manier frisse lucht in je huis moeten komen.
Ik weet niet hoe streng de norm nu is. Wij zijn toen verder gegaan dan de norm hebben volledig mechanisch geventileerd en dus ook geen roosters. Ook trippel glas met speciale coating voornamelijk tegen de warmte.

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:03

Hoi allemaal, ik ben ook aan het wachten op mijn nieuwbouw appartement. Ik vroeg me dus af hoe mensen de muren doen in nieuwbouwhuizen. Echt gaatjes vullen, voorstrijk en dan verf? Of werkt overschilderbaar behang ook?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:57

Hoe worden de muren opgeleverd? Behangklaar of verfklaar?

De meeste huizen worden volgens mij behangklaar opgeleverd. Dan kun je stucen of renovlies (behang) kiezen, dan kun je daarna sauzen in de door jou gewenste kleur.

paars

Berichten: 5563
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 00:13

Bij mij worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Ik laat ze door de bouw stucen voor de oplevering.

De VVE gaat binnenkort voor het eerst vergaderen. Het komt echt wel weer dichterbij nu. Leuk! Zit iemand van jullie mss in een VVE bestuur en hoe is dat? Heel druk? Veel gedoe?

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 18:52

Ryder schreef:
Hoe worden de muren opgeleverd? Behangklaar of verfklaar?

De meeste huizen worden volgens mij behangklaar opgeleverd. Dan kun je stucen of renovlies (behang) kiezen, dan kun je daarna sauzen in de door jou gewenste kleur.


Ik denk gewoon behangklaar, het is sociale huur en heb nog niet binnen mogen kijken, dat is hopelijk snel. :')
In mei is de verwachte oplevering.
Dus alle (budget) tips zijn welkom. :D

paars

Berichten: 5563
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 15:09

Dat is snel! Bij praxis sommige verf 2+1 gratis!

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:22

Yeah! Wij hebben een definitieve opleverdatum! 19 April

paars

Berichten: 5563
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:55

Wat goed!! Alles al voorbereid en iedereen in de startblokken :D

Waterontharder wordt even niks…volgens de bouw raak ik dan de garantie op de boiler kwijt -O- . Die is afgesteld voor water tussen 3 en 8 Dh. Nu kan de waterontharder daar ook op worden ingesteld maar je zal altijd zien als er toch iets mee is dan wijzen ze naar die ontharder. Balen. Leek me zo heerlijk!

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:09

jooproo schreef:
Yeah! Wij hebben een definitieve opleverdatum! 19 April


*\o/* Dat is al vrij snel.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:15

Iedereen zeker in de startblokken! Tuin ingepland, keuken ingepland, trapbekleder ingepland. En de familie/vrienden gaan nu gespamd worden om te komen helpen. 24 juni gaan we echt over en komt de verhuisservice, dus 2 maanden om alles klaar te maken. 30 juni moeten we ons huidige huis uit, dus dat moet allemaal lukken.
Waterontharder wil ik graag ook nog gaan regelen, maar ik wil eerst eens kijken of we dat zelf kunnen plaatsen. Ook beetje afhankelijk waar de hoofdleiding binnenkomt en waar de afvoer zit. Dus toch echt even afwachten.

Is heel snel gegaan. Ze zijn in september gestart met bouwen, en dus met 8 maanden totaal 31 huizen gebouwd en opgeleverd (wij zijn het allerlaatste huis dat ze opleveren in dit project). Eigenlijk nagenoeg alles volgens planning gegaan, want vooraf was de planning op zijn allervroegst als alles mee zat eind maart. En het is prefab, dus dan zit er wel een goede vaart in. Ook net op tijd alles ondertekend, net voor de oorlog in Oekraïne, want prijsstijgingen worden niet aan ons doorberekend, en die waren er wel flink zei de bouwer/projectontwikkelaar

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:33

Heeft iemand een tip voor een ondervloer voor laminaat? Appartement heeft vloerverwarming, maar ik moet rekening houden met de dB.. moet totaal 10dB tegenhouden volgens mij.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:18

Meliaforever schreef:
Heeft iemand een tip voor een ondervloer voor laminaat? Appartement heeft vloerverwarming, maar ik moet rekening houden met de dB.. moet totaal 10dB tegenhouden volgens mij.



Ondervloer subliem of heatfoil 10db en geschikt voor laminaat.

paars

Berichten: 5563
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:42

Meliaforever schreef:
Heeft iemand een tip voor een ondervloer voor laminaat? Appartement heeft vloerverwarming, maar ik moet rekening houden met de dB.. moet totaal 10dB tegenhouden volgens mij.

Hangt ook van de dekvloer af. Als deze zwevend is dan is extra geluidsisolatie niet nodig. Zie: https://deeik.nl/de-onwetendheid-van-de ... partement/

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:06

Even een vraagje. Wij hebben een nieuwe nota ontvangen met als omschrijving waterdicht maken van dak. Dus wij zijn vanmorgen enthousiast naar de woning gegaan om te kijken hoe het er met dakpannen uit zou zien. Nu blijkt dus dat de dakpannen er nog helemaal niet op liggen. Mis ik iets of kunnen we aangeven dat we de nota nog niet betalen tot de dakpannen erop liggen?

Verder begint het echt vorm te krijgen. Erg leuk om te zien. Ook de wijk zelf wordt meer aangelegd met wegen, groen, etc.

Hoe vordert het bij jullie?

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:50

snuffie123 schreef:
Even een vraagje. Wij hebben een nieuwe nota ontvangen met als omschrijving waterdicht maken van dak. Dus wij zijn vanmorgen enthousiast naar de woning gegaan om te kijken hoe het er met dakpannen uit zou zien. Nu blijkt dus dat de dakpannen er nog helemaal niet op liggen. Mis ik iets of kunnen we aangeven dat we de nota nog niet betalen tot de dakpannen erop liggen?

Verder begint het echt vorm te krijgen. Erg leuk om te zien. Ook de wijk zelf wordt meer aangelegd met wegen, groen, etc.

Hoe vordert het bij jullie?


Het ligt eraan wat waterdicht is. Dakpannen is tegenwoordig ook vaak de afwerking, terwijl het dak eronder al wel waterdicht is (dakpannen zorgen er dan voor dat dit de komende 20+ jaar zo blijft). Tenminste, bij ons zat het dak er wel op zonder pannen en zeiden ze op de kijkdag dat het dak al wel waterdicht was maar de (geïntegreerde zonnepaneel-)pannen nog geplaatst moesten worden.
Natuurlijk kun je altijd de bouwer berichten, bij ons is dat heel laagdrempelig.

Wij hebben vorige week de voorschouw gehad. 19 April is de oplevering! Bij de voorschouw was nog niet alles helemaal af (1 groep gaf kortsluiting waardoor die eruit vloog, omvormer moesten ze nog plaatsen) en totaal nog 32 andere puntjes, vooral klein die ze moesten oplossen. Erg spannend, want het klussen kan vanaf 19 April beginnen :). Half juni komt de keuken, dan willen we alle muren en vloeren gedaan hebben (doen we zelf). Hovenier komt tuin opmeten en uiterlijk eind mei plaatsen. Dus wordt een drukke tijd straks! Gelukkig vanaf 1 mei 4 weken vrij. 24 juni gaan we over, dus in 2 maanden moet het lukken!

paars

Berichten: 5563
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:24

Spannend allemaal! Qua nota, ik betaal ze gewoon maar meteen, komt voor mij niet op een week, als de voortgang er maar is.

Hier van de week de eerste VVE vergadering gehad. Weer een stapje dichterbij. Nog 3 weken: dan een inmeetmoment. Heel benieuwd!

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:22

Het dak ligt er al sinds januari zo bij. Sinds een week of 2 hebben ze de dakpannen er in stapeltjes op liggen. Dat is juist het vreemde. Er gebeurd dus al 2 weken niets en nu opeens de nota.

Wij vallen onder Woningborg. Als ik op hun site kijk, dan zie ik het volgende staan:

Het dak van de woning kan als waterdicht worden beschouwd als

- de dakpannen zijn gelegd, inclusief nokvorsten en hoekpannen
- de eventuele dakkapel en/of het dakraam is aangebracht en voorzien van beglazing, dakbedekking, lood
- de schoorsteen is aangebracht met afdekplaat (indien voorzien)
- de bitumineuze, kunststof of andersoortige dakbedekking is aangebracht én de dakrandafwerking
- de goten zijn aangebracht


En dat is bij ons dus gewoon echt nog niet het geval. Maar ik twijfel wel of ik het ga aangeven. Aan de ene kant vind ik het vreemd dat ze het in rekening brengen, terwijl het nog niet klaar is. Maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje pietluttig gedoe...

Fijn dat het zo snel wordt opgeleverd Jooproo! Spannende tijd lijkt me. En inderdaad straks druk, zeker als je de vloer en muren zelf gaat doen. Wat komt er bij jullie op de vloeren?

Dat klinkt vroeg om met de VVE al een vergadering te hebben paars. Is dat normaal? Wij hebben straks ook een VVE, maar daar heb ik nog niets over gehoord. Hoe lang duurt het voor jullie nog voor de oplevering?

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:31

Wij gaan zelf klik-pvc leggen. Gaat eigenlijk op dezelfde manier als kliklaminaat, en daar hebben we (en de halve familie) al best wat vloertjes van gelegd. Ook hoef je bij klik pvc niet te egaliseren, omdat de ondervloer (in ons geval zit dit vast aan de pvc) kleine oneffenheden opvangt. Is zeker spannend als het dichterbij komt! Moet nog t/m koningsdag werken, en dan 4 weken vrij om zoveel mogelijk te doen

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:38

jooproo schreef:
Wij gaan zelf klik-pvc leggen. Gaat eigenlijk op dezelfde manier als kliklaminaat, en daar hebben we (en de halve familie) al best wat vloertjes van gelegd. Ook hoef je bij klik pvc niet te egaliseren, omdat de ondervloer (in ons geval zit dit vast aan de pvc) kleine oneffenheden opvangt. Is zeker spannend als het dichterbij komt! Moet nog t/m koningsdag werken, en dan 4 weken vrij om zoveel mogelijk te doen



Hebben jullie moduleo?? Wij willen ook graag click pvc, alleen zijn al 2 jaar aan het dubben over de kleur..

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:07

Nee, van de praxis. Wij gaan voor deze kleur:https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/vloeren/pvc-vloeren/decomode-pvc-vloer-dynamic-almond-oak-5mm-2-196-m2/10075244

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:42

jooproo schreef:
Nee, van de praxis. Wij gaan voor deze kleur:https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/vloeren/pvc-vloeren/decomode-pvc-vloer-dynamic-almond-oak-5mm-2-196-m2/10075244



Mooi!

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:30

Leuk! En mooie kleur vloer. Veel succes alvast!

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:13

snuffie123 schreef:
Even een vraagje. Wij hebben een nieuwe nota ontvangen met als omschrijving waterdicht maken van dak. Dus wij zijn vanmorgen enthousiast naar de woning gegaan om te kijken hoe het er met dakpannen uit zou zien. Nu blijkt dus dat de dakpannen er nog helemaal niet op liggen. Mis ik iets of kunnen we aangeven dat we de nota nog niet betalen tot de dakpannen erop liggen?

Verder begint het echt vorm te krijgen. Erg leuk om te zien. Ook de wijk zelf wordt meer aangelegd met wegen, groen, etc.

Hoe vordert het bij jullie?


Kleine technische toelichting, de pannen op een dak behoren niet tot de waterdichte laag op je dak. Pannen voeren het grootste gros van het water af. De waterkerende laag van je opbouw moet je zoeken in de buitenste folielaag van je dakpakket en zit vaak op je isolatie en onder eventuele panlatten waar de pannen op gelegd worden.

Mijn tip, niet betalen tot je hebt wat afgesproken is of dat ze je daar een duidelijk beeld over verschaffen. Het is geen gezeur je hebt gezamenlijke afspraken gemaakt, je hoeft je niet zomaar aan te passen tov die afspraken. Hij brengt jou nu in deze situatie, niet omdat jij iets niet goed gedaan zou hebben.
Wij hebben nu ruim een jaar na oplevering nog steeds dingen open staan omdat ze gewoon niet goed opgelost worden. Welliswaar aan de installatie kant maar toch.

paars

Berichten: 5563
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:30

Mbt vve: duurde mij al te lang…schijnt sowieso een paar maanden voor oplevering te worden opgericht. Ik denk bij ons een maand of 6 tevoren. Moeten toch een hoop dingen worden geregeld en er is weliswaar een vve beheer in de arm genomen door de bouwer, maar er komt straks een hoop op de nieuwe bewoners af als ze gaan opleveren dus beter dan wat eerder die vve “in de verf zetten”.

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:01

Weten jullie een fijne site/app waar je zo'n plattegrond van je huis kan maken? Geeft alvast een beetje voorpret. :') Vorige week mocht ik voor het eerst kijken.

Zoiets bedoel ik:

Afbeelding

En wat foto's van het huis
Balkon (en uitzicht)
Afbeelding

Keuken die ik nog iets uit ga bouwen
Afbeelding

Woonkamer vanaf de keuken
Afbeelding

En de wc.

Afbeelding