Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:44

Lastig dat ze geen bouwprojecten mogen noemen waar ze specifieke stenen gebruikt hebben!
Ik zou in deze situatie denk ik opzoek gaan naar recent gebouwde projecten en daar kijken welke stenen je mooi vind. Een foto van maken en deze aan de bedrijven laten zien.
Het kost alleen wel veel tijd als er niet zoveel nieuwbouw in de buurt staat..

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:55

Wij hebben rondgekeken bij een bedrijf, wat moois gezien, toevallig had ie daar een stukje gevoegd van op een bord en anders hadden ze dat wel willen maken begreep ik. Ook kregen we een paar huizen in de buurt door waar we konden kijken.
Eerst hadden we wat anders uitgezocht, maar die waren niet meer leverbaar helaas. Werd allemaal super netjes opgelost door het desbetreffende bedrijf :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:18

Goldie, zo wilden wij het inderdaad ook. We hebben een paar mooie voorbeeldjes gezien, maar doordat wij een genuanceerde steen willen kan het zo dat een voorbeeldje veel drukker aandoet dan het in het echt is. Of juist andersom dat er in het voorbeeld minder kleurnuance zit dan in het echt. Dus voor we kiezen willen we toch echt een huis zien met die steen.

Nanna schreef:
Lastig dat ze geen bouwprojecten mogen noemen waar ze specifieke stenen gebruikt hebben!
Ik zou in deze situatie denk ik opzoek gaan naar recent gebouwde projecten en daar kijken welke stenen je mooi vind. Een foto van maken en deze aan de bedrijven laten zien.
Het kost alleen wel veel tijd als er niet zoveel nieuwbouw in de buurt staat..


Ik vrees dat we dit zullen moeten gaan doen. Helemaal vervelend is het dat wij een geel genuanceerde getrommelde steen willen en dat veel nieuwbouw juist met donkerrood gebouwd wordt :')

Dit is een beetje wat we willen qua steen:
http://www.berylhouse.nl/html/m31.html

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:11

Wij hebben fundering!

We mochten gaan kijken bij de fabriek waar ze ons huis aan het maken zijn: houtskeletbouw. Heel leuk om te zien. Over 2 weken komen ze het plaatsen. Dan zou het casco er in een aantal dagen moeten staan. Lijkt me heel leuk om te zien.
@ Delphi, ook de buitenkant (in ons geval hout: Platowood, te krijgen in vele kleuren) hebben wij met virtual reality uitgekozen. Onze architect had ongeveer 20 combinaties (ieder van 2 kleuren) in VR klaargezet waar wij dan aan alle kanten om- en doorheen konden lopen. Dan krijg je wel echt een goed beeld. We zijn eerst bij de groothandel geweest, die had vlakken Platowood staan. Daar hebben we een voorselectie gemaakt. Kan me voorstellen dat dat met steen ook kan.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:26

Ik dacht dat jullie ook zelf gingen bouwen, maar even terug gelezen. In eigen beheer, zie ik :) Heb je ergens een voorbeeld van hoe jullie huis gaat worden? (evt.via pb)
Gaaf hoor, dan gaat het ineens snel zo. Ben erg benieuwd hoe het wordt!
Wel cool dat VR, zo hip is onze architect niet maarja als ik kijk wat onze architect heeft gekost hoor je mij nergens over klagen :D

Hier hopen we over 2 weken voor de 3e en laatste keer te kunnen betonnen en dan is de fundering af. Vandaag zijn we bezig met de balkenbroodjesvloer, laatste blokken op maat zagen. Daarna gaat m'n vriend beginnen aan het houten skelet :)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:35

Wij hebben vandaag de sleutel gekregen :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:47

*\%/* gefeliciteerd *\%/*

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:23

Wij hebben vandaag de laatse laag beton gestort voor de fundatie! *\o/*
Afbeelding
Dan kunnen we gaan beginnen aan het houten skelet.
Maar morgen eerst een dagje sauna, dat hebben we wel verdiend :D

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:19

Mag ik mij hier ook melden? :o

Ik heb een nieuwbouw woning gekocht in een projectsetting, dus niet zo 'stoer' als een aantal hier welke alles zelf regelen en kunnen uitdenken. Maar voor mij is deze aanpak ook wel even uitdagend genoeg O:)

Helaas heb ik nogal 'gedoe' met de aannemer en de projectontwikkelaar omtrent het verduurzamen van de woning vooraf aan de bouw, maar helaas werken ze nogal tegen in dit proces ipv mee. Dus ik zal dit waarschijnlijk toch na afronding van de bouw op mijn lijstje moeten zetten, dat gevoel krijg ik steeds meer in elk geval.

Ik lees graag mee voor tips en trucs in dit gehele proces als jullie het goed vinden :)

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:11

jipje_niekje schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :o

Ik heb een nieuwbouw woning gekocht in een projectsetting, dus niet zo 'stoer' als een aantal hier welke alles zelf regelen en kunnen uitdenken. Maar voor mij is deze aanpak ook wel even uitdagend genoeg O:)

Helaas heb ik nogal 'gedoe' met de aannemer en de projectontwikkelaar omtrent het verduurzamen van de woning vooraf aan de bouw, maar helaas werken ze nogal tegen in dit proces ipv mee. Dus ik zal dit waarschijnlijk toch na afronding van de bouw op mijn lijstje moeten zetten, dat gevoel krijg ik steeds meer in elk geval.

Ik lees graag mee voor tips en trucs in dit gehele proces als jullie het goed vinden :)


Ik vind het echt super tof dat je dat huis hebt gekocht! Gaat ongetwijfeld prachtig worden!

Hoe het hier is gelopen weet je, maar als je meer wil weten let me know :D

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:34

Leuk jipje_niekje!

Wij hebben de financiering en bouwvergunning rond! :D Nu hopen dat we op een manier eerder stroom kunnen krijgen zodat we volgende maand kunnen beginnen.

Zal eens een keer foto's plaatsen van ons project :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:15

Eventueel een aggregaat?

Leuk ben benieuwd naar jullie project!

Hier ligt de grond sinds vandaag weer om de fundering. Hoop meer ruimte op de kavel weer en geen last meer van ons loopgraaf, dat geklauter steeds.. Al had onze kat de tijd van z'n leven, die was elke dag loopgravenoorlogje aan het spelen :')

Gefeliciteerd met je aankoop jipje_niekje *\o/*

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:41

Onze woning is rechts op de foto:

Afbeelding
Voorgevel

Afbeelding
Benedenverdieping

Afbeelding
Boven, met 3 slaapkamers en een werkkamer.

De zolder is gewoon leeg :)

Afbeelding
Keuken.

Verder komen er 24 zonnepanelen op het dak. Krijgen we een zonneboiler, warmtepomp en waterontharder :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:45

Zo te zien zijn jullie prima geslaagd qua ontwerp voor jullie 2 onder 1 kap woning :j leuk om te zien dat beneden vrijwel gelijk is, maar boven zie je best wel wat verschillen :j Huis wordt van buiten gewoon metselwerk?
Mooi zo je keuken, dat hout erop is erg gaaf :D

Waterontharder? Heeft dat met kalk te maken ofzo? Wij hebbben hier bijna geen kalk in het water in ieder geval :)
Lekker bezig verder ook met de zonnepannelen etc :j

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:51

Thanks! Ja boven hebben we flink verschillend. Wij hoeven niet zulke grote slaapkamers haha.
Waterontharder is inderdaad tegen kalk. Hier zit ontzettend veel kalk in water.
Buiten wordt inderdaad metselwerk. Een redelijk donkere steen.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:23

Zit er gaaf uit Lindor!

En iedereen die net een nieuwe woning gekocht heeft: gefeliciteerd!

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat 20 september ons huis opgeleverd wordt. :D

Afbeelding

Het wachten duurt lang... :D

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:02

Ohhh gaaf! Hier is het nog steeds wachten op de vergunning. Vandaag wel al de dakpannen en gevelstenen uitgezocht.

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:47

@Lindor32: Wat een gaaf huis ook van jullie!!! Mag ik vragen wat voor warmtepomp jullie krijgen in jullie woning en wie jullie heeft geholpen bij de zoektocht hierin? :)
@Milatje: Ooh, spannend dat laatste stukje tot de oplevering! Hopelijk is alles ook echt helemaal naar wens dan en kunnen jullie binnen verder!

Ik heb gelukkig niet hoeven wachten op vergunningen, deze waren al rond voor de woningen in de verkoop werden gezet. Dat scheelt dan weer iets.

Ik heb inmiddels wel al een keuken uitgezocht en besteld en besloten om de badkamer en beide toiletten casco op te laten leveren. Dus voor nu is de druk er even af om verplicht nog tekeningen bij de aannemer te moeten aanleveren. Ik moet alleen nog wel bedenken wat voor binnendeuren ik wil en wat ik uiteindelijk van het meerwerk nu door de aannemer laat uitvoeren of wat ik later zelf nog doe. Echt bizar de prijzen welke voor meerwerk worden gerekend door de aannemer :roll:

Plaisir

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:10

Wat leuk een topic over nieuwbouw!

Ik heb sinds afgelopen maart samen met mijn vriend een stukje grond waar we op mogen gaan bouwen. Het is zo'n particulier opdrachtgeverschap project vanuit de gemeente en wij gaan samen met de buren 2 onder 1 kap bouwen. Mijn vriend werkt gelukkig in de bouw want ik vind het maar ingewikkeld. Ook vind ik eerlijk gezegd de offertes van de aannemers tegenvallen; hebben er al een liggen voor casco bouw voor 420.000 ( voor 1 woning). Vind de tekening van ons huis mooi hoor, maar hier schrok ik wel beetje van :o

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:18

Thanks jipje_niekje. Wij krijgen een luchtwarmtepomp van Alpha innotec. Onze installateur heeft ons hierbij geholpen.

Plaisir: 420000 voor een 2 onder 1 kap is echt heel veel! Weet natuurlijk niet in welke omgeving jij woont, maar wij betalen dat lang niet.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:20

Oh dat vind ik voor een 2 onder 1 kap wel heel veel! Hoeveel kuub is dan jullie huis?

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:27

Hai! Ik heb mij hier geloof ik een jaar geleden gemeld, toen we net onze nieuwe woning gekocht hadden. Het heeft erg lang geduurd voordat er eindelijk gebouwd mocht worden (het project heeft veel vertraging opgelopen door archeologische opgravingen en verontreinigde grond), maar er wordt eindelijk gebouwd. *\o/* De fundering ligt er inmiddels en er is ook al een muur te zien. De projectontwikkelaar schat dat de oplevering van de eerste huizen in het eerste kwartaal van 2019 plaatsvindt. We zullen zien.


Ons rijtje: Afbeelding


Elders op de bouwplaats: de muur van de eerste verdieping staat al.Afbeelding

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:04

Dat zou snel zijn, nog enkel wat muren die staan en eerste kwartaal 2019 :wow: Hier is de boel al wind- en waterdicht sinds mei en we hopen met de kerst de sleutel te krijgen. Ik geloof dat ze nu bezig zijn met vloeren leggen (de stenen dan, laminaat hopelijk als het vocht er wat meer uit is := ) Dit weekend nog maar eens kijken, dan zijn we in de buurt.

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:03

Belsje schreef:
Ik vind het een beetje "oogjes hebben".

Mijn praktijk zit vooral tegen de straat, de leefruimte en keuken zit beneden (achterkant is glas en in het zwarte zouden we nog op zoek gaan naar iets om wat lichtinval te forceren). Licht zou ook via de trap in de keuken naar binnen komen.
Boven zitten 3 slaapkamers en een badkamer, boven nog 2 slaapkamers en voorziening voor extra badkamer.

De inrit naast het huis heeft een erfdienstbaarheid, dus vandaar dat ik geen ramen aan die kant wilde. :)


Geen idee of je inmiddels al iets gevonden hebt maar voor die lichtdoorlatende muur misschien een idee: http://www.zospeum.com/

Plaisir

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:20

Delphi schreef:
Oh dat vind ik voor een 2 onder 1 kap wel heel veel! Hoeveel kuub is dan jullie huis?


Ja dat is wel behoorlijk veel hoor, 861m3. Gaan ook weer met de architect om tafel.


Lindor92 schreef:
Thanks jipje_niekje. Wij krijgen een luchtwarmtepomp van Alpha innotec. Onze installateur heeft ons hierbij geholpen.

Plaisir: 420000 voor een 2 onder 1 kap is echt heel veel! Weet natuurlijk niet in welke omgeving jij woont, maar wij betalen dat lang niet.


Wij gaan in West-Friesland (Noord-Holland) bouwen. Waar zijn jullie aan het bouwen?


Adamootje schreef:
Hai! Ik heb mij hier geloof ik een jaar geleden gemeld, toen we net onze nieuwe woning gekocht hadden. Het heeft erg lang geduurd voordat er eindelijk gebouwd mocht worden (het project heeft veel vertraging opgelopen door archeologische opgravingen en verontreinigde grond), maar er wordt eindelijk gebouwd. *\o/* De fundering ligt er inmiddels en er is ook al een muur te zien. De projectontwikkelaar schat dat de oplevering van de eerste huizen in het eerste kwartaal van 2019 plaatsvindt. We zullen zien.


Ons rijtje: [ [url=m/IRyOvG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Elders op de bouwplaats: de muur van de eerste verdieping staat al.[ [url=m/GJrD6B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat spannend! Kan me voorstellen dat het dan ineens snel gaat, na stagnatie.


Rebel_Jits schreef:
Dat zou snel zijn, nog enkel wat muren die staan en eerste kwartaal 2019 :wow: Hier is de boel al wind- en waterdicht sinds mei en we hopen met de kerst de sleutel te krijgen. Ik geloof dat ze nu bezig zijn met vloeren leggen (de stenen dan, laminaat hopelijk als het vocht er wat meer uit is := ) Dit weekend nog maar eens kijken, dan zijn we in de buurt.


Dat duurt wel al effe! Wordt jullie woning helemaal afgebouwd opgeleverd?