Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:54

Oh prachtig Noets dat gaat snel zeg!! Onvergelijkbaar zeg, en gewoon uit belangstelling; je bent snel aan het bouwen gegaan, bevalt het huidige huis toch niet zo? Het nieuwe ziet er wel schitterend uit zeg. Nog veel ruimte eromheen ook. Hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:07

Ons huidige huis bevalt heel goed hoor! Maar we wilden ooit, lateralswegrootzijn, nog eens zelf een huis (laten) bouwen en liefst in de wijk waar we nu wonen. Toen we nog aan het klussen waren, kwam dat ter sprake en toen zei de schilder: joh, schrijf je dan gewoon direct weer in voor een kavel, dan zie je het wel. Dus toen op de nieuwsbrief van de gemeente geabonneerd, klein jaar later op 10 kavels ingeschreven en exact een jaar na de verhuizing kregen we bericht dat we op kavel 1 van voorkeur waren ingeloot! Lateralswegrootzijn bleek ineens nú te zijn. Als we verhuizen hebben we precies drie jaar in dit huis gewoond.
De woonoppervlakte blijft ongeveer gelijk met wat we nu hebben (180m2), de kavel is wel bijna drie keer zo groot (1100m2 ipv 400) en vrij uitzicht voor en achter.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:03

Wat een goeie tip van die schilder! Niet geschoten is altijd mis. Laterisnu :+ fijn want feitelijk; hoe eerder hoe beter.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 18:52

Ik ga de rode letters weer negeren, het is hier stil! Ben ik de enige nog die wacht, of er is mss weinig te melden?

Het lijkt er hier op dat eind van het jaar wordt opgeleverd *\o/* . Fingers crossed.
En nu vraag ik me af: de opleveringskeuring van Eigen Huis, iedereen zegt: “doen!”… Bij een gewone woning met 3 verdiepingen kan ik me er echt wel iets bij voorstellen maar…hoeveel nut heeft dat bij een appartement met casco badkamer/keuken/toilet?
Iemand daar iets zinnigs over te zeggen?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:56

Ja, ik zou het zeker doen. Wij hadden het niet via VEH geregeld maar een zelfstandige ingeschakeld. Bij ons keek hij ook naar bvb beschadigingen op de ramen en deuren en naar de kwaliteit van het spacwerk.

Bij ons gaat het nu vlot, ze starten eerdaags met de productie van het dak en als alles goed loopt dan staat in week 46 het casco! De fundering is klaar.

Afbeelding
Dit was een week geleden, afgelopen maandag is ook aan de laatste zijde de isolatie aangebracht. En er was zoveel regen gevallen dat we dus een slotgracht hebben :D


We hebben alles rondom de badkamer en toilet nu definitief. Elektra moeten we nog een paar kleine dingen aan aanpassen en dan is ook dat helemaal rond. Binnenkort kijken voor een trap, en zo zullen er nog wel legio dingen volgen. De grootste beslissingen zijn in ieder geval genomen.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:51

Een slotgracht! Tja dat hoort hè bij jullie eigen kasteel Noeps :-) ! Er zit veel minder tijd tussen kiezen en bouwen en dat lijkt me ook prettig.

Trap uitzoeken, leuk! Heb ik hier paar jaar geleden ook gedaan. Gekozen voor een muizentrap. Komt jullie trap in de woonkamer of in de hal?

Hier de keuzes al zo lang gegleden gemaakt dat ik bijna zou vergeten hoe het er ook alweer uit komt te zien…heb van de meeste dingen al wel staaltjes gelukkig.

Dank voor je ervaring mbt mee laten lopen van iemand. De kosten zijn niet mega, dat maakt de keus ook niet heel ingewikkeld. Mss gewoon doen denkend: better safe than sorry.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:01

Hoe lang geleden is bij jou de bouw gestart?

Afbeelding
De hekken waren omgewaaid dus we konden op een weekenddag de kavel op. Ze pakken lekker door! Rechts komt de berging/carport en in het linker gat de regenwateropslag. Daar komt een tank van 5000 liter in. Die wordt aangesloten op de toiletten, wasmachine en buitenkraan. Ik ben heel benieuwd hoe hoog (of laag) ons drinkwaterverbruik straks is!

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 01:12

Wat goed zeg, een regenwateropslag! Groot wordt het als ik je op het perceel zie staan. Zijn jullie als eerste daar aan het bouwen?

Bij mij zijn ze gestart met slopen van wat er eerst stond in november en in december zijn de grote vaten en slangen in de grond geplaatst voor de warmte-koude-opslag….in 2021 8-) . Geduld wordt op de proef gesteld.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:03

Dat is echt wel een flinke periode zeg. Hadden ze zoveel werkbare dagen staan en nodig? En heb je ook al die tijd dubbele lasten?

Wij zijn niet de eerste in de rij, de buren van de buren wonen er al. Aan de voor- en achterkant komen geen woningen, waarbij aan de voorkant van het huis een zonnepark ligt. Je kunt het op de foto ook een beetje zien. Er zitten nog twee sloten en een doorgaande weg ertussen. We zitten aan de rand van de wijk en dit is echt het meest ruimtelijke straatje <3.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:35

Oh ha ik zie het nu idd op de foto! Daar heb je qua uitzicht denk ik geen last van, zeker als er straks meer groen komt? Heerlijk vrij uitzicht!

Het aantal werkbare dagen voor het project is 360. Die hebben ze door deze tegenslag met de trafo ook echt nodig. Enfin het komt echt een keer af ;-) .

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:26

Wat een rust in dit topic zeg!

Vandaag zijn ze gestart met het neerzetten van het casco. Het eikenhouten spant aan de voorkant van het huis is geplaatst, dat was een flinke klus. Het ding is zo zwaar dat de kraan ‘m nauwelijks kon tillen, maar het is gelukt!

Afbeelding

Afbeelding
En ze hebben de steigers met kerstverlichting versierd, wat een plaatje is het zo al hè <3

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 00:11

Oh wat een mooi gezicht, met lichtjes en al :-) , fijn dat ze dat met dit weer gewoon kunnen doen. Lekker doorbuffelen. Morgen de vlag erin?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:42

Afbeelding

Afbeelding

Gistermiddag hoogste punt en pannenbier *\o/* twee uur nadat ze de dronebeelden stuurden, zaten alle dakdelen erop. Echt bizar, een week geleden kregen we een foto geappt dat de eerste wanden op transport gingen en vijf werkdagen later hebben we een rondje door het hele huis kunnen lopen. Gezellige borrel met de jongens van de bouw (in onze toekomstige keuken) gehad om dit bijzondere moment te vieren. Het was toen helaas al te donker om binnen foto’s te maken, maar dat kan dit weekend wel.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:01

Het gaat hard … heeeeel hard (ken je die reclame nog). Super!!! Goed bezig die bouwers; koesteren.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:33

*negeert rode letters*

Ik gooi er iig een update tegenaan!


Afbeelding
Afbeelding
De voorkant is bekleed met zwart thermisch verduurzaamd hout. Bijna alle dakpannen liggen er inmiddels ook op en het zink+goten zijn net aangebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Eindelijk een zonnetje in huis <3 de stempels staan nog beneden thv de werkkamer boven omdat daar veel en zwaar materiaal staat. De installateur is begonnen met het aanleggen van alle elektra.

Afbeelding
Onze slaapkamer met hoog plafond <3. De gaten die je overal ziet zijn bedoeld om alle wanddelen met cellulose in te blazen. Daarna komen er de platen tegenaan die al deels tegen alle muren zijn bevestigd, en daar overheen gips + stucwerk.

Afbeelding
En hiermee heb ik laatst alle kiertjes in de binnenmuren dichtgestopt: schapenwol!