Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:20

Laura123 schreef:
Citaat:
Zie nu pas welke smiley daar staat :')
Moest een schrikkende smiley zijn, maar die is niet haha

Ik heb week van oplevering gekregen, week 50. Wel echt naar want week 51 en 52 zijn kerstvakantie dus dan kan easystuc pas week 1 aan de slag.
Maargoed, ik hoop nu week 1,2 en 3 de vloer en muur en dan week 4 de keuken en dan neem ik zelf week 5 en 6 vrij :)


Bij ons de verwachte opleveringsdatum rondom de jaarwisseling. Mocht het dus voor de feestdagen zijn, dan kunnen we helaas ook niet veel doen, de stucer kan ook pas in januari. Maar dan kunnen we wel al dingen oververhuizen , ( zoals spullen uit de garage/schuur bijvoorbeeld)


Ja daar dacht ik ook al aan, ik kan vast laminaat op de zolder leggen. En dan kan ik mijn opslag vast leeghalen en opzeggen. Die spullen kan ik dan vast op de zolder leggen. Daar hoeft maar weinig verder te gebeuren.
Scheelt me weer 150 per maand aan kosten.

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:41

Ja precies! Alles wat al weg is , scheelt weer

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:46

Bij ons is oplevering op 21 december.
Dan gaat de renovliesploeg er in,in januari de keuken en pvc vloer boven.
Eind januari verhuizen we.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:25

Heb je geluk dat ze dat die week al doen, de renovlies :)

Ik ga morgen even bellen wat er mogelijk is maar ik denk dat ze 3 januari gaan beginnen

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:48

Jaaaaa we hebben een opleverdatummmm *\o/*

11 februari, dus wel een maand later dan verwacht, maargoed. Nu alle vaklui na gaan bellen om alles in te kunnen gaan plannen *\%/*

Roodvos

Berichten: 6664
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:02

Zijn er hier ook Bokkers die "zelf" bouwen en geen nieuwbouw in een project?

Ik heb deze maand een afspraak met aannemer nr. 1 voor een nieuw huis op mijn kavel (oude slopen) en zou wel graag wat tips en do's en don't weten in de aanloop. Waar moet ik op letten? En heb je een "cataloguswoning" of "onder architectuur"? En hoeveel aannemers/aanbiedingen heb je verzameld voor je een besluit nam? Ik wil in elk geval 3 hebben.
En hoe lang heeft het hele traject geduurd?
Mag ook per PB.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:19

Wij bouwen in eigen beheer.

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:20

IMANDRA schreef:
Jaaaaa we hebben een opleverdatummmm *\o/*

11 februari, dus wel een maand later dan verwacht, maargoed. Nu alle vaklui na gaan bellen om alles in te kunnen gaan plannen *\%/*



*\o/* *\o/* *\o/*

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:57

Laura123 schreef:
IMANDRA schreef:
Jaaaaa we hebben een opleverdatummmm *\o/*

11 februari, dus wel een maand later dan verwacht, maargoed. Nu alle vaklui na gaan bellen om alles in te kunnen gaan plannen *\%/*



*\o/* *\o/* *\o/*


*\o/* *\o/*

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:51

@IMANDRA **\O/** gefeliciteerd!!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:41

Wat doen jullie met de plafondafwerking? Ik dacht dat dat er bij mij wel al in zat, maar blijkbaar blijven de naden dan zichtbaar

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:56

Wij hebben het gestuct. Beste investering in het hele huis, ik vind die naden zelf spug leijlijk

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:25

Laura_ schreef:
Wat doen jullie met de plafondafwerking? Ik dacht dat dat er bij mij wel al in zat, maar blijkbaar blijven de naden dan zichtbaar

Bij ons wordt het glad gestuct tegen meerprijs.

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:39

Laura_ schreef:
Wat doen jullie met de plafondafwerking? Ik dacht dat dat er bij mij wel al in zat, maar blijkbaar blijven de naden dan zichtbaar


Bij ons wordt er standaard korrelpleister overheen gespoten maar de naden blijven idd zichtbaar. Wij laten de plafonds na oplevering stucen zodat er geen naden meer te zien zijn..

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:39

Phonix schreef:
Wij hebben het gestuct. Beste investering in het hele huis, ik vind die naden zelf spug leijlijk


+1

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:47

Wij laten de plafonds ook stuccen idd :j

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:59

Ik weet het nog niet. Het kost me toch echt weer wat meer en zit al aan mijn max.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:17

Ik vind die v-naden ook spuuglelijk. Hier kan het plafond worden gestuct tegen meerprijs. Ze komen echter nu ook met zonnepanelen aan en kwamen al eerder met een badkamervergroting (dus ook grotere boiler en een mogelijkheid voor een extra toilet), en met een extra deurenpakket…maar ja…het depot is niet oneindig natuurlijk. Nog geen idee wat ze gaan vragen voor de zonnepanelen en het stucen.
Deze zaken stonden namelijk bij aankoop (tekenen van voorlopig koopcontract) niet in de meerwerklijst opgenomen. Dubbel gevoel dus erbij.
Tip voor toekomstige kopers van nieuwbouw: als het kan zorg voor wat ruimte in je bouwdepot.

Hebben jullie dit soort extra kosten / opties ook meegmaakt?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:30

Ook een tip is er qua hypotheek eruit te halen wat je kan :j bij nieuwbouw kan je 15-25k extra hypotheek krijgen door de duurzaamheid.

Moet ook zeggen dat ik heel rigoureus alles heb berekend, dus bij ons valt alles nu mee waardoor we meer kunnen :))

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:00

Wij hebben de plafonds niet laten stuccen. Ik vind het niet storend, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Een ruim bouwdepot is sowieso aan te raden met de huidige prijzen van materialen e.d, maar ook omdat je altijd dingen tegenkomt waar je vooraf niet over had nagedacht maar toch handig blijken. Of als je een dure smaak hebt :')

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:05

Ja soms is het niet mogelijk. Ik heb eigenlijk een huis wat ik niet zou kunnen betalen. Maar als ik het niet had gedaan had ik de komende 10 jaar nog bij mijn ouders gewoond.
Voor de goede orde, de maandlasten kan ik makkelijk betalen, maar de hypotheek is inclusief het extra voor duurzaamheid niet hoger dan aankoop huis. Ik moet al het extra dus financieren. Met 35.000 op de spaarrekening lukt dat niet. Gelukkig kan ik veel lenen van mijn ouders dus kom er wel uit.
Maar het is wel passen en meten met wat ik wel neem en wat niet.
Nu komt er nog wel een bedrag terug volgend jaar van de belasting, maar meer dan een paar duizend zal het niet zijn denk ik.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:31

IMANDRA schreef:
Ook een tip is er qua hypotheek eruit te halen wat je kan :j bij nieuwbouw kan je 15-25k extra hypotheek krijgen door de duurzaamheid.
goeie tip. Helaas hebben we daar niet aan gedacht…mede ook omdat de optie van de zonnepanelen toen nog niet bekend was.

@_xManadisx_ goeie beslissing dus van jou! Bovendien, sommige dingen kunnen natuurlijk ook over een aantal jaar nog (plafond stucen bijvoorbeeld). Je keuken, natte ruimtes en je leidingwerk hebben denk ik dan prioriteit?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:49

paars schreef:
IMANDRA schreef:
Ook een tip is er qua hypotheek eruit te halen wat je kan :j bij nieuwbouw kan je 15-25k extra hypotheek krijgen door de duurzaamheid.
goeie tip. Helaas hebben we daar niet aan gedacht…mede ook omdat de optie van de zonnepanelen toen nog niet bekend was.

@_xManadisx_ goeie beslissing dus van jou! Bovendien, sommige dingen kunnen natuurlijk ook over een aantal jaar nog (plafond stucen bijvoorbeeld). Je keuken, natte ruimtes en je leidingwerk hebben denk ik dan prioriteit?


Alle nieuwbouwprojecten zijn minimaal label A, dus je kan minimaal (dacht ik) 10k krijgen! CO2 neutraal is 15k, NOM woning met certificaat is 25k! Volgens mij geldt dat ook voor verbouwen, maar dan zit je wel aan wat regels vast

En eens! Plafond stuccen doen we ook alleen omdat het eraf kan nu :j

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:53

Wij laten de plafonds ook gewoon standaard voorlopig hoor. Hebben we nu ook en ik loop niet zo vaak met mijn hoofd in mijn nek.

Ja, toegegeven een strak plafond is prachtig. Maar ik heb aan andere dingen voor ons budget prio gegeven. Geld is ook hier een keer op hoor. :)

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:21

Wij hadden bezoek op de bouw.
Afbeelding