Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:36

Wij gaan voor stucwerk en waarschijnlijk dunpleister.

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:06

Wij zijn er ook hard over na aan het denken. Momenteel gaat onze keuze uit naar stucwerk op de begane grond en in de hallen naar boven. In de slaapkamers gaan we voor renovliesbehang.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:03

Wij hebben deels renovlies en deels gewoon behang. Het renovlies is zo mooi strak dat de meeste mensen denken dat de muur gestuct is.

Afbeelding
Afbeelding


Qua verhouding grond-woning (gehele afwerking meegerekend) was het ongeveer 1:3.5.

Inmiddels wonen we alweer drie maanden in ons huis en het is echt heerlijk wonen! Alles nieuw, fris, strak… en gewoon een fijn huis <3

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 07:45

Wij hebben alles met stuc gedaan een jaar geleden en ziet er nog perfect uit. Zie wel verschil met buren die het met renovlies hebben gedaan, stucwerk is net wat strakker

_Deco_
Berichten: 848
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:27

Noeps schreef:
Wij hebben deels renovlies en deels gewoon behang. Het renovlies is zo mooi strak dat de meeste mensen denken dat de muur gestuct is.

[ [url=m/2rvfeh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F6Rm2W.jpg]Afbeelding[/url] ]


Qua verhouding grond-woning (gehele afwerking meegerekend) was het ongeveer 1:3.5.

Inmiddels wonen we alweer drie maanden in ons huis en het is echt heerlijk wonen! Alles nieuw, fris, strak… en gewoon een fijn huis <3


Ik kom hier even binnenvallen.. Wat zijn jouw muren netjes strak! Heb je dit laten doen of zelf gedaan? En is de muur hiervoor gestuct of rechtsstreeks op de muur?

Wij wachten ook op de oplevering van ons nieuwe huis. De verwachting is eind van dit jaar/begin komend kaar. De dekvloeren zijn net gestort, dus ik vraag me eerlijk gezegd af of het nog maanden kan duren..

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:24

Afbeelding
Ik meld mij! Zie veel goeie tips en ideeen hier. Wie vind het leuk om mee te denken? Stap 1 wat te doen met de keuken. Kamer is 9m84 lang en 4m74 breed. Moet binnenkort beslissingen nemen over stopcontacten enzo. De aansluitingen zitten allemaal aan de korte wand. Lijkt me iig wel leuk om te koken richting de woonkamer (kookeiland/recirculatie afzuig). Maar hoe….er kan een vloercontactdoos komen, kan ik die ombouwen tot een perilex aansluiting?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:38

Aansluitingen kan je laten verplaatsen (vaak voor een meerprijs), of nieuwe aansluitingen bij laten plaatsen. Zo’n perilex was bij ons gewoon een optie, misschien weet je projectbegeleider meer? Een keukeneiland zou denk ik wel mooi staan :j

@rest; bedankt voor de tips! Ik ga me ook even verder inlezen, wat een keuzes heeft nieuwbouw toch allemaal haha :)). Neig nog steeds wel naar stuc atm :j

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:28

Ik heb inmiddels een stuk of 10 vloer displays in huis gehad, maar ik denk dat ik een keuze heb kunnen maken. Thank god, wat een lastige keuze is dat ook!

_Deco_
Berichten: 848
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:45

Laura_ schreef:
Ik heb inmiddels een stuk of 10 vloer displays in huis gehad, maar ik denk dat ik een keuze heb kunnen maken. Thank god, wat een lastige keuze is dat ook!


Oh lastige keus he? Wat heb je uiteindelijk gekozen? Wij gaan voor laminaat. De dure versies van Quickstep blijken prima te kunnen met lage temperatuur vloerverwarming. Stuk goedkoper en wij vonden het mooier dan tegels of pvc. Maar dat is heel persoonlijk

_Deco_
Berichten: 848
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:46

paars schreef:
[ [url=m/fINvry.png]Afbeelding[/url] ]
Ik meld mij! Zie veel goeie tips en ideeen hier. Wie vind het leuk om mee te denken? Stap 1 wat te doen met de keuken. Kamer is 9m84 lang en 4m74 breed. Moet binnenkort beslissingen nemen over stopcontacten enzo. De aansluitingen zitten allemaal aan de korte wand. Lijkt me iig wel leuk om te koken richting de woonkamer (kookeiland/recirculatie afzuig). Maar hoe….er kan een vloercontactdoos komen, kan ik die ombouwen tot een perilex aansluiting?

Wij konden gewoon doorgeven waar we de aansluiting voor de kookplaat wilden hebben. Dan was automatisch de juiste aansluiting. Wat leuk die ronde muur in je kamer!

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:18

Ik heb nu de muren en vloeren bij easystuc een deal kunnen maken. Het bouwen gaat gestaag door hier. Binnenwanden en trappen zitten er al in terwijl het metselen buiten en de pannen nog niet klaar zijn.
Verwachting nogsteeds kwartaal 4. Heb de vloeren en muren in de laatste week van november en eerste 2 weken van december.
Kunnen nog naar achteren geplaatst indien nodig :)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:43

_xManadisx_ schreef:
Ik heb nu de muren en vloeren bij easystuc een deal kunnen maken. Het bouwen gaat gestaag door hier. Binnenwanden en trappen zitten er al in terwijl het metselen buiten en de pannen nog niet klaar zijn.
Verwachting nogsteeds kwartaal 4. Heb de vloeren en muren in de laatste week van november en eerste 2 weken van december.
Kunnen nog naar achteren geplaatst indien nodig :)


Oh grappig, zo ver zijn ze bij ons ook! (alleen zijn ze vergeten de zoldertrap dicht te maken -O- Gelukkig waren we er op tijd bij). Alleen bij ons is de oplevering geschat op januari 2022. Aan de ene kant is het intrekken zo ver weg (ik gok op maart/april), aan de andere kant ook weer zo dichtbij *\o/*

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:01

Ja ze gaan hier echt als een trein. Ik heb nog niet mogen kijken :(

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:07

_Deco_ schreef:
Laura_ schreef:
Ik heb inmiddels een stuk of 10 vloer displays in huis gehad, maar ik denk dat ik een keuze heb kunnen maken. Thank god, wat een lastige keuze is dat ook!


Oh lastige keus he? Wat heb je uiteindelijk gekozen? Wij gaan voor laminaat. De dure versies van Quickstep blijken prima te kunnen met lage temperatuur vloerverwarming. Stuk goedkoper en wij vonden het mooier dan tegels of pvc. Maar dat is heel persoonlijk


Het wordt een pvc visgraat. Daar was ik opzich al snel over uit, maar zo lastig. Sommige lijken zo enorm veel op elkaar. De een net te druk, de andere net te rustig, de ander te geel, de ander te grijs. Maar het wordt waarschijnlijk de belakos attico 81. Een nieuwe collectie van belakos, dus nog geen foto's gezien van mensen die hem hebben liggen :+

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:50

paars schreef:
[ [url=m/fINvry.png]Afbeelding[/url] ]
Ik meld mij! Zie veel goeie tips en ideeen hier. Wie vind het leuk om mee te denken? Stap 1 wat te doen met de keuken. Kamer is 9m84 lang en 4m74 breed. Moet binnenkort beslissingen nemen over stopcontacten enzo. De aansluitingen zitten allemaal aan de korte wand. Lijkt me iig wel leuk om te koken richting de woonkamer (kookeiland/recirculatie afzuig). Maar hoe….er kan een vloercontactdoos komen, kan ik die ombouwen tot een perilex aansluiting?

Wij hebben onze kookplaat ook in het eiland. Er komt een contactdoos op de vloer en een krachtgroep in je meterkast. Hou er trouwens in de meterkast ook rekening mee dat je tegenwoordig met de standaard acht groepen vaak niet meer uitkomt. Wij hebben via de aannemer uitgebreid naar twaalf groepen en volgens mij heeft mijn schoonvader (die elektricien is *D) er zelfs nog een dertiende groep op gezet. Met zonnepanelen, alles elektrisch en wellicht een elektrische auto in de toekomst hebben we al die groepen hard nodig :').

Bekijk de vloerstalen trouwens ook bij verschillende soorten licht! Bij alle ramen en ook ochtend-middag-avond. Bij ons oogt de vloer aan de noordkant koeler dan in de woonkamer met ramen op het zuiden.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:32

Dank! Dat biedt opties. Ik ga weer met de floorplanner aan het puzzelen. Nu een woonaccount dus idd de begeleiding bereikbaar. Ik ben er vroeg bij lijkt het, maar ik denk: beter te vroeg hierover nagedacht dan te laat. Goeie tip over de groepen. Goed naar kijken. Er zitten er standaard 5. Scheelt mss dat het een appartement is?

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:18

Wat leuk om te lezen zeg! Alles schiet alweer mooi op zo na de bouwvak!

Vandaag de definitieve opleverdatum gekregen. 4 oktober zijn wij de eigenaren van een prachtig huis. Vorige week mochten we een kijkje nemen.

Achter:
Afbeelding

En mijn bad zit er al in:)!
Afbeelding

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:22

SolarHertog schreef:
Wat leuk om te lezen zeg! Alles schiet alweer mooi op zo na de bouwvak!

Vandaag de definitieve opleverdatum gekregen. 4 oktober zijn wij de eigenaren van een prachtig huis. Vorige week mochten we een kijkje nemen.

Achter:
[ [url=m/bV57gQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn bad zit er al in:)!
[ [url=m/1ZwX9M.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat heerlijk en zo snel al.

_Deco_
Berichten: 848
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:32

SolarHertog schreef:
Wat leuk om te lezen zeg! Alles schiet alweer mooi op zo na de bouwvak!

Vandaag de definitieve opleverdatum gekregen. 4 oktober zijn wij de eigenaren van een prachtig huis. Vorige week mochten we een kijkje nemen.

Achter:
[ [url=m/bV57gQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn bad zit er al in:)!
[ [url=m/1ZwX9M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie kleur steen icm met de donkere kozijnen! Oktober schiet al op! Wat moeten ze nog doen tot die tijd?

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:23

Gisteren weer bericht gehad. Ze verwachten de oplevering rond de jaarwisseling. Wel later als de geplande week 48..

Wanneer bestellen jullie de nieuwe meubels? Als in, hoeveel weken van te voren?
Laatst bijgewerkt door Laura123 op 09-09-21 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:37

Oh SolarHertog dat is mooi zeg! Komt nu echt dichtbij.

@Laura, hangt ervan af wat de levertijden zijn en hoeveel tijd je zelf hebt na de oplevering qua verhuizen? Je zou bijv de oude bank kunnen meeverhuizen en daarop zitten tot de nieuwe wordt geleverd. Dan kun je dus wat later kopen en heb je niet de stress dat het te vroeg wordt geleverd?

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:51

paars schreef:
Oh SolarHertog dat is mooi zeg! Komt nu echt dichtbij.

@Laura, hangt ervan af wat de levertijden zijn en hoeveel tijd je zelf hebt na de oplevering qua verhuizen? Je zou bijv de oude bank kunnen meeverhuizen en daarop zitten tot de nieuwe wordt geleverd. Dan kun je dus wat later kopen en heb je niet de stress dat het te vroeg wordt geleverd?


Ja de bank nemen we sowieso mee ivm levertijden tegenwoordig voor de nieuwe bank. Maar de rest van de meubels nemen we niet mee. Alles nieuw ( mag ook wel na bijna 12 jaar ;) )

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:56

Wij hebben de eetkamerstoelen begin april besteld. De levertijd zou toen zo'n 10 weken zijn, maar dat werden er uiteindelijk 19 -O-. Als je weet welke meubels je wilt, zou ik niet te lang wachten met bestellen. De levertijd tegenwoordig is vrij lang, vind ik.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:26

Klopt inderdaad, er zijn nog steeds een hele hoop leveringsproblemen..
Zit bijvoorbeeld ook al een hele tijd op een kastje bij Ikea te azen wat gewoon nog steeds niet leverbaar is..

Mijn bank en eetkamerstoelen heb ik ook in mei besteld en nog niets gehoord of het al binnen is. Volgende week eens bellen, zou bij mij in principe over een kleine 4 weken geleverd moeten worden.. Nog 9 dagen dan krijg ik de sleutels...! :):)

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:37

Wat spannend Yinthee! Je kan beginnen met aftellen wat fijn!

Ze gaan bij mij december beginnen met bouwen zeggen ze. Heb gister definitief de keuzes voor de trap doorgegeven. Je kan ze via NextStep laten bekleden en hiervoor gekozen. Het achteraf laten doen was in dit geval juist duurder.

Verder ook nog maar even gekeken naar de stopcontacten, lichtpunten enz. Dat zelf in een plattegrondje verwerkt en doorgegeven. De deadline hiervoor is begin oktober. Dus ook dat begint op te schieten.

Even een vraagje, jullie krijgen/hebben vast allen een warmtepomp. Hoe groot is jullie boiler? En hebben jullie een bad? Wij hebben er nu voor gekozen om niet via de bouw een extra boiler te laten plaatsen (heel erg prijzig in vergelijking met extern) maar dit eventueel zelf na de bouw te laten doen als de huidige hoeveelheid niet bevalt.

Er kwam nog een vraag langs over wat op de muur: wij gaan voor renovlies.