Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:04

Nice, mooie grootte! Onze tuin is 10 meter diep en ong 7 meter breed. Ik had hem graag wat groter gezien, maar wij vonden het huis zo leuk dat we het toch gedaan hebben. Ik ben ook veel bij mijn ouders, 5 min verderop waar de paarden staan, daar is ruimte zat

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:20

We gaan waarschijnlijk wel aanbouwen waardoor de tuin achter het huis minder diep wordt, maar dan hebben we naast het huis alsnog een stuk van ruim 5 meter. En ze gaan het opzetten als park, alle oude bomen blijven staan en voor ons huis komt een grasveld. Heerlijk voor ons zoontje <3

Snap ik Lisette, maar voor nieuwbouw begrippen toch nog best een aardige tuin? En fijn dat je die ruimte ook nog ergens anders hebt!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:22

Lisette1987 schreef:
wat leuk lucifertje! zijn er nog punten die jullie meenemen vanuit je eerdere nieuwbouw ervaring wat je nu anders aanpakt?


Jazeker :D Dat hebben we al gedaan tijdens het beslissen van de ruwbouwopties, keuken en badkamer. Met name stopcontacten etc. Hebben er bewust ook voor gekozen om niet voor een tuin op het zuiden te gaan. Dat hebben we nu maar het is zo ongelooflijk heet in de zomer binnen.
Verder hebben we nu onze muren gespachtelputz en gaan we dit keer voor glade muren. Tevens is vloerbedekking op een trap heel mooi maar super onhandig icm 3 harige katten, dat gaan we ook anders doen.
We hebben dit keer ook meteen gekozen voor dichte trappen en een afgesloten zolder.
Maar mss het allerbelangrijkste is je niet gek laten maken met planningen. Dat heb ik de vorige keer wel gedaan en ga ik nu niet meer doen.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:16

Wij hebben gisteren vooroplevering gehad, paar kleine dingetjes die ze nog moeten verbeteren, verder was alles ok!
We hebben een hoekhuis met pad voor recht van overpad op onze grond naast het huis, deze is in het echt wat breder dan op de tekening.. die gaan ze nog smaller maken, dus onze tuin wordt nog wat breder

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:09

Wij hebben 24 april de eerste kijkdag! Super spannend weer. Als ik de tijdsperiode vergelijk van mijn huidige huis en het nieuwe huis schat ik in dat ze nog ongeveer 9 maanden aan het bouwen zijn. Ik zelf uit dat het in maart opgeleverd wordt.
Afgelopen week zijn we gaan kijken voor vloeren en raamdecoratie. Ik wil heel graag shutters maar alleen voor de erker in de keuken plus het keukenraam zouden we rond de 4200€ kwijt zijn ;( Dat gaat het niet worden.
Voor de vloeren hebben we dit keer voor PVC gekozen in vissengraat <3
Ik denk dat qua raamdecoratie het nu houten jaloezieën gaat worden.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:18

Voor raambekleding kan ik veneta.com aanraden!

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:47

Ik breek even in:
Veneta plissé is wel dun/papier spul en gaat sneller stuk dan van duette zelf!
Verder zijn ze bij ons geweest en een prima gesprek gehad en zeiden ze dat ze echt niet lager konden. Na een week werden we gebeld en kon er opeens nog wel 10-15% af. Uiteindelijk bij een ander bedrijf gordijnen en duette gehaald voor bijna exact hetzelfde bedrag.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:28

Spannend lucifertje!

Vandaag is bij ons de voorkant gevoegd en is daar de steiger weg. Kunnen ze bezig met de erker. Volgende week komen de kozijnen erin . Ook is de stukadoor begonnen.

Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:24

Mri schreef:
Voor raambekleding kan ik veneta.com aanraden!


Ik ga eens ff kijken of er wat bij zit. Ik heb nu plissé top downs duette maar die wil ik niet nog een keer.

Lindor: heeft het een reden dat ze de erker er niet direct ingezet hebben?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:51

Lucifertje, de erker is van kunststof. Dus die moest nog gemaakt worden.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:57

Wij hebben vanuit het project ook de mogelijk voor een erker. Meerprijs: 19.000 euro. Dat grapje laten we maar zitten.

Schiet op bij jullie Lindor!

Wij hebben de 1e bewonersavond gehad. Veel nuttige vragen en antwoorden gehoord. Ze gaan op z'n vroegst beginnen in juni met de bouw, maar 15 mei moeten we de badkamer al uitgekozen hebben. Was dat bij jullie ook zo snel allemaal?

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:46

Wij hebben 17 juli 2018 de keuken en badkamer al uitgezocht idd.
Ahhh dat verklaard een hoop lindor

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:21

lucifertje schreef:
Mri schreef:
Voor raambekleding kan ik veneta.com aanraden!


Ik ga eens ff kijken of er wat bij zit. Ik heb nu plissé top downs duette maar die wil ik niet nog een keer.

Lindor: heeft het een reden dat ze de erker er niet direct ingezet hebben?


Wij hebben duettes, top down bottom up die ook warmtewerend zijn. Echt mooie kwaliteit. Wel bewust gekozen voor de draai-kiep raam variant, voor alle ramen, omdat ik geen touwtjes wilde.
Beneden in de keuken hebben wij een duo rolgordijn. Bij veneta een stuk goedkoper dan semi maatwerk bij de kwantum. En nog betere kwaliteit ook.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:49

Wij hebben afgelopen woensdag de sleutel gekregen en zijn hard aan de klus! *\o/* :#

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:56

Gefeliciteerd *\o/* Heerlijk lang weekend ook zo, of heb je sowieso nu vrij?

Hier zijn de eerste muurtjes gemetseld :D Duurt nu nog weer even voor hij verder kan (vakantie)

Afbeelding
Hier komt zwart gepotdekseld hout boven :)

Afbeelding

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:02

Mijn vriend een maand en ik 3 weken, het is fijn weer om te klussen en bouwen he?!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:09

Dat is fijn, dan kan je behoorlijk wat doen!

Ja echt heerlijk!
Vriend was afgelopen week in Duitsland voor een klus, maar vanaf volgende week kan hij weer volledig aan de gang met het huis :D

M'n schoonvader kwam via via aan hele mooie muurankers <3 Helemaal blij mee, moeten wel gestraald en opnieuw gecoat uiteraard :)

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:28

Ik las op de vorige pagina een vraag over of wij nog veel moesten doen in het huis na oplevering, maar ik ben vergeten te reageren. De badkamer is betegeld etc., dus daar hoeft weinig te gebeuren. De muren moeten natuurlijk nog behangen en geschilderd worden en de keuken moet nog worden geplaatst. 1 juni moeten we uit onze huidige woning, dus we moeten eind mei over zijn.

Lisette, gefeliciteerd met je nieuwe huis en klus ze!

Kirstenn, wij moesten de keuken en badkamer ook al heel snel uitzoeken. Een half jaar voordat er werd gestart met bouwen om precies te zijn.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:14

Pff beetje aan het kijken naar behang en verf. Wat lastig is dat zeg. Er zijn verschillende soorten glasvliesbehang, en dan heb je nog gewoon behang. Tja wat is dan het makkelijkst of goedkoopst. Eerst maar nadenken over de kleuren denk ik :+

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:41

Lindor92 schreef:
Pff beetje aan het kijken naar behang en verf. Wat lastig is dat zeg. Er zijn verschillende soorten glasvliesbehang, en dan heb je nog gewoon behang. Tja wat is dan het makkelijkst of goedkoopst. Eerst maar nadenken over de kleuren denk ik :+


Renovlies (200grams) en dat laten schilderen!
Die gasten kunnen binnen een week je hele huis plakken en verven.

Als ik hun prijs vooraf had geweten dan hadden wij de muren nooit zelf geverfd! Dan had ik die jongens alles laten plakken en verven.

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:06

Wij hebben laten stucen en verfspuiten. Ziet er prachtig uit. Over 2 weken willen we verhuizen!! Het huis is dan van binnen af, maar van buiten moet er nog een houtlaag omheen (wij hebben geen metselwerk) en de carport moet nog.

mailow

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:46

Kirstenn schreef:
We gaan waarschijnlijk wel aanbouwen waardoor de tuin achter het huis minder diep wordt, maar dan hebben we naast het huis alsnog een stuk van ruim 5 meter. En ze gaan het opzetten als park, alle oude bomen blijven staan en voor ons huis komt een grasveld. Heerlijk voor ons zoontje <3

Snap ik Lisette, maar voor nieuwbouw begrippen toch nog best een aardige tuin? En fijn dat je die ruimte ook nog ergens anders hebt!


Blijf je in je huidige woonplaats? *D

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 00:12

Yes, heb jij dezelfde woonplaats?

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:48

Mag ik me ook melden?
Wij hebben in december een nieuwbouw gekocht in Hoofddorp.

Wij zijn bezig met keuken en badkamer kiezen.
Is er mensen die Pelgrim apparatuur gaat kopen? Ik wil liever AEG, maar keukenboer hebt Pelgrim in de offerte gedaan. Maar weet niet of dit veel goedkoper/beter or slechter is?

Is er mensen die de badkamer casco heb laten opleveren in plaats van de basis badkamer in doen? Wij mag andere apparatuur en meubels kiezen, maar de leverancier die ze hebt gekozen is zo belachelijk duur. Zelfde kraan bij Gamma is drie keer goedkoper :/

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:04

Wij hebben gekeken en Pelgrim is goedkoper. AEG betaal je gewoon meer voor, maar moet zeggen dat ik wel blij ben dat mijn man heeeeeel graag AEG stoomoven wilde hebben. Je kan gewoon vragen om beide offertes.

Wij hadden het geluk dat de badkamer voldeed aan onze eisen. Het bad erbij was wat duurder, maar hadden we ook een super diep en chill bad.