Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:20

Zo ik leef nog. Al 3 weken fulltime aan het klussen in ons tijdelijke en het is helaas nog niet bewoonbaar. We hopen er volgend weekend wel in te kunnen en het in maart op de markt te kunnen zetten. Tegen die tijd weten we waarschijnlijk ook wel hoe het er in het nieuwbouw huis voor staat.

Ik ga straks even wat posten in mijn klus topic, houd ik het hier om topic.

Begin deze week langs de bouwplaats gereden. Ons andere huis is er maar 5 min vanaf maar kom er het liefst alleen met mijn man erbij. Helaas lijkt er eigenlijk nog niets veranderd TOV kerst. We hebben nog geen dak iig.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:59

Wat een project Elize. Moet er nog veel gebeuren in het huis waar jullie nu in zitten?

De fundering is gister gestort! :D
En wij hebben gister de vloeren uitgezocht. Wat een lastige keuze is het toch.. beneden een tegel vloer en voor boven pvc.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:57

In het klushuis moet nog wel flink wat gebeuren ja. Keuken en badkamer zijn er uit maar nog niet geïnstalleerd. Verder wordt binnenkort de zwam behandeld, dubbel glas geplaatst, buitenboel geschilderd, tuin aangepakt, bijna alle deuren vervangen. Binnen zijn alleen de 2 slaapkamers nu bijna af.

In alle ruimtes: behang dat er zat van de muur, tapijt er uit, plafonds schilderen, houtwerk opknappen en schilderen, renovlies er tegen en schilderen, laminaat leggen.
Toilet badkamer en keuken worden dus vervangen, trappen opgeknapt. Zeg maar gerust alles dus :')

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:00

Toch een keuze kunnen maken die ons allemaal bevalt! Gezandstraald eiken met een bijna zwart aanrecht. En een upgrade van de apparatuur naar design zwart ipv standaard grijs.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:59

Wij zijn begin januari bij de architect geweest. Het is nu dus wachten op het ontwerp, hopelijk krijgen we die deze week binnen. Ben heel benieuwd!

Ondertussen druk aan het kijken naar wat voor badkamers en keukens we mooi vinden.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:50

Spannend :) ontwerpen jullie dan samen met jullie 'buren'? Of hoe moet ik dat zien. Vrije kavels zie je wel vaker, maar dan vrijstaand. 2 onder 1 kap zie je niet zo vaak als vrije kavel :)

Bij ons zijn de tekeningen dinsdag naar de gemeente gegaan.

Verder wat pech door de storm, onze blokhut die we daar al gebouwd hadden en waar we ook deels in zouden wonen is verslagen door de storm :(
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:39

Oh jeetje dat is balen!

We ontwerpen inderdaad samen met de buren. We hebben een vrije kavel voor een 2 onder een kap. Super fijn wel! :) De vader van onze medebouwer gaat de bouw aannemen.

Als we alles rond hebben kunnen we wel pas in juni/juli beginnen met bouwen. Ze zijn nog bezig met het bouwrijp maken van de kavels.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:01

Eerder zou denk ik toch al bijna niet lukken denk ik, voor alles bij de gemeente rond is enzo _O-

Oh wat leuk!! Wel apart een huis ontwerpen met mensen die je daarvoor helemaal nog niet kende :)) Maar zo te horen zijn het leuke mensen :)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:02

Wat een leuke ontwikkelingen allemaal!
Oei, Goldie daar wat minder zeg.. Die storm heeft veel schade aangericht. Hier gelukkig niet.

De eerste mensen van ons project hebben een opleverdatum gekregen :D. 2 Februari worden de eerste huizen opgeleverd. Wij hebben zelf nog niets gehoord, maar dat zal snel wel zijn.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:55

Jeetje wat een ontwikkeling allemaal.

We zitten nog te wachten op een bericht met wanneer ze iets gaan doen. Gisteren zelf even langs geweest en ze hebben al wat grond op een hoop gegooid, maar waar ons rijtje woningen komt te staan is nog grasveld. Deze week horen we meer.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:54

Wij zijn gister bij de opzichter langs geweest. Vanuit het bouw bedrijf schiet het niet op en kregen we maar geen informatie (ook niet na herhaaldelijk vragen).

Oorspronkelijke verwachtte oplevering stond op 1 april.
Dat is nu verschoven naar begin/half mei. Maar als je vraagt wanneer de opmeet dag dan is (levertijd op keuken = 12 weken) dan kregen we te horen: ja ik heb je mail gezien, staat op mn to-do lijst maar ik heb het druk met andere dingen :+

Aangezien de tijd een beetje begint te dringen vanwege opmeten en de levertijd zijn we dus even bij de opzichter langs geweest en even het huis in gegaan.
Bedrijven mogen langs komen om te meten, maar moeten zich even bij Toon (= opzichter) melden voor ze beginnen.

Toilet is al helemaal getegeld, boven in de badkamer zijn de wanden getegeld maar moet de vloer nog gedaan worden.
Alle radiatoren hangen (maar CV zelf nog niet).
Plafonds moeten nog gespoten worden.
Deurposten en deuren moeten er nog in, meterkast moet nog, nuts aansluiting moet nog en dan is ons huis eigenlijk, op de afwerk dingen na, zo goed als klaar!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:10

Jeetje mri, datot is inderdaad bijna klaar. Je zou zeggen dat het dan toch niet meer zo lang zal duren.

Wij hebben de data van de voor- & oplevering gekregen :D . Helaas zit mijn vriend op beide data in het buitenland voor werk. Heb geen reactie gehad dat dit een probleem zou zijn. Dus hoop van niet.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:13

Fijn dat ze wel kunnen komen meten, echt was dat nou zo ingewikkeld om door te geven:=
Gaat zo te horen de goede kant op :j

Fijn Josien, voor jullie schiet het ook op dus!!!

Volgens m'n vriend kan de blokhut wel aardig herbouwd worden. Wel wat nieuwe planken enzo en aantal nieuwe dakplaten. En de buurvrouw krijgt een nieuw boompje van ons :+ goed begin, maar gelukkig is ze heel aardig en begripvol. Voordat we de grond kochten hadden we haar en zoons (verkopers) al ontmoet. We vielen in de smaak, want we mochten het kopen :))

Zondag al een groot deel van onze nieuwe (2ehands) zonnepanelen gesopt, ze waren echt heeeel goor. Kwamen van een varkensstal, waar ze ook nog even binnen hebben gelegen :+

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:01

Goldie schreef:
Fijn dat ze wel kunnen komen meten, echt was dat nou zo ingewikkeld om door te geven:=
Gaat zo te horen de goede kant op :j

Fijn Josien, voor jullie schiet het ook op dus!!!

Volgens m'n vriend kan de blokhut wel aardig herbouwd worden. Wel wat nieuwe planken enzo en aantal nieuwe dakplaten. En de buurvrouw krijgt een nieuw boompje van ons :+ goed begin, maar gelukkig is ze heel aardig en begripvol. Voordat we de grond kochten hadden we haar en zoons (verkopers) al ontmoet. We vielen in de smaak, want we mochten het kopen :))

Zondag al een groot deel van onze nieuwe (2ehands) zonnepanelen gesopt, ze waren echt heeeel goor. Kwamen van een varkensstal, waar ze ook nog even binnen hebben gelegen :+



Dat dacht ik dus ook :x zeg dan als bouw bedrijf gewoon: je kan het beste even contact opnemen met * naam* /de opzichter op nr XX-XXXXXX
Maar gelukkig is het voor ons nu geregeld :D

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:48

Fijn Mri! Schiet het toch nog op.

Goldie fijn dat de blokhut toch te gebruiken is. En leuk een leuke buurvrouw. Is toch wel echt veel waard!

Josien wanneer is de oplevering? Ik denk ook niet dat het een probleem is. Hooguit minder leuk/handig voor jullie.

Bij ons zit sinds afgelopen week het dak er op. Geen idee hoe ver het verder is. Deze week willen we langs gaan om even iets te brengen en hopelijk even te kijken.

Het klushuis is in ieder geval redelijk leefbaar. Voor het af is nog wel een maand of 2. Zal de hier niet teveel over posten maar heb net weer een update gedaan in mijn topic.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:50

Woehoe! Wij hebben een opleverdatum! 16 februari wordt het. Al super snel (planning was oorspronkelijk eind maart). Heb al afspraken gemaakt met de behangers, vloerlegger en keukenboer. Nu verzekeringen regelen en nutsvoorzieningen. Heb er zo'n zin in!!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:29

Ooh wat snel al!! *\o/*

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:57

MerelV schreef:
Woehoe! Wij hebben een opleverdatum! 16 februari wordt het. Al super snel (planning was oorspronkelijk eind maart). Heb al afspraken gemaakt met de behangers, vloerlegger en keukenboer. Nu verzekeringen regelen en nutsvoorzieningen. Heb er zo'n zin in!!


Oh jullie ook al zo snel *\o/* .
Ik moet ook ff al die dingen afsluiten haha.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:40

wat fijn merel! gefeliciteerd!

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:46

Gefeliciteerd merel!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:57

Dank jullie wel!! Kan nu helemaal niet meer wachten

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:51

Super gaaf zo snel ineens. Gefeliciteerd

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:59

Goed nieuws hier vandaag van de constructeur, we hoeven niet te heien *\o/* *\o/*

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:10

Ik heb binnendeuren, een klaar toilet beneden en een heuse voordeur 8-)
Gaat echt heel vlot nu ineens, als het goed is krijgen we maandag een mail met de opleverdatum, naar verwachting op 6 maart. Wordt spannend!! Nog maar 32 dagen te gaan!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:22

Hier gaat het ook snel ineens. Toch overeen gekomen voor de keuken en de bouw schiet ook al lekker op. Even stiekem op de werf gaan kijken :o
Afbeelding

Afbeelding