Microsoft-office pakket overkopen incl licentie,betrouwbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Microsoft-office pakket overkopen incl licentie,betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:07

Ik wil eigenlijk een officepakket nieuw kopen, maar ik heb er gewoon geen geld voor. Nu kan ik van iemand een officepakket 2010 voor €10.- over kopen, maar is dit wel veilig, betrouwbaar en legaal? Ik heb namelijk geen verstand van dat soort dingen :=

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:11

Mmmm, theoretisch legaal als die verkoper het niet meer op zijn pc heeft staan. En als je de originele cd krijgt.
Kan je geen abonnement op Office 365 nemen? Dan betaal je per jaar en heb je altijd de laatste versie. En ook nog onbeperkt Online opslag van Microsofts OneDrive.

Billy

Re: Microsoft-office pakket overkopen incl licentie,betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:59

Kun je dat dan gewoon downloaden? Ik heb office nodig voor mijn laptop waar dus geen discdrive of hoe heet dat in zit

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:03

Jullie zijn geen studenten meer? Zo ja dan kan je via surfspot ook idioot goedkoop een Office licentie aanschaffen. Downloaden is sowieso geen enkel probleem.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:12

Nee veel te oud voor helaas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:28

Choiix schreef:
Jullie zijn geen studenten meer? Zo ja dan kan je via surfspot ook idioot goedkoop een Office licentie aanschaffen. Downloaden is sowieso geen enkel probleem.

Ik ben wel student, ik ga eens kijken.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:31

Bij slim.nl kun je als docent en student ook goedkoop office pakketten kopen. Ik heb een half jaar terug er 1 gekocht en je krijgt online een toegangscode waarmee je de boel kan dowloaden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:32

Licenties zijn meestal computer gebonden dus de vraag is uiteraard of jij die licentie wel werkend krijgt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:35

Daantjuh88 schreef:
Bij slim.nl kun je als docent en student ook goedkoop office pakketten kopen. Ik heb een half jaar terug er 1 gekocht en je krijgt online een toegangscode waarmee je de boel kan dowloaden.

En daar kun je zelfs de originele CD's erbij krijgen.

magda_90 schreef:
Licenties zijn meestal computer gebonden dus de vraag is uiteraard of jij die licentie wel werkend krijgt.

Nope, een licentie hoort bij een pakket. Als je het pakket van de ene PC verwijderd kun je het ongestraft op de volgende PC weer installeren. Niks illegaals aan.

Punt is dus dat de verkopende partij het pakket verwijderd heeft.
Laatst bijgewerkt door ikke op 25-02-15 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:35

magda_90 schreef:

Dat hangt er vanaf welk pakket je hebt. Wij hebben hier pakketten liggen die op vijf verschillende computers gebruikt mogen worden. Ik denk alleen dat het lastig te controleren is of de licentie waar TS over praat niet al is opgebruikt...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:39

Hangt er van af.
Er zijn verschillende versies / licenties van Office in de omloop. De meest voorkomende is de 1PC / 1User licentie. Dit kan in principe geen probleem zijn, zolang de andere persoon die versie niet meer in gebruik heeft.
De OEM versie is echter een versie die op één enkele machine kan geïnstalleerd worden, waarvan de licentie gekoppeld wordt aan de hardware / het systeem. Daar kan je dus niets meer mee doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:42

Dan heb ik niets gezegd. Een ander computer programma kreeg ik niet meer elders geïnstalleerd, ondanks dat hij volledig was verwijderd van de computer. Vandaar de opmerking. :o

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:43

magda_90 schreef:
Dan heb ik niets gezegd. Een ander computer programma kreeg ik niet meer elders geïnstalleerd, ondanks dat hij volledig was verwijderd van de computer. Vandaar de opmerking. :o

Dat kan perfect hoor! Dat zijn dan de zogenaamde OEM / System Builder versies.
Die krijg je met geen mogelijkheden meer op een andere PC. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:13

Aeris schreef:
magda_90 schreef:

Oh? Leg eens uit waarom mij dat wel lukt?

Het is heel simpel: je moet het pakket de-installeren en daarmee maak je de licentie vrij om 'm op een andere computer te zetten.

Maar zelfs als ik mijn Windows opnieuw installeer op een andere PC (soms crasht de harde schijf) dan kan ik de boel gewoon omzetten..........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:16

Waarom wil je perse Microsoft office?

Open office is gelijkaardig en gratis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:17

Ik heb zelf heel goede ervaringen met surfspot. Goedkoop en heel erg snelle levering.
Op dit moment office2013 voor een tientje op mijn computer. Mocht je hulp nodig hebben, ik ben er inmiddels ervaren in :)

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:30

ikke schreef:
Aeris schreef:

Oh? Leg eens uit waarom mij dat wel lukt?

Het is heel simpel: je moet het pakket de-installeren en daarmee maak je de licentie vrij om 'm op een andere computer te zetten.

Maar zelfs als ik mijn Windows opnieuw installeer op een andere PC (soms crasht de harde schijf) dan kan ik de boel gewoon omzetten..........

Dan is het geen OEM versie, maar een gewone 1 user / 1 pc versie. Dan kan je inderdaad doen wat jij ook doet :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:53

Met OEM kan het ook, één keer meen ik. Daarna moet je Microsoft even bellen via de activatie lijn en zeg je dat je de licentie opnieuw wilt activeren na herinstallatie en dat dat niet wil. Dan krijg je alsnog de code, welliswaar maar één keer :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:55