NL stekkerblok gebruiken in buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

NL stekkerblok gebruiken in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:03

Ik ben op zoek naar een stekkerblok die geschikt is voor Nederlandse stekkers en aangesloten kan worden op een Engels stopcontact. Ik heb mij laten vertellen dat het niet mogelijk is om een NL stekkerblok aan te sluiten dmv een verloopstekker op een Engels stekkerblok, omdat dit dan gaat doorbranden. Op het stekkerblok moeten in ieder geval verlichting, koffiezetapparaat, elektrische koelbox, laptop en een tv-scherm aangesloten kunnen worden dus het is niet alleen om een telefoon op te laden o.i.d.

Op internet vind ik hier nergens iets over, en ik heb uitgebreid gezocht maar ik weet ook niet wie ik zou kunnen bellen om hier informatie over op te vragen.. Ik moet echt zeker weten dat het werkt want als ik daar ben, heb ik het direct nodig en geen tijd om het nog op te lossen.

Wie weet raad?! *\o/*

turtlelito

Re: NL stekkerblok gebruiken in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:18

Het doorbranden van het stekkerblok heeft niets met de verloopstekker die je nodig hebt te maken. Het voltage in Engeland is hetzelfde als in Nederland, de verloopstekker doet niets meer dan de 'pinnetjes' van je stekker zo aanpassen dat hij daar in het stopcontact kan.

Je moet kijken wat het max vermogen van het stekkerblok is (staat erop), en je mag het max vermogen van het stopcontact niet overschrijven (in Nl is dit meestal 3600 W). Dit is in Nl ook zo. Vooral je koelbox kan wel wat vermogen vragen als hij aan het koelen slaat. Als het een koffiezetapparaat is wat druk gebruikt (espressomachine) heeft deze ook een hoog vermogen nodig tijdens het 'persen'. Tel dus alle wattages van je apparatuur op en je weet een hoop meer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:22

Wij nemen op vakantie altijd een gewoon stekkerblok mee en gebruiken de reisstekkers daarbij. Alleen dan gaat het enkel voor de laders van de camera's en telefoons. Wat jij wil aansluiten op 1 stekkerbak zijn behoorlijke verbruikers bij elkaar (met name koffiezetapparaat en electrische koelbox). Nu weet ik niet wat er precies aan vermogen op 1 engels stopcontact/groep mag, in Nederland 3600 Watt. Maar ook een stekkerbak heeft een limiet wat er op mag, dit staat er ook op.

Edit: wattages bij elkaar optellen is een mogelijkheid, maar er is ook nog blindstroom. Wil je veilig zitten, zorg dan dat je rond de 2500 Watt op 1 groep zet.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:49

Ze hebben daar net zoals hier 16 Amp Sockets. Gewoon lokaal een Engelse stekker kopen en die op het stekkerblok zetten. In de UK zit er een zekering in de stekker, in een reisstekker is deze meestal te zwak.

Voor het bedraden: "Brown is life, blue is not, green and yellow earth the lot". Oftewel bruin links, blauw rechts, groen/geel is de middelste randaarde :)