Tweedehands Laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

H_M_UP

Tweedehands Laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 17:22

Hoi,

Ik wil graag een laptop voor school en internet, maar ik heb niet zo'n hoog budget.
Nu ben ik op marktplaats aan het kijken en zie ik veel tweedehands laptops staan.
Is het verstandig om die te kopen? Ik wil de laptop niet voor hele zware dingen gebruiken.
En welk merk is dan het beste?

Alvast bedankt!
Sorry als er hier al een topic over bestaat.

Weggebokt

Re: Tweedehands Laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:25

Als je de laptop voor geen zware dingen wil gebruiken, kan je net zo goed een goedkope nieuwe kopen :)
Ik weet je welke of wat je op het oog hebt maar ik wil je er anders best bij helpen :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:27

een goedkope laptop is voor simpel gebruik prima hoor.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:27

Persoonlijk zou ik nooit een tweedehands laptop kopen, tenzij het inclusief doos, bon en eventueel zelfs nog geseald is.

Wat is je budget en je eisen? :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:29

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 17:30

Bedankt voor de reacties! Ik zit nog niet echt naar nieuwe te kijken maar op marktplaats zag ik deze:
-HP laptop, Dual Core
-HP 6710b Laptop, 2,1 Ghz Dual Core

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:41

Wat is je budget ongeveer?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:46

Ik heb er ook even over getwijfeld maar toen een nieuwe Acer gehaald bij de MediaMarkt, voor 299 euro. Prima ding, gebruik 'm alleen voor studie en internet. Als je 'm alleen voor internet gebruikt en alles online doet, kun je ook een chromebook halen. Die zijn er al vanaf 200 euro volgensmij.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:53

Ik zou een laptop niet tweedehands kopen.
Je weet namelijk nooit hoe hij gebruikt is, bv. vaak op een bed gebruikt geweest, met dus het gevolg dat de onderdelen vanbinnen al heel wat hitte hebben moeten trotseren.

Als het gewoon voor school is, hou dan gewoon aanbiedingen van Media Markt en andere multimedia winkels in de gaten. Ze hebben soms erg leuke aanbiedingen! :)

Edit: zie de opties die je opsomt, afhankelijk van de leeftijd zou ik die al niet kopen, is een niet al te beste processor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:57

Ik tik al een paar jaar heel tevreden op een 2e hands Dell E6500
Er zijn genoeg goede winkels die dit soort zaken leveren, Mr@ oa.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:04

Ik heb begin dit schooljaar een gekocht tweedehands voor 100 4 ram 500 harde schijf ding doet het perfect alleen gaat de accu niet zolang meer mee maar dat is heel simpel op te lossen.

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 18:06

@ susannah dat ligt er een beetje aan of het om een nieuwe/tweedehandse gaat
@ Olivia daar heb je inderdaad wel gelijk in, ik zie aleen soms ook zo goed als nieuwe op mp staan, en dan denk ik dan heb je bijna hetzelfde als nieuw..
@morganlefay is de zaak die je noemt betrouwbaar?
@ryukapple: mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:15

Zonder budget kunnen we niet veel aanraden. Het maakt nogal een verschil of je 200 euro uit wil geven of 500 euro. Als je de laptop alleen wilt gebruiken voor school en internet, dan heb je natuurlijk ruime keuze. Mijn advies is: ga eens langs de media markt. Die hebben ontzettend veel staan, kun je ze ook gelijk even uitproberen.

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 18:18

Mijn budget is onder de 200 euro, bedankt voor jullie adviezen ik ga even kijken op sites zoals mediamarkt!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:19

Onder de 200 euro is erg weinig. Kun je dan niet beter een simpel tabletje kopen en daar een toetsenbord bij halen? Een laptop onder de 200 euro wordt aardig moeilijk. Dan kom je toch al gauw in de mini laptops.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:20

Gewone laptops zou ik nooit tweedehands kopen. Er zijn te veel problemen mee. Ik heb er hier drie liggen.. van m'n moeder, tante en mezelf, en alle drie na een hoop problemen en herinstallaties maar opzij gezet en tegenwoordig werken we allemaal alleen nog met Apple spul. Maar dat zal wat duur zijn voor een simpele huiswerklaptop. Een refurbished macbook van leapp zou bijvoorbeeld wel een goede optie zijn.. En anders zou ik gaan voor een nieuwe laptop.

Ietsje boven budget, maar dan heb je wel een goede laptop mét garantie :)
http://leapp.nl/macbook/macbook-13-c2d-2-0-b-grade.html

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:32

Ik heb hem van marktplaats af. Goed gezocht op wat ik wilde. Toen daar gekeken of alle gegevens klopte en of alles werkte en hij geen rare dingen deed. Wel veel geluk gehad. Moeder had hem van haar dochter gehad die een gamelaptop wilde maar zij vond een deskop toch fijner dus verkocht hem weer. Zij had verder niet veel verstand van prijs dus heb hem goedkoop gehad haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:33

H_M_UP schreef:
@ susannah dat ligt er een beetje aan of het om een nieuwe/tweedehandse gaat
@ Olivia daar heb je inderdaad wel gelijk in, ik zie aleen soms ook zo goed als nieuwe op mp staan, en dan denk ik dan heb je bijna hetzelfde als nieuw..
@morganlefay is de zaak die je noemt betrouwbaar?
@ryukapple: mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

hahaha, ja ben begonnen met een desktop en nu al een jaar of 4 een laptop
Geven half jaar garantie (zelfs op de accu) :D
Anders moet je eens op Tweakers rondneuzen en de vraag neerleggen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:00

Een gewone laptop zou ik niet tweedehands kopen, je weet niet wat er mee gebeurd is en een laptop is vrij kwetsbaar. Als ie op bedl/bank/schoot gebruikt is zonder "onderzetter" kan ie vol met stof zitten en makkelijk overhitten, als ie een keer gestuiterd is kan de HDD een klap hebben gehad.. etc etc etc.

Een refurbished mac van Leapp ofzo kan idd wel, maar via marktplaats zou ik er echt nooit aan beginnen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:10

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:21

LauraSaskia schreef:
Ik heb er ook even over getwijfeld maar toen een nieuwe Acer gehaald bij de MediaMarkt, voor 299 euro. Prima ding, gebruik 'm alleen voor studie en internet. Als je 'm alleen voor internet gebruikt en alles online doet, kun je ook een chromebook halen. Die zijn er al vanaf 200 euro volgensmij.

Ik heb een hp chromebook, een blauwe. Leuk ding, maar raad hem niet aan tenzij je handig bent en er Linux oid op kan zetten. Chrome os kan vrij weinig :')

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:00

Een tweedehandse laptop kan prima, je moet alleen wel weten wat je koopt en de nodige dingen voor de officiële aankoop kunnen testen. Zo is het verstandig om de harde schijf even onder de loep te nemen, en de accuduur ook even uit te proberen (ja verkopers rekken het maar al te graag op).

Het liefst binnen de garantie, maar dat is met jouw budget wel erg lastig.

Het door jouw genoemde model, 6710b is een vrij oude kantoorlaptop, zie je heel erg veel voorbij komen. Je kan wellicht kijken naar computerbedrijven in de buurt, deze bieden vaak dit soort laptops voor aantrekkelijke prijzen aan met een beperkte garantie.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:09

Dell had vorige maand nog een leuke aanbieding, simpele laptop 179,- ... Toevallig nog zitten kijken.. Maar volgens mij is die aanbieding weg (of even naar informeren op de site?)

Ik ben wel fan van Dell eigenlijk ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:10

Ik heb die Dell, voor test doeleinden, zo goedkoop (€169 voor mij) kon ik hem niet laten liggen..
Sterker nog, hij is eventjes beschikbaar geweest voor €149,- en met 2x 10% coupons was zelfs +- €125 mogelijk. :X

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:13

Ik volg mee. Ben toevallig ook op zoek naar een laptop onder de 200.er worden er zoveel goedkoop via marktplaats aangeboden, maar dan ben ik toch bang dat bijvoorbeeld de accu met 10 minuten leeg is.