Webhosting mania

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Webhosting mania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:02

Hallo,

Ik heb al 2 jaar een blog die ik met veel plezier onderhoud. Omdat iedereen eens een sprong moet maken zat ik te denken om van die gratis wordpress versie af te gaan en een eigen domein aan te schaffen. Maar ik snap er geen jota van.

Bij wat kan je een domein huren/kopen ? Moet dit bij wordpress zelf of kan je een externe firma aanspreken en hoe zit dat dan met je wordpress account ?

Ben ik dan alles kwijt ?

Hoe zit dat met opslagruimtes, beheer, overzetting,...... en alles daar rond. Ik ben een echte leek hierin en heb dringend een spoedcursus nodig. En omdat er in deze sectie van het forum wel echte computermensen zitten dacht ik dat iemand me hier wel kon helpen.

Groetjes,
Morrow_Less

Tazzey

Re: Webhosting mania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:49

Ik heb mijn domeinnaam bij Transip geregistreerd. Ik heb thuis een WP server draaien en daar linkt mijn domeinnaam naartoe. Als je niet van huis uit kunt hosten kun je bij Tranip bijvoorbeeld een WP pakket nemen, dan kun je daar je WP server installeren en een domeinnaam aankoppelen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:52

En je bent me al kwijt.

Hoe bedoel je niet van thuis kan hosten? :)
Sorry maar ik ben hierin een echte noob.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:59

Mijn domein heb ik bij webreus gekocht. Betaal ik ongeveer 15 euro per jaar voor. Ik heb vervolgens Wordpress er wel zelf op geïnstalleerd en mijn site daarin gemaakt. Ik weet dus niet hoe je een .wordpress.com blog over kunt zetten naar een domein. Het kan wel, maar ik weet dus niet hoe :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:10

Ik ga het morgen even gemakkelijk uitleggen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 23:10

Oohh echt hartelijk bedankt !

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:18

Oké.

Je wilt een domeinnaam, in jouw geval wellicht http://www.greendaisys.com en die moet verwijzen naar een eigen WP pagina.

1. je gaat bijv. naar http://www.transip.nl,
2. kijk of je domeinnaam beschikbaar is en als dat zo is dan geef je aan dat je die wilt registreren,
3. je kunt een keuze maken uit verschillende pakketten en jij hebt dus een hosting pakket nodig. Bij Transip hebben ze een speciaal WordPress hosting pakket.
4. zodra je dat gekozen en betaald hebt kun je aan de slag,
5. je installeert WP op je webruimte, daar is een apart knopje voor en daar hoef je zelf niets aan te doen,
6. binnen een aantal uur kun je bij de admin omgeving van je WP pagina en kun je gaan inrichten.

Dit is het eigenlijk heel beknopt. Echt niet moeilijk, je moet alleen even weten waar je moet zijn. Ik heb zelf mijn domeinnaam bij Transip en ook mijn blog backup omgeving draait daar. Ik ben al jaren klant want mijn andere bedrijfspagina loopt ook bij hun. De service is zeer goed. Ik had op zondag avond een keer een groot probleem en had ze een mail gestuurd maar binnen een uur had ik een oplossing! En dat zonder het duurste abonnement. Echt heel erg fijn.
De uptime bij hun is ook bijzonder goed.

Als je nog vragen hebt of je komt er niet uit moet je maar even een PB sturen dan help ik je wel, eventueel telefonisch.

Succes! :j

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 13:52

Wauw ik snap het ! :D Echt zo ontzettend hartelijk bedankt.
Nog even een vraagje, ben je dan al je vorige berichten en foto's kwijt ?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:13

Je kunt je eerdere posts vanuit je oude WP omgeving exporteren en weer importeren in je nieuwe omgeving.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 14:24

Oke dan ga ik het eens aandurven ! Nogmaals bedankt !

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:25

Succes!!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:08

Hoi hoi, sorry dat ik hier zo binnen kom gevallen.

Na een lange tijd op een gratis blogsite geblogged te hebben, wil ik nu aan het ' echte werk' beginnen. Ik kwam dit topic tegen en heb de eerste stappen van Tazzey gevolgd. Echter ben ik echt een kneus en snap ik er niks meer van :=

Ik heb net via TransIP een domeinnaam gekocht en een webhostingpakket. Alles is goedgekeurd en in de mail die ik gekregen heb staat dat ik kan beginnen met het uploaden van de website.. Maar hoe dan?
Als ik op de link klik naar mijn nieuwe site staat er: Safari kan de server niet vinden, wat denk ik logisch is.
Maar hoe kan ik nu aan de slag gaan met mijn site? Moet ik hiervoor Wordpress aanmaken? Een tijdje terug heb ik hiervoor gekeken, maar toen las ik dat ik 80 euro moest afrekenen terwijl ik op veel forums adviezen lees dat dit helemaal niet zo veel geld hoeft te kosten..

Ik wil helemaal opnieuw beginnen met deze blog met een nieuwe naam, dus ik hoef niks over te zetten of te uploaden.

Iemand die mij verder op gang kan helpen? :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 21:08

Ga even volgen :) Moest ik met hetzelfde probleem zitten.