Digitale landkaart (off line) gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Digitale landkaart (off line) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 14:51

Ik ben op zoek naar een digitale kaart van NL, die ik off line kan gebruiken om er op verschillende plaatsen een digitaal vlaggetje te kunnen zetten. Liefst zou ik dan, als ik op die markering klik een menutje zien wat ik kan invullen met gegevens (net als een hyperlink dus), maar het moet helemaal off line kunnen draaien.

Vroeger had je daarvoor een kaart op een magneetbord, waarop je dan vlaggetjes kon zetten om bepaalde plaatsen te markeren. Zoiets zoek ik dus digitaal. En dan nog het liefst met een optie om op die vlaggetjes te kunnen klikken en er meer informatie zichtbaar wordt (die ik zelf erin heb gezet).

Hoop dat het een beetje duidelijk is, en iemand iets voor me weet!
Alvast bedankt voor je reactie.

imd

Re: Digitale landkaart (off line) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:07

Google Earth. Je kunt dat installeren op je computer en dan markeringen zetten. Ook de info is geloof ik mogelijk, verschillende kleuren markeringen, etc.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:12

Ik weet eigenlijk niet of je garmin basecamp kan installeren als je geen gps van hun hebt, maar daar zou je naar kunnen kijken. Daar kan je waypoints maken met verschillende kleuren vlaggetjes of ander symbooltjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:40

Osmand app. Gratis app voor op je telefoon. Super handig

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 13:12

Ok, dank voor de tips!
Als ik een rondje doe langs deze tips, dan heb ik het idee dat ik de kaart daar online moet opbouwen? Dat heb ik mijn post niet helemaal duidelijk gemaakt zie ik, sorry :o . Ik probeer het even te verduidelijken:
het is echt mijn bedoeling om 'm helemaal offline te kunnen máken. Dus een programma/webstore/app waar ik een basiskaart kan kopen en wellicht een toolkit, om er vervolgens thuis en offline op mijn computer mee aan de slag te kunnen gaan. Dus niet dat het online moet worden opgebouwd en dan offline te lezen is.
Google earth heeft prachtige functies, maar is zo open als wat. Bij de andere heb ik het idee dat ik de kaart daar ook online moet invullen en dan vervolgens wel off line kan lezen.
Hoop dat het nu wat duidelijker is. Zou zoiets bestaan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:30

Die van mij moet je alleen even online de kaarten te downloaden. Daarna kan je hem offline gebruiken. Eventueel als je hem als navigatie wilt gebruiken de GPS alleen, geen internet.
Wij hebben er deze zomer 3000 km mee door USA en Canada gereisd zonder internet.
Vooraf alle bezienswaardigheden erin gezet en onderweg alle highlights gemarkeerd

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 13:45

OK! Dat klinkt goed! Da's wel een super leuke toepassing ervan Keet!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:25

Garmin basecamp download je eenmalig, installeer je en gebruik je dan verder offline. Net zoals je bijvoorbeeld word kan downloaden en dan offline gebruiken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 16:36

Ik zie dat Garmin Basecamp nederlandse Jip en Janneke tutorials heeft op youtube! Dat is handig voor mij. Wat ik daar zie in les 2, is dat ik een waypoint op de kaart kan zetten en daar dan een naam aan kan geven en het symbool kan aanpassen. Ook kan er een notitie worden toegevoegd. Top! De interface lijkt ook een beetje op een office programma. Dat vind ik wel handig.
De Osmand app heb ik even naar gekeken, maar die leek voor mij nog knap ingewikkeld :o? ?