Nagellak remover over mousepad laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maudx7

Nagellak remover over mousepad laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 16:51

Oeps.. |o
Toen stond de nagellakremover net iets te dicht bij de computer en daar ging die.. Over de ctrl, fn, home, alt en spatieknop heen én over de mousepad van mijn laptop.
De toetsenbord doen het gelukkig inmiddels weer, maar de mousepad van mijn laptop werkt niet meer.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik weet niet of dit vanzelf weer "normaal" wordt of dat ik er even mee langs de mediamarkt ofzo moet gaan?

MamaMiesje

Re: Nagellak remover over mousepad laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:54

Nou...t is in ieder geval schoon van binnen :') :=
Misschien heb je geluk; het verdampt snel, dus eerst maar eens even uit laten dampen?
Desnoods met het toetsenbord naar beneden op een handdoek?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:03

inderdaad even op zn kop zetten (let op dat je het ondersteund)en dan verder kijken. doet ie het niet is het einde oefening denk ik... laten repareren of een muis kopen (zijn al vanaf 5 euro te koop)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:18

Ik heb ooit lenswater in mijn mousepad gegoten per ongeluk en die deed het eigenlijk vrij snel weer. Alleen was de linkermuisknop kaduuk. Gelukkig kan je op een mouspad ook tikken met je vinger om te klikken dus dat was geen probleem. Nu, na heel wat jaartjes, heeft de rechtermuisknop het ook begeven. Aanwijzen en aanklikken kan ik wel nog steeds maar rechts klikken niet meer zonder muis. Het lijkt er dus op dat de mogelijkheid tot schade latent aanwezig kan blijven, ook na heel wat jaren nog. Als je nog garantie hebt zou ik dus wel eens bekijken of je dit kan laten fixen, ook als hij het morgen weer redelijk doet.
Ook niet onbelangrijk is dat je er natuurlijk nagellakremover in hebt gegoten, dat is wat anders dan water. Nagellakremover is veel agressiever en zou zelf wel eens redelijk wat schade kunnen hebben aangericht in je mousepad, losstaand van de eigenlijke waterschade. In dat geval zou ik er sowieso eens naar laten kijken als dit mogelijk is.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:22

Misschien je mousepad uitzetten en met een muis gaan werken?

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:30

Ik ga hem even op zn kop boven een handdoek zetten en hopen dat dat werkt. Ik vind een losse muis bij mijn laptop super vervelend, ik computer nu vaak vanaf mn bed of vanaf de bank, dat is met een losse muis niet zo fijn haha.

Bedankt voor de tip in ieder geval!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:35

ja ervaring hier en niet goed nieuws wellicht..

bij mij ging het potje om en had ik het niet door (was even weg)..
de afstandsbediening lag er in (goede kant boven gelukkig)..
gelijk weggepakt, schoongemaakt en droog gemaakt (heeft max 5 minuten dus gelegen)..

Het plastic was echter goed aangevreten door de remover plastic rullig en lager dan de omgeving.

als de remover tussen de mousepad de electronica of bevestigingssystemen heeft weten te bereiken ben ik bang dat het mogelijk gewoon weggesmolten is.. maar dat is een kwestie van goed drogen en hopen voor het beste..

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 11:23

Bedankt voor de tips nog allemaal, mijn laptop doet het (nogsteeds) goed haha! :) *\o/*