Ik heb van de week textielverf gekocht bij de Action voor de handwas. Ik heb al eerder een kledingstuk geverfd met goed resultaat. Alleen had ik het toen met Dylon gedaan en gewoon in de wasmachine. Omdat ik dat toch wel wat prijzig vond, heb ik nu deze van de Action meegenomen. Alleen zit er helemaal geen gebruiksaanwijzing bij.
Is er iemand die het al eens gebruikt heeft? Of iemand die weet of je er bijvoorbeeld nog zout bij moet doen (moet bij Dylon wel) of hoe lang je het kledingstuk moet weken?
En wat staat er op het pakje zelf? Er zal toch wel ergens staan hoe je het gebruikt..
Ssmarty
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-15 10:21
Zoveel kan er niet mislukken lijkt me? De verf kan hoogstens niet pakken, waardoor je het niet ziet.
@saaams, Zal ik dan wel of geen zout gebruiken? Bij Dylon moet het wel, maar bij deze staat er dus niets over.
@fraukje1993, nee er staat dus niets op, echt raar. Alleen een aantal waarschuwingen, maar niet hoe je het moet gebruiken.
Udo2001
Geplaatst: 05-02-15 10:23
Kun je het niet googlen op merk ofzo? Er zijn vast meer mensen die het gebruiken... Heb laatst ook kleding geverfd met Dylon, dat gaf een prachtig resultaat!
Ik heb van de week een broek geverfd met action verf, ik zal de verpakking even opduikelen uit de papierbak!
Bij mij zat er gewoon een handleiding in trouwens. En één pakje is eigenlijk niet genoeg voor een broek. Mijn briek is van legergroen naar donkergroen gegaan. Misschien heb ik hem teveel uitgespoeld na het verven, of ik had nog een pakje moeten gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Yucca op 05-02-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt
minikatje
Geplaatst: 05-02-15 10:42
Gewoon de instructies van dylon volgen. Vergeet vooral de zout niet, anders blijft het afgeven.
De verf werkt op deze textielsoorten: katoen, linnen en viscose. Bij wol, zijde en polyester/katoen kan het resultaat wat lichter zijn.
1. Weeg het textiel droog (zodat je weet hoeveel pakjes je nodig hebt). Was het textiel grondig en laat het vochtig. 2. Trek rubberen handschoenen aan (echt doen!!), los de verf op in 500ml warm water en roer goed door elkaar. 3. Vul een kom met circa 6 liter warm water (40 graden). 4. Roer hier 5 eetlepels zout (25gr) door. Voeg de verf toe en roer het geheel goed door. 5. Dompel de textiel onder in het verfbad. 6. Roer het geheel 15 minuten, vervolgens regelmatig roeren gedurende 45 minuten. 7. Spoel het textiel uit in koud water. Was het in warm water. Laat het textiel drogen (niet in de buurt van warmtebronnen of in de zon).