studentenOV stopzetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

studentenOV stopzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:21

:wave:

Ik heb vanwege het stoppen met studie mijn studentenreisproduct stop moeten zetten. Dit kan tot maximaal de 5e dag van de maand waarop je het hebt stopgezet. Morgen is dus die 5e dag, ik heb hem vanochtend op het station stopgezet. Maar ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen.

Omdat ik vaak van die leuke verhalen lees van €194 iedere maand aan boete en geen bewijs van stopzetten omdat er geen bevestigingsmail ontvangen is, knijp ik hem nu een beetje.

Weet iemand toevallig wanneer je zo'n mail ongeveer krijgt? Alvast bedankt!

Abracadabra9

Re: studentenOV stopzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:35

De NS even bellen? ..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:41

Je kan geloof ik op het station bij de automaat kijken naar je geschiedenis qua inchecken en uitchecken. Zou het daar niet tussen staan?

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:46

Even in Mijn Duo kijken?
Ik kreeg het mailtje volgens mij pas een dag later.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:47

Ik zou nog net even tot morgen wachten. Wanneer heb je de stufi stopgezet?, nog voor 1 februari, dan moet je denk ik wel €98 boete betalen... Bij mij was het tenminste €98 ofzo per halve maand.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 00:20

Heb 'm inderdaad vanaf 1 februari stopgezet. Er stond dat je je OV dan binnen 5 dagen vanaf de 1e dag van de maand waarin je geen stufi meer ontvangt moest stopzetten. Als ik morgen geen mailtje heb bel ik even. Zou ik dan NS moeten bellen gewoon?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:28

Als je 1 februari stopgezet hebt, moet je uiterlijk 5e werkdag stopzetten staat op de site van duo. Zou vrijdag zijn dan. Anders moet je misschien even testen morgen of er nog studentenreisproduct op zit of niet.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:30

Je kunt bij de ns automaten gewoon zien welke "actieve producten" je op je ov hebt staan.
Als je studentenreisproduct daar niet meer bij staat, kun je er denk ik wel gewoon vanuit gaan
dat je hem goed hebt stop gezet :j

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 00:34

Ja daar staat 'ie niet meer bij. Maar aangezien ik op bokt een paar topics had gezien waarbij ze dus een half jaar later opeens boete kregen en omdat ze geen bevestigingsmailtje konden laten zien moesten ze gewoon dokken... Bedankt voor de reacties in ieder geval!!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:36

Ik moest mijn ov chipkaart ook stopzetten (vanwege mijn semester in het buitenland). Toen ik opzocht hoe dat in zijn werk ging, stond er dat het tot een week kon duren voordat het daadwerkelijk op DUO te zien zou zijn. Uiteindelijk stond zelfs binnen die week op DUO, dat het was stopgezet. Er staat dan ook de datum waarop je dat hebt gedaan, dus daarmee zou je als het goed is geen problemen moeten krijgen.